Marketing w małej firmie

Marketing w małej firmie

Sukces sprzedażowy w małej firmie w dużej mierze zależy od dopasowania działań marketingowych, ze względu na jej ograniczone zasoby.

Duże marki mają zasoby, żeby prowadzić marketing różnymi kanałami, co miesiąc odpalać nowe kampanie i działać na kilku platformach społecznościowych. W małej firmie sukces sprzedażowy w dużej mierze zależy od dopasowania działań marketingowych, ze względu na jej ograniczone zasoby. Oto nasza propozycja działań marketingowych dla małej firmy.

Od czego zacząć?

Kiedy klienci przychodzą do Twojego sklepu, warsztatu lub innej fizycznej obrandowanej lokalizacji, to liczą, że w razie potrzeby mogą Cię tam znaleźć, a nie szukać wiatru w polu.

Kiedy jednak to Ty idziesz do klientów lub pozyskujesz ich zdalnie, to potrzebują innych dowodów, żeby Ci zaufać.

Jeśli dopiero zaczynasz działalność, może wystarczyć działanie na platformach sprzedażowych (Allegro, Olx, itp.) lub profil w mediach społecznościowych.

Jeśli prowadzisz działalność lokalną, zacznij od założenia Profilu Firmy w Google.

Pamiętaj jednak, że oba powyższe kanały nie należą do Ciebie. Ich właściciele mogą w każdej chwili zablokować Twoje konto firmowe lub prywatne. Nie masz też możliwości podawać w nich w treści w sposób, jaki byłby najbardziej przydatny dla Twojego biznesu.

Dlatego postaw na zasoby w pełni zarządzane przez firmę, które są najwartościowsze dla pozyskania ruchu i zaangażowania klientów.

Takim kluczowym fundamentem marketingu jest strona firmowa. Inne działania marketingowe offline oraz online takie jak reklamy, content marketing, darmowe produkty itd. mają na celu doprowadzić potencjalnych klientów do strony.
Strona ma pomóc podjąć decyzje zakupowe lub wesprzeć w obsłudze klientów.

Od czego zacząć budowanie lub optymalizację strony firmowej?

Przewrotnie powiem: od końca:)

A dokładniej od końca ścieżki zakupowej klienta.

Dlaczego?

Najpierw zastanów się (a najlepiej sobie to rozpisz lub rozrysuj) jak klienci do Ciebie trafiają i jakie kroki przechodzą, zanim coś u Ciebie kupią.

Zapewne na początku klienci mogą do Ciebie trafiać na różne sposoby i na różnych etapach podejmowania decyzji zakupowych. W marketingu nazywamy to lejkiem marketingowym, właśnie dlatego, że na początku tych opcji jest tak dużo, aż ostatecznie zawęża się do konkretnego sposobu zakupu i korzystania z produktu.

Marketing w małej firmie

Jeśli doskonale pomożesz klientom odkryć potrzebę, ułatwisz im ocenę i wybór opcji, ale nie znajdą Twoich danych kontaktowych, to dostaniesz zapytania co najwyżej od znajomych.

Odwrotnie, jeśli zadbasz o ostatnie kroki w ścieżce zakupowej w okolicy podjęcia decyzji o zakupie, to ułatwisz życie klientom, a tym samym zwiększysz sobie szanse na sprzedaż. Weź pod uwagę te kroki, z których skorzystają z nich nawet klienci z polecenia.

Proponuję taką kolejność dopracowania i optymalizacji strony firmowej:

Marketing w małej firmie

Skorzystaj z WEBESTowych wskazówek:

Masz już gotowe te elementy? Świetnie, ale weź pod uwagę, że klienci, otoczenie biznesowe a i Twoja firma się zmienia.

Tylko aktualna strona firmowa będzie Cię wspierać w sprzedaży

Optymalizacja własnej witryny, aktualne oraz rzeczowe treści i strona dostosowana do wszystkich wymagań Google to dzisiaj podstawa działań marketingowych.

Na co warto zwrócić uwagę?

Uaktualnienie oferty

Upewnij się że informacje o produktach są aktualne, a użytkownicy mogą do nich łatwo dotrzeć.

Dla najlepszych produktów – może dodasz video pokazujące produkt, korzyści z jego używania, referencjami?

Jeśli chodzi o wycofane produkty – upewnij się, że nie są już wyświetlane na stronie, nie ma do nich linków w menu, ani w treści, też na blogu firmowym. Możesz też sprawdzić, czy nieaktualne oferty/strony nadal są widoczne w Google. Wpisz w wyszukiwarce site:twojadomena.pl

Uaktualnianie statystyk, liczb

  • Może np. podajesz, ile masz lat doświadczenia?
  • Pewnie robisz raporty podsumowujące poprzedni rok, może jakimiś danymi chcesz się podzielić i zrobić wrażenie np. ilu dotychczas obsłużyliście klientów, ile sprzedanych produktów, ile godzin pracy itp.?
  • Jeśli publikujesz ceny – czy są aktualne?

Uaktualnianie dat

  • Jeśli w aktualności było zapowiedziane wydarzenie na wrzesień, a jest już nowy rok, to teraz może już nie być jasne, że chodziło o poprzedni rok.
  • Internauci szukają aktualnych informacji podając w zapytaniu aktualny rok np. „pozycjonowanie 2022”. Zaktualizuj tytuł i treść artykułu z Twoimi rekomendacjami na blogu firmowym.

Uaktualnianie listy klientów

  • Może obsłużyliście jakąś “grubą rybę”? Dzięki Twojej usłudze lub produktom ktoś osiągnął sukces? Warto o tym wspomnieć, choćby w ofercie, aby zwiększyć zaufanie do marki.
  • Masz już referencje? Można je umieścić przy ofercie lub w sekcji o firmie.

Uaktualnianie portfolio – nie tylko przez artystów(!)

  • Może w zeszłym roku któraś współpraca była szczególnie ważna, masz za sobą ciekawy projekt, obsłużyliście ciekawą inwestycję? Można również o tym wspomnieć przy ofercie lub w sekcji o firmie.

Uaktualnienie na podstawie trendów w branży lub innych inspiracji

  • Co nowego wprowadzacie? Co rozwijacie?
  • Czy informacje o produktach, edukacyjne, itp. są aktualne?

Uaktualnienie danych kontaktowych

  • Czy na pewno wszystkie numery telefonów są aktualne?
  • Może masz nowy profil firmowy w mediach społecznościowych i warto go podlinkować na stronie?

Uaktualnianie bloga firmowego

  • Czy działają wszystkie linki wewnętrzne i zewnętrzne? Czy jeszcze są adekwatne?
  • Czy podpisy ekspertów wyświetlane pod wpisami blogowymi są aktualne?
  • Czy mówią o aktualnej ofercie? Czy linkują do bieżącej oferty?
  • Czy wezwania do akcji skłaniają użytkowników do tego, na czym Ci teraz najbardziej zależy?
  • Czy dobrze wykorzystują aktualnie wykorzystywane narzędzia do pozyskiwania leadów?

Modernizacja strony internetowej

Jeśli w Twojej firmie zaszły duże zmiany dotyczące marki, marketingu, oferty lub grup odbiorców strony potrzebna będzie gruntowana modernizacja strony internetowej.
Jakie są sygnały, że strona wymaga modernizacji? Przeczytaj więcej o modernizacji strony internetowej i sprawdź jakie kluczowe kroki musisz podjąć, aby zaktualizować i ulepszyć swoją stronę internetową.

Pozyskanie ruchu i klientów

Czyli co robić, żeby przyciągnąć ruch do Twojej strony, aktywować i budować lojalność istniejących klientów. Zastanów się nad poniższymi obszarami działań:

  • Dbaj o rozpoznawalność marki – dla spójnej komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej firmy, warto zastanowić się, czy masz zebrane i przez wszystkich stosowane wytyczne do treści? Czy pamiętasz o swojej księdze znaku lub identyfikacji wizualnej opracowując nowy post na Facebooku lub projektując nową ulotkę?
  • Dbaj lub zleć optymalizację serwisu dla osiągnięcia przez daną stronę WWW jak najwyższej pozycji w wynikach organicznych wyszukiwarek internetowych.
  • Pozyskuj wartościowe linki do Twojej strony, rejestrując firmę w katalogach branżowych i lokalnych. Podaj aktualny adres strony i dane kontaktowe.
  • Umożliw klientom komunikację przez media społecznościowe.
  • Prowadź profil w mediach społecznościowych tam, gdzie jest najwięcej Twoich klientów. Jeśli masz wolne zasoby – możesz korzystać nawet z kilku profili. Bądź na bieżąco i dbaj o uzupełnianie i aktualizowanie danych profilowych, regularne wpisy i szybką reakcją na pytania i komentarze.
  • Prowadź i aktualizuj wizytówkę w Google Moja Firma
  • Pozyskuj referencje/opinie (na Google Moja Firma, na Facebooku, na stronie WWW).
  • Dbaj o pozyskiwanie nowych klientów, rozpoznawalność i relacje – udzielaj się w dyskusjach na grupach na Facebooku, na LinkedIn.
  • Twórz i promuj treść – prowadź content marketing (do wyboru masz różne narzędzia w zależności od potrzeb: E-mail marketing, blog firmowy, podcast, kurs online, wideo online, infografiki, raporty, konkursy,  grupa na Facebooku, na LinkedIn, forum internetowe).
    Na blogu napisz artykuł ekspercki, podaj rady, przepisy, checklisty, listy, opracuj raport.
    Napisz ciekawy, wartościowy artykuł, który wyczerpująco odpowie na pytanie nurtujące Twoich klientów.
  • Aby szybko pozyskać ruch zainwestuj w płatną reklamę w Google, na Facebooku lub Instagramie.
  • Umieść swoje produkty ze sklepu w porównywarce.

Monetyzowanie

Czyli to, co przynosi konkretną wartość sprzedaży. Możesz ją zyskiwać przez zamówienia online, zakupy online, przychód z reklam, ogłoszenia na portalach aukcyjnych?

Upewniaj się, że mechanizmy, które do nich wykorzystujesz działają i są użyteczne – od czasu do czasu sam z nich skorzystaj: złóż sobie zamówienie:)

Zdobywanie wiedzy o klientach i konkurencji

  • Przyjrzyj się trendom i konkurencji: ich stronom WWW, komunikacji w mediach społecznościowych.
  • Sprawdź, czego szukają Twoi klienci (w Google Search Console, ananswerthepublic.com, neilpatel.com) .
  • Zorganizuj ankietę, badanie.
  • Odkrywaj „insighty”, czyli ciekawe i wartościowe spostrzeżenia samych klientów. Na ich podstawie możesz nie tylko dostrzec nieodkryte do tej pory możliwości lub wady produktów. To źródło cennej wiedzy na temat innych zmian, jakich wymaga Twoja działalność.
  • Rób użytek z wypowiedzi użytkowników – analizuj i wyciągaj wnioski z komentarzy na FB i opinii uzyskiwanych “na żywo” lub mejlem.
  • Monitoruj opinie na temat konkurencji, a także jej działań w Sieci. Dzięki temu pozyskasz dodatkowe informacje o Twojej branży. Co przeszkadza nabywcom w produktach konkurenta? Co oceniają na plus? Jakie zmiany są wprowadzane? Gdzie udzielają się oraz z kim współpracują? Jakie mają plany na najbliższą przyszłość?
  • Docieranie do nowych źródeł, w których dyskutuje się o Twojej branży, to jedna z prostszych metod na pozyskiwanie nowych klientów. Miejsca, w których gromadzą się już zainteresowani tematyką Twoich działań Internauci, to idealne pole do Twojej promocji. Udzielaj się, pomagaj rozwiązać problemy, proponuj rozwiązania, edukuj i zdobywaj zaufanie.

Testowanie i optymalizacja

Możesz testować i optymalizować: wybór narzędzi, kanałów, platform, ofertę, komunikację, reklamy itp. Warto zacząć od tych elementów, które mają największy wpływ na sprzedaż w Twojej firmie.

W marketingu lepiej działają te rzeczy… które lepiej działają. Aby się przekonać, która wersja jest skuteczniejsza warto przeprowadzić testy A/B np. przy użyciu narzędzia Optimize.

Co możesz testować i optymalizować?

  • Przeglądnij stronę na smartfonie – czy wszystko jest czytelne i łatwe w użyciu?
  • Przetestuj różne wezwania do akcji (po ang. CTA) – zmień tekst, lokalizację, kolor, kształt i rozmiar przycisku.
  • Przetestuj różne wersje reklam, różne grupy docelowe.
  • Zoptymalizuj treści pod kątem wyszukiwarek, zwłaszcza strony ofertowe i artykuły blogowe. Sprawdź, jakie działania dla pozycjonowania warto podjąć w 2023 r.
  • Zoptymalizuj obrazki pod kątem użyteczności i szybkości działania serwisu.

Potrzebujesz WEBESTowego wsparcia w testowaniu?

  • Przeprowadzimy techniczny audyt strony na WordPress.
  • Przeprowadzimy audyt marketingowy, zbadamy:
    • spójność identyfikacji wizualnej
    • aktualność
    • sposoby pozyskania nowych klientów
    • sposoby aktywowania i budowania lojalności obecnych klientów
    • monetyzację
    • spełnienie obowiązków informacyjnych wynikających z wymagań prawnych.

Sprawdź statystyki strony w Google Analytics i wyciągnij wnioski

  • ułatw dostęp do najpopularniejszych, najwartościowszych stron, produktów,
  • natomiast strony z najsłabszymi wynikami zaktualizuj lub usuń (dotyczy to zwłaszcza wpisów blogowych).

Upewnij się, że masz założoną i kompletnie skonfigurowaną usługę GA4

Upewnij się, że masz skonfigurowaną usługę GA4 pod kątem pozyskiwania wartościowych danych o odbiorcach:

Marketing w małej firmie

Jeśli reklamujesz swoją stronę z Google Ads:

Marketing w małej firmie

Ponadto przejrzyj domyślne raporty w GA4 i zobacz czego Ci brakuje. Możesz już je utworzyć.

Potrzebujesz WEBESTowego wsparcia w konfiguracji usługi GA4 dla strony firmowej? Daj znać!

Analiza kanałów komunikacji

Porównaj kanały swojej komunikacji.

Na podstawie statystyk odpowiedz na pytania:

  • Który kanał dostarcza najwięcej nowych użytkowników? Jak?
  • Który kanał dostarcza najwięcej powracających użytkowników? Dlaczego?
  • Jak często komunikujesz się z klientami danym kanałem?
  • Jakie są typowe reakcje? np. zaangażowanie na FB, kliknięcia w emailu, etc.
  • Ile czasu spędzasz na prowadzenie komunikacji danym kanałem?

Na podstawie odpowiedzi podejmij decyzje:

  • Które kanały przynoszą największy zysk?
  • Którym kanałom chcesz poświęcić więcej czasu/zasobów?
  • Nadaj priorytety.

Zabezpieczanie

  • Zaplanuj wykonywanie kopii zapasowych, upewniaj się regularnie, czy się wykonują poprawnie.
  • Zmień hasła dostępowe do strony WWW, do konta ftp, do hostingu, do domeny i zapisz je bezpiecznie.
  • Zaktualizuj oprogramowanie serwera.
  • Uporządkuj zasoby – nie chomikuj starego nieaktualizowanego oprogramowania, bo może być łatwym celem do ataku.
  • Zainstaluj (darmowy) odnawialny certyfikat SSL dla strony WWW.

Potrzebujesz WEBESTowego wsparcia w zabezpieczaniu?

Zabezpieczanie strony na WordPress to nasz chleb powszedni i od niego zaczynamy każdą współpracę. W ramach technicznego audytu strony sprawdzimy, czy serwis jest zabezpieczony i niezainfekowany.

Bezpieczeństwa nie da się raz odhaczyć i mieć spokój, dlatego testujemy i aktualizujemy zabezpieczenia serwisów naszych klientów na bieżąco. Zobacz w czym jeszcze możemy Cię wyręczyć w ramach abonamentowej opieki nad stroną firmową.

Spójny wizerunek i komunikacja

  • Jak się nazywa Twoja marka? Czy wszędzie stosujesz jednolity sposób jej zapisu: na stronie, w materiałach marketingowych, na mapie Google, w mediach społecznościowych?
  • Jakich kolorów używa Twoja marka? Czy stosujesz je konsekwentnie we wszystkich kanałach?
  • Jakich czcionek używa Twoja marka? Czy stosujesz je konsekwentnie we wszystkich kreacjach?
  • Czy Twoje logo wzbudza zaufanie klientów, podkreśla osobowość marki i z dumą wręczasz swoją wizytówkę każdemu kontrahentowi? Czy we wszystkich kanałach, profilach, materiałach marketingowych używasz tego samego logo (lub jego wariantów)?
  • Upewnij się, że wszyscy Twoi współpracownicy stosują jednolite stopki z pełnymi danymi firmy.
  • Upewnij się, że opis Twojej firmy jest aktualny i spójny we wszystkich miejscach, gdzie się Twoja marka pojawia: na stronie WWW, na mapie w Google, w mediach społecznościowych, w katalogach branżowych.

Potrzebujesz WEBESTowego audytu?

Nie masz pewności, czy komunikacja Twojej marki jest odbierana jako spójna? Czy to co zostało już wypracowane jest czytelne, atrakcyjne i wzbudza zaufanie potencjalnych kontrahentów? Czy może już czas na modernizację strony? Zgłoś się do nas, a zbadamy spójność identyfikacji wizualnej w ramach audytu marketingowego.

Zdjęcia

Zdjęcia mogą mieć ogromny wpływ na budowanie zaufania i zachęcanie do nawiązania relacji:

  • Uczynią Twoją stronę firmową bardziej atrakcyjną wizualnie. Ludzie są wzrokowcami, więc zdjęcia mogą pomóc im lepiej zapamiętać Twoją stronę i Twoją firmę.
  • Spowodują, że Twoja strona firmowa będzie bardziej wiarygodna i przekonująca. Zdjęcia mogą pokazać klientom, że Twoja firma jest realna. Piękne zdjęcia ze stocków dadzą zupełnie odwrotny efekt.
  • Pomogą Ci budować relacje z klientami. Zdjęcia mogą sprawić, że Twoja strona będzie bardziej osobista i przyjazna.
  • Pomogą zrozumieć przeznaczenie produktów i kontekst użycia. Porządne zdjęcia produktów pokazują klientom, że oferujesz produkty lub usługi wysokiej jakości.
  • Pomogą sprzedać usługi luksusowe. Pokaż produkt w luksusowym otoczeniu. Dzięki temu odbiorcy mogą przenieść prestiż ze znanego innego produktu lub kontekstu na Twój produkt.

Jakie zdjęcia warto wykorzystywać w marketingu?

Oto kilka konkretnych przykładów zdjęć, które warto wykorzystywać w marketingu i wrzucać na stronę firmową:

  • Zdjęcia produktów lub usług, które oferujesz. 
  • Zdjęcia pracowników. Ludzie lubią robić interesy z ludźmi, więc zdjęcia pracowników mogą pomóc Ci zbudować relacje z klientami. Umieść je na stronie kontaktu.
  • Zdjęcia siedziby firmy lub zakładu produkcyjnego. To może pokazać klientom, że Twoja firma jest realna i profesjonalna. Umieść je na stronie kontaktu lub na stronie o sobie/firmie.
  • Zdjęcia z wydarzeń firmowych lub spotkań z klientami. To może pomóc Ci pokazać, że jesteś aktywną firmą, która dba o swoich klientów.
    Sprytny pomysł: poproś o zdjęcie profesjonalnego fotografa, który obsługuje branżową konferencję, tak jak myśmy to zrobiły na WordCampie: zespół webest na wrodcamp

W mediach społecznościowych możesz wrzucać zdjęcia wykonane spontanicznie i nie muszą być idealne.

Do strony firmowej warto wybrać zdjęcia, które:

  • Są wysokiej jakości. Zdjęcia o niskiej rozdzielczości lub z rozmytymi szczegółami będą wyglądać nieprofesjonalnie.
  • Są dobrze doświetlone. 

Możesz użyć swojego smartfonu. Sprawdź 10 tipów dla lepszych zdjęć telefonem!

Aspekty prawne

Jako właściciel strony i przedsiębiorca masz wiele obowiązków m.in. taki, że masz znać prawo i działać zgodnie z wymaganiami prawnymi. A nie jest to łatwe ze względu na ilość aktów prawnych.

Działając w internecie obowiązuje Cię:

  • RODO (rozporządzenie dot. danych osobowych) i ustawa o ochronie danych osobowych,
  • DSA (akt o usługach cyfrowych),
  • dyrektywa Omnibus,
  • ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną (prawdopodobnie zostanie uchylona albo znowelizowana ze względu na DSA),
  • prawo telekomunikacyjne,
  • ustawa o prawach konsumenta,
  • Kodeks cywilny,
  • ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
  • ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym,
  • ustawa o prawie autorskich i prawach pokrewnych,
  • ustawa o ochronie baz danych,
  • prawo własności przemysłowej.

Do tego prawo często i szybko się zmienia. Dlatego bądź z nimi na bieżąco – subskrybuj newsletter WEBEST, a poinformujemy Cię o zmianach w prawie dotyczących prowadzenia stron firmowych.

Oprócz tego regularnie:

  • Zawieraj brakujące umowy powierzenia.
  • Aktualizuj rejestry czynności i kategorii czynności przetwarzania (jeśli prowadzisz).
  • Upewnij się, że prowadzisz kampanie Google Ads i korzystasz z Google Analytics zgodnie z RODO.
  • Upewnij się, że masz kompletną politykę prywatności i cookies.

Te dwa ostatnie punkty weryfikujemy w ramach technicznego audytu strony oraz regularnie w ramach abonamentowej opieki nad stroną firmową na WordPress.

Daj znać, jeśli potrzebujesz WEBESTowego wsparcia z Google Analytics lub z ogarnięciem cookies!

Ze względu na nowe regulacje wprowadzone w 2023 i 2024 roku:

  • Upewnij się, czy prowadzisz działania objęte dyrektywą Omnibus i DSA np. zbieranie opinii, komentarzy, publikowanie cen, sprzedaży online. Czy na pewno ich prowadzenie jest uzasadnione biznesowo?
  • Przejrzyj swoje regulaminy i zastanów się, czy zawierają potrzebne elementy,
  • Upewnij się, co jeszcze robisz zgodnie z wymaganiami prawnymi, a co wymaga poprawy: na stronie i w procedurach wewnętrznych.

Daj znać z czym potrzebujesz WEBESTowego wsparcia.

Jak ustalić budżet marketingowy dla małej firmy?

W małych firmach trudno określić, ile pieniędzy przeznaczyć na marketing. W końcu nie mają tak dużych budżetów jak korporacje, a jednocześnie chcą, żeby ich działania marketingowe były skuteczne i pozwalały rozwijać się na konkurencyjnym rynku.

Znaleźliśmy prosty i skuteczny sposób na ustalenie budżetu marketingowego.

Zanim go poznasz, zerknij na wyniki badań branżowych.

Ile na marketing średnio przeznaczają firmy o podobnym profilu działalności?

Według raportu „Global Marketing Trends 2023” opublikowanego przez firmę Deloitte, małe firmy usługowe przeznaczają średnio 4,5% przychodu na marketing.

W poszczególnych branżach odsetki te kształtują się następująco:

  • IT i telekomunikacja: 7,5%
  • Marketing i reklama: 6,5%
  • Usługi finansowe: 6,0%
  • Usługi edukacyjne: 5,5%
  • Usługi medyczne: 5,0%
  • Handel: 4,5%
  • Budownictwo: 3,5%
  • Transport: 3,5%

Jak wyliczyć budżet marketingowy?

Teraz, gdy już wiesz, ile średnio przeznaczają na marketing firmy z Twojej branży, możesz zacząć myśleć o własnym budżecie.

Tym prostym sposobem na określenie budżetu marketingowego jest wyznaczyć sobie konkretny % z przychodu.

Zanim podejmiesz decyzję co do swojego procentu, policz wszystkie przychody i wydatki na marketing w zeszłym roku.

Wylicz procent i porównaj z wydatkami na marketing w Twojej branży.

Jeśli w Twojej branży procentowy udział wydatków na marketing jest dużo wyższy, to oznacza, że konkurencja jest bardziej aktywna marketingowo i może być Ci trudno zdobyć uwagę potencjalnych klientów dysponując mniejszym budżetem. W takiej sytuacji rozważ podniesienie wydatków u siebie, ale raczej stopniowo np. o 1 punkt procentowy rocznie lub kwartalnie, żeby zachować płynność finansową i dać sobie czas na naukę, jak sensownie inwestować w marketing.

Skąd wziąć kasę na duże marketingowe wydatki?

Dla soloprzedsiębiorcy i mikroprzedsiębiorcy wydatek na nową stronę internetową lub zorganizowanie stoiska na targach to duży wydatek, który zużyje budżet marketingowy nawet z kilku(nastu) miesięcy.

My w naszej firmie mamy osobne konto marketingowe. Na to konto przelewamy co miesiąc ustalony procent z naszych przychodów. Dzięki temu na początku kwartału widzimy dokładnie, jaki mamy budżet marketingowy i planujemy, jak go inwestować.

Ten sposób ma kilka zalet:

  • Jest przejrzysty i ułatwia planowanie działań marketingowych.
  • Pozwala zachować płynność finansową, ponieważ nie musimy martwić się o to, że wydatki marketingowe przekroczą nasze możliwości.

Potrzebujesz wsparcia w ogarnięciu marketingu internetowego?

Planujesz wdrożenie strony lub zastanawiasz się jakie działania marketingowe będą skuteczne dla swojego biznesu? Przeprowadzimy marketingowy i/lub techniczny audyt strony. Wybadamy potrzeby i przedstawimy ofertę dopasowaną do obecnej sytuacji w Twojej firmie – skontaktuj się z nami.

Po wdrożeniu strony internetowej chętnie zaopiekujemy się Twoją stroną WWW.
W ramach WEBESTowej opieki wykonamy regularne testy i podpowiemy: co można ulepszyć, naprawić czy zmienić, aby cały serwis był aktualny, realizował ustalone cele i był użyteczny dla użytkowników.

Chcesz wiedzieć, jak rozwijać stronę firmową, aby wspierała w sprzedaży?

Dla naszych klientów na opiece opracowujemy praktyczne wskazówki, jak zdobyć zaufanie użytkowników, a co docenia Google, jak wyróżnić się od konkurencji oraz co jest niezbędne do utrzymania strony firmowej w standardach. 

Ty też możesz z nich korzystać!

Subskrybuj newsletter WEBEST.

Administratorami danych osobowych newslettera są współwłaścicielki s.c. WEBEST Danuta Stawarz, Magdalena Czekała. Kontakt w sprawie ochrony danych osobowych jest możliwy pod adresem e-mail: info@webest.pl. Szczegółowe informacje znajdziesz w Polityce Prywatności.

PS. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz, sprawdź zakładkę ze spamem.

Podobne wpisy