Pozycjonowanie strony firmowej w 2025 roku

Pozycjonowanie strony firmowej w 2025 roku

Pozycjonowanie to proces zwiększenia widoczności marki w Internecie. W ramach pozycjonowania optymalizuje się samą stronę oraz pozyskuje linki poza stroną. Jak pozycjonować z głową? Dlaczego warto zadbać o pozycjonowanie z nami? Ile kosztuje pozycjonowanie?

Strona firmowa to jedno z niewielu narzędzi we współczesnym marketingu w pełni zarządzane przez firmę.
Stanowi fundament marketingu: wspiera markę w sprzedaży, obsłudze klienta i employer brandingu.
Klienci szukają na niej informacji podczas podejmowania decyzji zakupowych lub korzystania z produktu a kandydaci o (współ)pracy.
Również roboty AI czerpią z nich informacje o marce i produktach.

Samo umieszczenie odpowiedzi w Internecie jest proste. Ale jak sprawić, żeby idealni klienci dotarli właśnie do naszej strony firmowej, gdy w Internecie jest tłoczno od konkurencji? Jak sprawić, żeby AI podpowiadał nasze rozwiązania naszym idealnym klientom?
Postaw na pozycjonowanie, czyli ciągły proces prowadzony dla osiągnięcia jak największej widoczności w organicznych (czyli darmowych) wynikach wyszukiwania i odpytywania AI na istotne dla biznesu zapytania.
Celem pozycjonowania jest pozyskanie nowych, idealnych klientów. Jest to kluczowy element przemyślanej i poukładanej komunikacji online.

Definicja: czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to proces zwiększenia widoczności marki w Internecie:

  • w wyszukiwarkach internetowych, aby pojawiały się na jak najwyższych pozycjach
  • i w wynikach generowanych przez sztuczną inteligencję.

Pozycjonowanie strony firmowej jest elementem marketingu internetowego i polega na:

  • optymalizacji strony firmowej: zwłaszcza treści, szybkości, struktury;
  • budowaniu reputacji i pozyskiwaniu linków do swojej strony firmowej poza swoją witryną.

Używamy kilku nazw i skrótów dotyczących pozycjonowania:

  • Search Engine Optimization (SEO) – optymalizowanie witryny, tak aby wyszukiwarki internetowe (przede wszystkim Google, gdyż z tej korzysta najwięcej użytkowników), chętniej prezentowały Twoją stronę użytkownikom;
  • oraz kilku nowych nazw strategii optymalizowaniu treści, aby Twoja marka pojawiała się w odpowiedziach i podsumowaniach generowanych przez AI:
    • Search Generative Experience (SGE) / AI Overview SEO (AIO SEO) – optymalizacja pod kątem widoczności w wynikach wynikach AI Overview, czyli podsumowaniem generowanym przez sztuczną inteligencję wyświetlanym dla niektórych zapytań wyszukiwania w Google;
    • Generative Engine Optimization (GEO) – optymalizacja pod kątem widoczności w odpowiedziach generatywnych silników np. Gemini, ChatGPT, Copilot, ale też AI Overview w wyszukiwarce Google;
    • Answer Engine Optimization (AEO) – optymalizacja treści, aby były użyte jako odpowiedzi na pytania użytkowników.

Uwaga: w marketingu pozycjonowaniem nazywamy również proces kształtowania marki w głowach konsumentów w odróżnieniu od konkurencji np. premium/dostępna, innowacyjna/tradycyjna, dla profesjonalistów/do domu itd.

Czy w 2025 roku pozycjonowanie strony firmowej ma sens?

To pytanie, które zadaje sobie wielu przedsiębiorców.
Popatrzmy na to z punktu widzenia klientów – szukają w internecie odpowiedzi na swoje pytania już nie tylko na stronach internetowych znalezionych w wyszukiwarce i na grupach wsparcia. Mogą liczyć na dużo szybsze i lepiej dopasowane odpowiedzi i podsumowania generowane przez sztuczną inteligencję.

Dziś pozycjonowanie to już nie tylko walka o pierwsze miejsce w Google, ale także dostosowanie treści do tego, by były atrakcyjne dla algorytmów AI. Systemy te, bazując na ogromnych ilościach danych uczą się, które treści są wartościowe i godne zacytowania. Pomagają badać rynek i porównywać opcje produktów. Oznacza to, że pozycjonując stronę, pomagasz robotom wyszukiwarek i AI przeglądać i rozumieć zawartość strony. Budujesz autorytet swojej marki zarówno w oczach trakcyjnych wyszukiwarek, jak i sztucznej inteligencji.

Dlatego pozycjonowanie to wciąż jeden z najbardziej efektywnych sposobów na pozyskanie nowych, idealnych klientów. Inwestując w przemyślaną komunikację online i poukładane treści, dbasz o to, by Twoja marka była widoczna tam, gdzie szukają jej potencjalni klienci – niezależnie od tego, czy korzystają z wyszukiwarki, czy z narzędzi opartych na AI.

10 najważniejszych czynników rankingowych algorytmu Google

Algorytm wyszukiwarki Google jest tajny, ale możemy korzystać z publicznie udostępnianych wskazówek dotyczących wyszukiwarkiSEO.

Niektóre zalecenia są łatwe do zrozumienia np. „Twórz przydatne, niezawodne i zorientowane na użytkownika treści”, ale wymagają sporo pracy, bo musimy zacząć od określenia dla kogo tworzymy treść i czego odbiorcy potrzebują, a potem zaprojektować treść, która odpowie na te potrzeby lepiej niż konkurencyjne strony.

Z kolei część wskazówek jest kierowanych do webdeveloperów, np. żeby leniwie ładującą się zawartość naprawić przez IntersectionObserver API i polyfill.

Wszystkich wskazówek jest dużo i zwłaszcza w małym biznesie trudno wdrożyć je wszystkie.

Które działania mają szanse faktycznie przełożyć się na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania i pomóc sprowadzić więcej ruchu na stronę? Na to pytanie szukają odpowiedzi specjaliści SEO.

Pozycjonowanie strony firmowej w 2025 roku
Składniki algorytmu rankingu Google na podstawie analizy SEO 90 najwyżej ocenianych domen z 10 branż i 3 rynków

Jak w WEBEST wspieramy w pozycjonowaniu?

W trakcie projektowania, modernizacjiopieki nad stronami na WordPress podejmujemy szereg działań, które pracują na czynniki rankingowe:

Optymalizacja SEO w ramach witryny

Optymalizacja infrastruktury
  • Przede wszystkim dbamy o responsywność, testujemy przy wdrożeniu i monitorujemy w GSC, czy Google nie widzi problemów ze stroną na urządzeniach mobilnych.
  • Wrażamy i testujemy zabezpieczenia do WordPress, dbamy o prawidłowe wdrożenie certyfikatu SSL, przekierowania, dostępność pliku robots.txt, mapy witryny xml.
  • Optymalizujemy czas ładowania strony.
  • Doradzamy przy wyborze domeny, ponieważ dla Google ważny jest wiek i nazwa domeny.

Polecamy szybki hosting w Cyber_folks, SmartHost, LH (linki afiliacyjne ze zniżkami) lub JCHost (link afiliacyjny).

Techniczna optymalizacja witryny
  • Proponujemy opracowanie słów kluczowych.
  • Wdrażamy metatagi i narzędzia do ich edycji (tytuł, opis, kanoniczny, alt, społecznościowy, nagłówek).
  • Opracowujemy dane strukturalne.
  • Dbamy o przyjazne wyszukiwarkom adresy URL (strukture i konwencje nazewnictwa).
  • I poprawne wewnętrzne linki.
Optymalizacja zawartości witryny
  • Instruujemy jak wykorzystać słowa kluczowe.
  • Projektujemy szablony i uczulamy na atrakcyjną kompozycję treści.
Zaangażowanie
  • Szukamy sposobów na angażowanie odbiorców tak, aby strona firmowa realizowała cele biznesowe firmy.
  • Wdrażamy narzędzia do monitorowania metryk świadczących o zaangażowaniu takich jak współczynnik klikalności (CTR), współczynnik odrzuceń, czas przebywania na stronie, ruch, konwersje. Dbamy, aby wdrożenia były zgodne z wymaganiami prawnymi.

Chcesz wiedzieć, czym jest anchor text? Sprawdź więcej tutaj.

Pozycjonowanie poza witryną

  • Liczą się metryki z mediów społecznościowych (udostępnienia, tweety, szpilki, polubienia, komentarze). Dlatego upewniamy się, że na stronie są podane linki do profili firmowych w mediach społecznościowych i wskazujemy jaki link umieszczać w profilach (zawsze ten sam, do głównej wersji np. zaczynającej się od https i bez www).
  • Liczą się recenzje (ich ilość, szybkość, różnorodność). Edukujemy i pokazujemy dobre wzorce jak pozyskiwać recenzje.
  • Dla wyszukiwania lokalnego liczą się informacje o firmie z Google Moja Firma, cytowania (wg spójnej nazwy firmy, adresu i numeru telefonu, liczba cytowań). Dlatego upewniamy się, że wszędzie jest używana spójna nazwa firmy i zwracamy uwagę na podawanie danych teleadresowych.
  • Liczy się ilość i jakość linków z zewnętrznych domen. Edukujemy jak pozyskiwać linki i polecamy partnerów, którzy wspierają ich pozyskiwaniem.

Od czego zacząć promowanie strony w wynikach wyszukiwania Google?

Jeśli planujesz zlecić płatne działania pozycjonowania w wyszukiwarkach – polecamy zacząć od opracowania strategii, żeby nie przepalić budżetu, który nie będzie mieć szans się zwrócić.

Jednak zanim do tego dojdziesz, warto zadbać o podstawową optymalizację serwisu.

Poznaj WEBESTowy przepis na podstawową optymalizację SEO:

  • Strona musi być dostępna dla wyszukiwarki, czyli nie wykluczać ruchu dla robotów. Jeśli masz stronę na WordPress upewnij się, że w Ustawienia > Czytanie > Widoczność w wyszukiwarkach nie masz zaznaczonej opcji Proś wyszukiwarki o nieindeksowanie tej witryny. Tą opcję włączamy w trakcie tworzenia strony i pamiętamy, żeby ją odhaczyć przy publikacji.
  • Dbaj o to, żeby strona była bezpieczna – nie może rozprzestrzeniać wirusów, powinna być dostępna tylko z certyfikatem SSL.
  • Twórz wartościowe dla użytkowników treści, które odpowiadają na ich zapytania. To one są podstawą pozycjonowania.
  • Warto Googlom również zgłosić mapę serwisu, zwłaszcza jeśli serwis jest rozbudowany.

O tych sprawach pamiętamy przy wdrażaniu zupełnie nowej strony firmowej lub przy jej modernizacji, testujemy w ramach audytu technicznego oraz abonamentowej opieki nad stroną firmową na WordPress.

Odkryj, jak skuteczne SEO integruje się z marketingiem B2B, aby przyciągać idealnych klientów i wspierać proces decyzyjny: Marketing B2B: jak strona firmowa wspiera w sprzedaży B2B?

Jak zostać wspomnianym w AI?

AI ocenia jakość, ekspertyzę treści i łatwy dostęp do treści.

  • AI łatwiej przetwarzać treść o poprawnej strukturze:
    • Podziel strony na przejrzyste sekcje z mocnymi nagłówkami (h2) – najlepiej w formie pytanie – odpowiedź lub w sekcjach FAQ.
    • Wyciągnij kluczowe fakty do podsumowań w ramkach, krótkich tabelach, punktach.
    • Najważniejsze informacje na samej górze, na pierwszym ekranie.
    • Upewnij się, że tytuły stron odpowiadają na pytanie klienta, a nie tylko opisują stronę.
    • Użyj meta description, które odpowiadają intencji wyszukiwania.
    • Dodawaj pomocny tekst alternatywny do obrazów. AI też to przeczyta.
    • Korzystaj z oznaczania danych strukturalnych np. organizacji, biznesu lokalnego, produktów, opinii, FAQ, instrukcje, aktualności itd.
  • AI łatwiej wykorzystać trafne treści:
    • Uzupełnij strony produktowe, aby dokładnie odpowiadały na konkretne potrzeby konkretnej grupy docelowej, zamiast ogólnikowego „Jesteśmy ekspertami w branży. Skontaktuj się (kimkolwiek jesteś i czegokolwiek potrzebujesz), to dobierzemy Ci rozwiązania”). 
    • AI chętniej poleci firmę, która specjalizuje się w rozwiązywaniu problemu wskazanego przez użytkownika.
    • Skup się na odpowiadaniu na kluczowe pytania, które zadają kupujący przed podjęciem decyzji. 
    • Klienci często pytają o cenę, dlatego podaj cennik, pakiety, 
    • i opisz zakres oferty używając słów kluczowych, których szukają klienci.
  • AI docenia ekspertyzę, którą ocenia na podstawie różnych sygnałów:
    • publikuj unikalne studia przypadków (case studies),  
    • publikuj opinie, oceny klientów, najlepiej na górze strony
    • pokaż certyfikaty, oceny ekspertów.
    • Zadbaj o to, aby Twój przekaz dotarł do miejsc, które kształtują decyzje zakupowe: cytowania, polecenia w Wikipedii, YouTube, LinkedIn, Forbes, Reddit, Quora, recenzje produktów, recenzje ekspertów, eksperckie blogi B2B.
    • ChatGPT oceniając wzmianki o marce głównie bierze pod uwagę  ich ilość, kontekst, sentyment, dokładność, wiek, adekwatność strony na której jest wzmianka. 
  • Nie tylko ludzie doceniają jasny i konkretny przekaz. Farmy robotów AI i ilość przetwarzanych przez nich informacji rośnie, jednak im szybciej dostanie treściwe informacje tym lepiej.

Słowa kluczowe w pozycjonowaniu strony firmowej

Czym są słowa kluczowe?

Słowa kluczowe to po prostu zapytania wpisywane lub dyktowane wyszukiwarce.

Internauci wpisują zapytania krótsze lub dłuższe, ogólne lub szczegółowe.

Jakie słowa kluczowe wygenerują ruch?

Generyczne zapytania np. akcesoria meblowe, terapia, mogą być wartościowe dla Twojego biznesu, ale wyszukujący tak ogólne słowa mogą jeszcze być dalecy od intencji zakupowych. Ponadto bardzo trudno na takie szerokie frazy przebić się w wynikach wyszukiwania pośród konkurencji.

Skuteczną taktyką na pozyskanie ruchu jest poszukanie dłuższych zapytań do pozycjonowania. Dzięki nim szybciej, łatwiej i efektywniej będzie można zdobyć ruch na stronę lub blog firmowy.

Dając odpowiedzi na zapytania użytkowników, którzy mocno precyzują swoje zapytania, np.: „Prowadnica stołowa Frontslide Basic Poznań”, lub „wczesne wspomaganie rozwoju terapia ręki poznań”, masz szanse pozyskać klientów faktycznie zainteresowanych Twoimi produktami i usługami.

Warto skupić się na słowach kluczowych, które mają szanse znaleźć się na pierwszej stronie z wynikami wyszukiwania. Warto optymalizować treści pod kątem zapytań, które już wyświetlają się w pierwszej dziesiątce (a które to zapytania dowiesz się z GSC), ponieważ nawet małe różnice w pozycjach robią dużą różnicę w pozyskaniu ruchu.

Funkcja wyszukiwania GoogleCTR
Pozycja reklamy 12,1%
Pozycja reklamy 21,4%
Pozycja reklamy 3 1,3%
Pozycja reklamy 41,2%
Pozycja wyszukiwania 1 39,8% (jeśli jako snippet to 42,9%)
Pozycja wyszukiwania 218,7% (jeśli jako snippet to 27,4%)
Pozycja wyszukiwania 310,2%
Pozycja wyszukiwania 47,4%
Pozycja wyszukiwania 55,1%
Pozycja wyszukiwania 64,5%
Pozycja wyszukiwania 73,4%
Pozycja wyszukiwania 82,6%
Pozycja wyszukiwania 9 2,4%
Pozycja wyszukiwania 10 (jeśli występuje)2,2%
Współczynniki klikalności (CTR) w 2023 r. według pozycji w rankingu Google

Słowa kluczowe w erze Generative Engine Optimization (GEO)

Zamiast koncentrować się wyłącznie na frazach kluczowych, warto tworzyć treści, które bezpośrednio odpowiadają na pytania, jakie Twoi idealni klienci mogą zadawać. Dobrze ustrukturyzowane nagłówki i sekcje „Pytania i odpowiedzi” mogą znacznie zwiększyć szansę na to, że Twoja treść zostanie wykorzystana przez AI do wygenerowania odpowiedzi dopasowanych do intencji i kontekstu użytkownika.

Korzystanie ze wsparcia AI przy opracowaniu tekstów bogatych w słowa kluczowe jest kuszące, ale żeby wyróżnić się w oczach AI Twoje treści muszą oferować unikalną wartość. Nie wystarczy powielać to, co już jest w Internecie. Zamiast tego, postaw na oryginalne dane, analizy, case studies czy perspektywę, które sprawią, ze to właśnie Twoja strona będzie postrzegana jako wartościowe i wiarygodne źródło.

Opracowanie słów kluczowych

Rzetelne opracowanie słów i fraz kluczowych leży u podstaw skutecznego pozycjonowania. Dlatego tak ważne jest, aby opracować trafne słowa i frazy kluczowe.

Ze względu na ogromną konkurencję, niekoniecznie będą to najbardziej popularne słowa w Twojej branży.

Na czym polega analiza słów kluczowych?

Najlepiej zacząć od burzy mózgów i wylistować wszystkie możliwe słowa i frazy, których klienci używają, aby znaleźć to, co oferujesz.

Dalej warto skorzystać z narzędzi, które podpowiedzą więcej pomysłów na słowa kluczowe, ale przede wszystkim podadzą wyniki lub szacunki co do ilości zapytań. Dzięki temu można opracować bazę słów kluczowych faktycznie wyszukiwanych przez internautów.

Taką analizę możesz zlecić nam lub specjalistom od SEO.

Typowy zakres takiej analizy to:

  1. Badanie konkurencji, która jest w najwyższych wynikach (na jakie słowa kluczowe pozyskuje najwięcej ruchu).
  2. Analiza aktualnych wyszukiwań i pozycje witryny w wyszukiwarce, najbardziej wiarygodne, gdy strona objęta jest usługą Google Search Console.
  3. Sprawdzenie popularności i skuteczności słów kluczowych, na które są prowadzone kampanie Google Ads.
  4. Wyszukiwania w ramach serwisu.

Jak wykorzystać słowa kluczowe?

Słowa kluczowe warto przede wszystkim wykorzystać do optymalizacji serwisu:

  • do poprawy meta tagów: tytułu strony (meta title), opisu strony (meta description),
  • nagłówkach (h1-h6),
  • przy pisaniu tekstów i ich optymalizacji na stronach, blogu,
  • w urlach,
  • przy linkowaniu wewnętrznym, czyli linkach w nawigacji i w treści strony, w zasadzie najlepiej zacząć od zaplanowania struktury serwisu, która uwzględni wykorzystanie słów kluczowych,
  • w pytaniach w sekcjach FAQ,
  • zakładania dedykowanych stron dla wybranych tematów (landing pages),
  • w opisach obrazków (alt),
  • i opisach linków (title)
  • wyróżniać (pogrubiać) je w tekstach (przez tag: b, strong lub em);
  • przy tworzeniu nazw plików.

Ponadto warto wykorzystać je szerzej:

  • przy opracowywaniu nazw produktów;
  • w linkowaniu zewnętrznym, czyli z innych domen;
  • przy prowadzeniu płatnych kampanii reklamowych;
  • przy komentowaniu forach oraz publikując treści w mediach społecznościowych.

Moje ulubione narzędzia do opracowania słów kluczowych

WEBESTowe wsparcie w opracowaniu i wykorzystaniu słów kluczowych

Jak samodzielnie pozycjonować stronę firmową?

Już wiesz, że roboty Google biorą pod uwagę kilkaset czynników pozycjonując Twoją stronę.
Najważniejsze czynniki to:

  • oryginalna, ciekawa i dopasowana do użytkownika treść
  • użyteczność nie tylko na desktopie, ale przede wszystkim na urządzeniach mobilnych
  • szybkość działania strony (zwłaszcza na urządzeniach mobilnych)
  • zoptymalizowany kod strony internetowej (działania SEO), oznaczenie danymi strukturalnymi
  • obecność i reakcje w mediach społecznościowych
  • oraz wartościowe linkowanie wewnętrzne (w ramach serwisu) i zewnętrzne (z innych serwisów do Twojej strony).

Roboty AI również to doceniają, a ułatwia im robotę:

  • czytelny podział na sekcje z jasnymi nagłówkami
  • umieszczenie najważniejszych informacji na górze strony
  • podsumowania danych tabelarycznych, wykresów
  • logiczna struktura strony.

Poniżej znajdziesz szczegółowe wskazówki jak pozycjonować stronę. Podpowiadamy też, czego robić nie wolno.

  1. Zawsze twórz unikalne treści, które zainteresują Twojego klienta. Aby napisać dobrą treść trzeba najpierw dobrze rozpoznać własną grupę docelową oraz dowiedzieć się, jakie ma potrzeby. Najlepsze treści są tworzone na bazie tego, o co klienci Ciebie pytają. Dostarczaj jak najwięcej wartości.
  2. Możesz sprawdzić, jak Google widzą Twoją stronę, czy widzą jakieś błędy i jak oceniają obsługę na urządzeniach mobilnych: załóż i skonfiguruj konto Google Search Console, aby upewnić się, że serwis jest dostępny w wynikach wyszukiwania, Google nie widzi błędów i pozytywnie ocenia wersję na smartfony.
  3. Zadbaj o szybkie ładowanie strony, zwłaszcza na urządzeniach mobilnych. Możesz po prostu otworzyć swoją stronę i sprawdzić jak długo się wgrywa lub zmierzyć z narzędziem GTmetrix, Pingdom itp.
    Dla Google szybkość wgrywania strony to istotny czynnik brany pod uwagę przy pozycjonowaniu strony w wynikach wyszukiwania zwłaszcza dla wyszukiwań dla urządzeń mobilnych.
    Google udostępnia narzędzie do natychmiastowego zbadania wyników: Page Speed Insights.
    Wynik wyświetla wyniki tzw.  Podstawowe Wskaźniki Internetowe (Core Web Vitals):
    FCP – First Contentful Paint – Pierwsze wyrenderowanie treści
    LCP – Largest Contentful Paint – Wyrenderowanie największej części treści
    TBT – Total Blocking Time – Całkowity czas blokowania
    CLS – Cumulative Layouts Shift – Skumulowane Przesunięcie Układu osobno dla urządzeń mobilnych i desktop
    SI – Speed Index – Indeks prędkości.
    Te wyniki są dostępne dla testowanej strony lub dla całego serwisu na podstawie danych od faktycznych użytkowników (jeśli witryna ma wystarczająco dużo odwiedzin) ponadto dane w symulowanym środowisku.
    Narzędzie podaje również wskazówki, z czym konkretnie jest problem i co można poprawić. Niektóre z tych wskazówek można zrealizować na poziomie serwera hostingowego, część może wymagać optymalizacji kodu witryny, a reszta dotyczy optymalizacji multimediów.
    Google już od kilku lat bierze te wskaźniki pod uwagę przy ustalaniu wyników wyszukiwania.
    W Google Search Console możesz sprawdzić, czy cała Twoja witryna jest już oceniona wg tych parametrów.
    Często w witrynie obrazki są tym elementem, który najbardziej spowalnia stronę.
    Zadbaj o to, żeby na stronę ładować obrazki zoptymalizowane (np. w formacie webp) i w dopasowanym rozmiarze.
  4. Na blogu firmowym twórz raczej długie i wyczerpujące temat wpisy blogowe. Jeśli tworzysz treści edukacyjne – raczej aktualizuj stare artykuły, zamiast tworzyć dużo krótkich, generycznych wpisów.
  5. Zadbaj o czytelność i atrakcyjny przekaz: dodaj cytaty, zdjęcia z podpisami, grafiki, wykresy, z podpisami, filmy, dane liczbowe.
  6. Sformatuj tekst: dodaj śródtytuły, wyróżnij najważniejsze słowa przez pogrubienie lub nawet powiększenie czcionki, utwórz listy wypunktowane, numerowane.
  7. Przeanalizuj słowa kluczowe, które są interesujące dla Twojej grupy docelowej. Gotową listę wykorzystaj podczas pisania oryginalnej treści na swoją stronę lub do ich optymalizacji.
  8. Dodawaj linki wewnętrzne, czyli w ramach swojego serwisu:
    • ze strony startowej i „o nas” do oferty,
    • z jednego produktu do innych produktów (powiązanych lub podobnych)
    • na blogu firmowym po dodaniu nowego artykułu uzupełnij w nim odnośniki do swoich produktów lub innych wpisów oraz w powiązanych tematycznie wpisach dodaj odnośniki do tego nowego wpisu.
  9. Używaj słów kluczowych w treści linków.
  10. Upewniaj się, że działają wszystkie odnośniki w serwisie.
    Gdy znajdziesz odnośnik do niedziałającej strony (która wyświetla się z błędem 404), masz kilka możliwości:
    • edytuj odnośnik tak, aby wskazywał właściwą stronę,
    • lub całkowicie usuń odnośnik ze swojej witryny,
    • utwórz przekierowanie 301, aby po kliknięciu w błędny odnośnik użytkownik został przekierowany na inną stronę w Twojej witrynie. To zrób zwłaszcza wtedy, gdy na tą stronę są wejścia z wyszukiwania lub z linków zewnętrznych, których nie możesz (od ręki) naprawić.
  11. Tworząc posty do mediów społecznościowych i aktualności na Twoją stronę WWW spraw, aby te teksty były różne – nie rozpowszechniaj dokładnie tego samego w kilku miejscach.
  12. Uzupełnij profile w mediach społecznościowych:
    • upewnij się, że wszędzie używasz dokładnie tej samej nazwy marki/firmy,
    • i linkujesz wzajemnie stronę WWW i profile.
  13. Polecając produkt w mediach społecznościowych lub w reklamie linkuj do strony tego produktu, nie podawaj zawsze strony startowej tak, żeby użytkownicy musieli sami szukać polecanej oferty.
  14. Podpisuj zdjęcia na stronie – jako podpis widoczny dla użytkowników (caption) i niewidoczny (tekst alternatywny, alt).
  15. Skup się na ruchu na stronie oraz konwersji, a nie na pozycji w Google po danym słowie kluczowym.
  16. Najpierw zadbaj o wartościową treść na własnej stronie, dopiero potem twórz teksty z linkami do Twojej strony w innych miejscach. Czyli najpierw content marketing u siebie, a dopiero później na zewnątrz.
  17. A jak już zaczniesz szukać możliwości dodania zewnętrznych odnośników, to rozpocznij od stron partnerów i producentów – pokazuj realne powiązania i prawdziwe relacje, one z natury są wysoko przez Google punktowane.
  18. Linkuj do siebie ze stron nowoczesnych, takich, które są mobilne i mają oryginalne treści. Google to doceni bardziej, niż linki ze słabych stron, służących tylko do linkowania.
  19. Stwórz własną wizytówkę Google Moja Firma, która wyświetli się na mapach Google i w wynikach wyszukiwania. To bardzo ważne szczególnie dla wyszukiwań lokalnych. Linki z tych miejsc mają większą moc niż te z Facebook’a.
  20. W sklepach warto mocno dbać o unikalną, ciekawą treść w kategoriach, aby tam ściągać ruch.
  21. Podepnij do witryny SSL.
  22. Zrezygnuj z reklam pełnoekranowych, które uniemożliwiają dostęp do treści witryn.
  23. Zapewniaj świeże treści i aktualizuj stare. Zwłaszcza jeśli w serwisie treści są oznaczane datami. Daty mogą być widoczne na stronie (np. data w stopce przy copyright, data publikacji aktualności) lub tylko w kodzie strony lub mapy witryny.
  24. Oznaczaj dane w sposób czytelny dla robotów przez tzw. dane strukturalne (uporządkowane). Więcej informacji poniżej.

Czym jest oznaczanie danych strukturalnych?

Kiedy roboty wyszukiwarek lub AI „czytają” Twoja stronę, mogą nie mieć pewności, że jak się nazywa Twoja firma lub marka, czy nazwa miasta dotyczy Twojej siedziby czy punktu obsługi klienta albo czy data na obrazku to początek czy koniec organizowanego przez Ciebie wydarzenia.
Nie mają wątpliwości, kiedy na stronie dane są oznaczone w sposób czytelny dla robotów przez tzw. dane strukturalne (nazywane też danymi uporządkowanymi lub micro-data). Służą do oznaczenia danych teleadresowych biznesu lokalnego na stronie kontaktu, do oznaczenia produktów, artykułów, książek, wydarzeń, ofert pracy, procedur, filmów, podcastów, opinii, itd.

Dzięki danym strukturalnym roboty lepiej „rozumieja”, co znajduje się na Twojej stronie. W konsekwencji bardziej precyzyjnie dopasowują wyniki wyszukiwania do zapytań klientów.

Zyskaj wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania

Oznaczenie niektórych danych może wynieść Twoją stronę na sam szczyt wyników wyszukiwania, nawet przed reklamy!

Pozycjonowanie strony firmowej w 2025 roku

Google chce jak najszybciej udzielić odpowiedzi na zapytania i umieszcza je bezpośrednio (tzw. direct answers) na stronie z wynikami w tzw. snippetach.

Czy warto się znaleźć w snippecie?
Mnie przekonują średnie współczynniki klikalności (CTR).
Dla stron z oznaczonymi danymi wynoszą 42,9%, gdy wyświetlą się na pierwszym miejscu i 27,4%, gdy wyświetlą się na drugim miejscu.

Oznaczenie danych strukturalnych: FAQ

Jednym z dobrych pomysłów na wartościową treść, którą doceni Google, jest podstrona lub sekcja z FAQ, czyli najczęściej zadawanymi pytaniami.

Wraz ze swoim zespołem sprzedażowym pewnie już od lat rozmawiasz z klientami i dobrze wiesz jakie mają pytania, co ich blokuje przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Spisz te pytania i wykorzystaj wiedzę swoich fachowców.

Następnie umieścić te pytania i odpowiedzi z oznaczeniem danych strukturalnych tak, aby nie tylko wspierały w podejmowaniu decyzji zakupowych, ale też pracowały na pozyskanie wartościowego ruchu.

Pozycjonowanie strony firmowej w 2025 roku
Przykład wyświetlenia odpowiedzi w wyszukiwarce dla zapytania: jak korzystać z myszki

W naszej WEBESTowej Bazie Wiedzy dodałam FAQ do jednej strony.
Wyświetlenia w wyszukiwarce wzrosły o 23% w ciągu miesiąca:

Pozycjonowanie strony firmowej w 2025 roku

Oznaczenie danych strukturalnych: instrukcji „How to”

Innym sposobem na zabłyśnięcie w oczach Google jest podstrona lub sekcja z instrukcją krok-po-kroku. Najlepiej od razu w specjalny sposób, zrozumiały dla robotów wyszukiwarki Googlem, czyli z oznaczeniem danych strukturalnych.

Jesteś fachowcem w swojej dziedzinie, pracujesz od wielu lat z klientami, dobrz wiesz, z czym mają problem. Spisz instrukcję, procedurę i umieść na stronie w taki sposób, aby pracowała na pozyskanie wartościowego ruchu.

W jednym z artykułów w WEBESTowej Bazie Wiedzy zmieniłam sposób umieszczenia jednej z instrukcji krok-po-kroku. Dzięki temu ta strona zaczęła się wyświetlać wyżej w wynikach wyszukiwania w Google, nawet na pozycji O:

Snippet How to w wynikach wyszukiwania Google na pozycji 0
Snippet instrukcji How to w na samej górze wyników zapytania w Google.

W dwóch kolejnych miesiącach weszło na nią ponad 200% więcej użytkowników niż w poprzednim okresie💪

Dla kogo ważne jest SEO lokalne?

76% konsumentów, którzy przeprowadzili lokalne wyszukiwanie na swoim smartfonie, odwiedziło sklep w ciągu jednego dnia.

wg Google

SEO lokalne jest istotne oczywiście dla biznesów lokalnych, ale nie tylko. Jeśli np. obsługujesz klientów na terenie całego kraju, a potencjalni klienci szukają Twoich usług lokalnie – wtedy warto rozważyć pozycjonowanie lokalne dla wybranych lokalizacji.

Podaj na stronie Kontaktu dane teleadresowe i nazwę miasta, gdzie działasz, aby wyświetlać się w wynikach wyszukiwania lokalnego.

Podaj je również w formie czytelniej dla robotów przez tzw. dane uporządkowane o biznesie lokalnym.

Dowiedz się więcej o pozycjonowaniu lokalnym u naszego partnera.

Najważniesze czynniki rankingowe przy pozycjonowaniu biznesow lokalnych

Dla niektórych zapytań typowych dla wyszukiwań lokalnych oraz gdy internauta wyszukuje lokalnie podając lokalizację, w wynikach wyszukiwania Google marka może wyświetlić się kilkukrotnie. Raz przy mapie wyświetli się profil firmy i później w wynikach wyszukiwania np. strona firmowa, e-commerce lub blog firmowy.

Pozycjonowanie strony firmowej w 2025 roku

Czy da się usunąć negatywne opinie z Google? Zapraszamy do artykułu.

Na początku tego artykułu podałam wyniki analizy czynników rankingowych SEO niezależne od tego, czy biznes działa lokalnie czy szerzej. Jeśli działasz lokalnie, to ciekawszy będzie raport z ankiety przeprowadzonej wśród ekspertów od pozycjonowania w wynikach lokalnego wyszukiwania publikowany przez whitespark.ca.

Czynniki wpływające na rankingi i konwersje
W ramach sekcji profili firmowych
(czyli w wynikach wyszukiwania przy mapie)
W wynikach organicznych
(czyli w wynikach pod mapą)
Profil Firmy w Google (32%)Strona WWW (36%)
Strona WWW (19%)Linki (26%)
Recenzje (16%)Zachowanie (9%)
Linki (11%)Profil Firmy w Google (9%)
Zachowanie (8%)Personalizacja dla wyszukującego (7%)
Cytowania (7%)Cytowania (7%)
Personalizacja dla wyszukującego (6%)Recenzje (6%)
Wg ankiety przeprowadzonej wśród ekspertów SEO w 2023r.

Jak widać optymalizacja strony marki ma duże znaczenie dla wyświetlania w wynikach wyszukiwania: zarówno w odniesieniu do zwykłych organicznych linków do strony jak i pokazywanych przy mapie wyników z profilami firmowymi. Co więcej, eksperci SEO uważają, że znaczenie strony internetowej od kilku lat wzrasta.

Dlatego w WEBEST przy każdym wdrożeniu strony firmowej i w trakcie opieki dbamy o aspekty istotne przy pozycjonowaniu lokalnym:

  • linkujemy ze strony firmowej do profilu firmy w Google i przypominamy o linkowaniu z profilu do strony www;
  • uzgadniamy i dbamy o spójne nazewnictwo firmy/marki;
  • oznaczamy biznes lokalny danymi strukturalnymi.

Jak oznaczać dane strukturalne?

Oznaczać można na kilka sposobów.

  1. W WordPress najprościej poprzez wtyczkę do SEO lub dedykowaną do oznaczania danych.
  2. Dla oznaczenia danych biznesu lokalnego i innych danych, które rzadko się zmieniają możesz również wygenerować kod danych strukturalnych (najlepiej json) w generatorze danych uporządkowanych online, a następnie wkleić jako HTML w treści strony na której te informacje są prezentowane tekstowo.
  3. Możesz również skorzystać z asystenta do oznaczania danych dostarczanego przez Google.

Potrzebujesz wsparcia?

W ramach stałej WEBESTowej opieki abonamentowej sprawdzimy, czy w serwisie są już jakieś dane oznaczone, zaproponujemy co należałoby uzupełnić i wyślemy propozycje nowych oznaczeń danych.
Po wdrożeniu zgłosimy zmiany do Google i przyślemy Ci raport z wyników. Skontaktuj się z nami!

Jak sprawdzić, czy pozycjonowanie strony firmowej jest skuteczne?

Pozycjonowanie to studnia bez dna. Na samodzielnie działania można poświęcić mnóstwo czasu. Na usługę pozycjonowania w agencji SEO można wydać spore budżety.

Dlatego warto zacząć od ustalenia, co jest dla biznesu ważne i jak mierzyć efekty:

  • które zapytania kierowane do wyszukiwarek i AI są dla biznesu najważniejsze
  • ile strona pozyskuje ruchu z wyszukiwarek na te zapytania
  • czy jest cytowana w podsumowaniach lub odpowiedziach generowanych przez AI i pomaga klientom podejmować decyzje zakupowe korzystne dla Twojego biznesu.

Wraz z rozwojem biznesu nie zapomnij aktualizować tych ustaleń!

Gdzie sprawdzić wyniki pozycjonowania strony firmowej?

Każdemu przedsiębiorcy polecam Google Search Console (GSC) –  bezpłatną usługę od Google, która pomaga najdokładniej i najwiarygodniej monitorować ilość wyświetleń w wynikach wyszukiwania i ilość wejść z wyszukiwarki Google, pozycje stron i treść zapytań użytkowników.

Z użyciem tego narzędzia sprawdzam również, czy Google indeksuje poszczególne podstrony witryny zgodnie z oczekiwaniami i jak ocenia ich użyteczność. Ty też możesz:)

GSC udostępnia dane maksymalnie z ostatnich 16 miesięcy i umożliwia porównywanie np. ostatnich 3 miesięcy z poprzednim okresem lub rok do roku, więc można sprawdzić efekt optymalizacji nawet w biznesach sezonowych.

Jak korzystać z raportów GSC do planowania optymalizacji?

  • Optymalizuj strony, które strony mają najwięcej kliknięć: upewniaj się, że mają aktualną treść, jasne wezwanie do działania np. do złożenia zamówienia, zapytania, do obejrzenia produktów, subskrypcji newslettera, do zapoznania się z innymi materiałami pomagającymi podjąć decyzje zakupowe lub korzystać z produktu.
  • Optymalizuj strony, które mają duży potencjał, żeby łatwo zwiększyć ilość kliknięć – są na wysokich, ale nie najwyższych pozycjach: uzupełnij treść o nagłówki w formie pytań, dodaj wideo, uzupełnij słowa kluczowe, dodaj link do tej strony z innych swoich podstron lub ze stron partnerów.
  • Optymalizuj strony, które mają słabszy CTR: popraw tytuł strony, meta description, pierwszy nagłówek i akapit.
  • Wpisy blogowe, które nie pozyskują ruchu – zlikwiduj lub przenieś ich treść do lepszych wpisów.
  • Optymalizuj strony, które mają słaby wynik jakości.

Sprawdź do czego jeszcze przyda Ci się Google Search Console.

Jak wykorzystać Google Analytics do pozycjonowania strony firmowej?

W Google Analytics dowiesz się, czy ruch z wyszukiwarek jest wartościowy. Czyli szukamy potwierdzenia, że użytkownicy, którzy weszli z wyszukiwarki są zainteresowani zawartością strony i angażują się w zaprojektowane scenariusze działania.

Jak sprawdzić, czy ruch z wyszukiwania jest wartościowy?

Przekonasz się o tym porównując wskaźniki ruchu z wyszukiwarek (tzw. organic) z danymi dla innych/wszystkich kanałów:

  • średni czas na stronie,
  • ilość stron na wizytę,
  • współczynnik zaangażowania,
  • współczynnik odrzuceń.

Ponadto możesz zdefiniować kluczowe zdarzenia np. 

  • kliknięcia w ważny link np. do strony Kontaktu lub w dane kontaktowe np. telefon lub email,
  • wypełnienia formularza,
  • przewijanie (scrollowanie) strony.

Czy z wpisów blogowych:

  • są subskrypcje newslettera
  • są wejścia
    • do stron ofertowych
    • do stron kontaktu
    • do strony „o nas”.

Jeśli jeszcze nie masz podpiętych statystyk, to sprawdź naszą RODO proof procedurę wdrożenia Google Analytics.

Jak sprawdzić, czy pozycjonowanie jest efektywne?

Nie możemy zmierzyć efektów pozycjonowania bezpośrednio, jak reklam.
Możemy obserwować wyniki sprzed i 1-3 miesięcy po modernizacji strony oraz trendy:

  • w GSC: liczbę wszystkich kliknięć, liczbę kliknięć w ważne dla biznesu słowa kluczowe z intencją zakupową, z nazwą marki, z nazwą produktu, pytaniem o cennik;
  • w Google Analytics lub innym narzędziu do monitorowania statystyk strony: liczbę sesji, użytkowników pozyskanych przez grupę kanałów Organic Search. Zwykle liczba sesji jest podobna lub niższa niż liczba kliknięć w GSC, ponieważ nie raportuje wejść z przeglądarek, które blokują narzędzia do monitorowania.

Jak sprawdzić, czy pozycjonowanie wspiera w sprzedaży porównaniu do innych działań marketingowych?

Narzędzia do monitorowania dobrze nadają się do mierzenia trendów, wychwytywania anomalii, ale nie potrafią dokładnie wskazać ścieżki zakupowej użytkownika, a zwłaszcza klienta B2B, gdy kilku użytkowników zbiera informacje na własną rękę.

Jednak jeśli chcesz wiedzieć, czy pozycjonowanie faktycznie przełożyło się na pozyskanie klientów – pytaj swoich klientów: Skąd nasz znasz?

NP Digital porównało wyniki ankiety posprzedażowej z danymi z Analytics. Okazało się, że ponad 2 razy więcej klientów wskazało, że dotarli do strony z organicznych wynikików Google, niżby to wynikało z danych zebranych w Analytics.


Potrzebujesz WEBESTowego wsparcia w SEO? Zapytaj o abonamentową opiekę nad stroną firmową na WordPress, żeby mieć również pewność, że serwis jest zabezpieczony wspiera w sprzedaży i obsłudze klientów.

Nigdy tego nie rób

  1. Nie płać nikomu za osiągnięcie konkretnej pozycji w Googlach po danym haśle kluczowym. To pole do nadużyć przez firmy, które zadeklarowały zajęcie się dla Ciebie pozycjonowaniem. Nie płać za efekt, ale za wspólny proces dojścia do satysfakcji, gdzie celem jest przede wszystkim zwiększenie ruchu na Twojej stronie, tak, aby dalej wpłynęło to pozytywnie na Twoją sprzedaż.
  2. Nie kopiuj tekstów od konkurencji.
  3. Nie ukrywaj tekstu na stronie, np. pisząc go w kolorze tła lub umieszczając poza ekranem widocznym dla użytkownika.
  4. Nie daj się nabrać oszustom na usługę zakładania czy pozycjonowania wizytówki w Google. Nie obawiaj się, że jeśli odmówisz, to Twoja wizytówka zniknie. Sam sobie z tym spokojnie poradzisz.
  5. Nie kupuj linków.
  6. Unikaj publikowania treści „na ilość”. Stawiaj na jakość.

Chcesz więcej przydatnych wskazówek jak poprawić pozycjonowanie strony firmowej?

Subskrybuj newsletter WEBESTśledź nasze wpisy na Facebooku lub LinkedIn.

Dlaczego warto zadbać o pozycjonowanie strony internetowej z WEBEST?

Zajmiemy się Twoją stroną kompleksowo:

  • wybadamy Twoje potrzeby, przeanalizujemy Twoją aktualną sytuację biznesową,
  • zaproponujemy konkretne działania, dopasowane do Twoich możliwości,
  • będziesz wiedzieć co robimy, co planujemy i w jakim zakresie potrzebujemy współpracy z Tobą,
  • będziemy opiekować się Twoją stroną przez lata.

Dlaczego pozycjonowanie to wielostronne korzyści: win-win?

  1. Google potrzebuje dotrzeć i zinterpretować wartościowe treści, aby jak najlepiej dopasować wyniki do danego wyszukania w danej chwili i lokalizacji.
  2. Te dobrze dopasowane wyniki pomagają odbiorcom szybciej znaleźć dokładniejszą odpowiedź.
  3. Podczas udanych poszukiwań odbiorcy nabierają zaufanie do marki, to wspiera sprzedaż i rozwój firmy.
  4. Nas to też cieszy, bo mamy namacalny dowód, jak wysiłek włożony podczas projektowania, modernizacjiopieki nad stroną firmową przekłada się na wyniki i możemy liczyć na wieloletnią współpracę.

Ile kosztuje pozycjonowanie?

Jedyna poprawna odpowiedź to „to zależy”.

Dla małej lokalnej firmy często wystarczy kilka działań na początku, aby strona generowała pożądany ruch: opracować słowa kluczowe, unikalną i ciekawą dla użytkownika treść, zapewnić podstawową optymalizację strony, oraz dodać parę linków z wartościowych miejsc w sieci.

W WEBEST przy tworzeniu nowych stron firmowych stosujemy dobre praktyki SEO:

  • planujemy użyteczną treść zoptymalizowaną pod przyszłe zapytania
  • dbamy o poprawną strukturę linków
  • zabezpieczamy
  • tworzymy kod strony przyjazny dla wyszukiwarek
  • upewniamy się, że jest dostosowana do urządzeń mobilnych
  • optymalizujemy szybkość strony.

ramach opieki nad stroną na WordPress upewniamy się, że jest nie tylko dostępna ale i przyjazna dla wyszukiwarek i rozwiązujemy problemy zgłaszane przez Google Search Console.

Jeśli to nie wystarcza, to polecamy zrobić szczegółówy audyt SEO obecnej strony i wdrożyć wspólne działania na jego podstawie.

Masz jeszcze jakieś pytania dotyczące pozycjonowania? Zapytaj!

Podobne wpisy