Exit

KSIĘGA ZNAKU I IDENTYFIKACJI WIZUALNEJ ONLINE

Co to jest CI online?

Księga znaku i CI online

  • Księga znaku dotyczy logo i zawiera informacje dotyczące jego budowy, sposobów użycia oraz konkretne pliki do pobrania.
  • Identyfikacja wizualna zawiera wytyczne oraz szablony do firmowych materiałów graficznych i internetowych.

Idealnym rozwiązaniem jest, jeżeli zarówno księga znaku, jak też wytyczne dotyczące identyfikacji wizualnej są zawsze pod ręką np. dostępne online i mogą być wykorzystane do efektywnego marketingu w Twojej firmie.

Takie rozwiązanie dalej będziemy nazywać właśnie CI online. 

Jeżeli nie masz czasu na czytanie dalszych wywodów, a masz pytania i chcesz z nami o tym porozmawiać – dzwoń lub pisz śmiało!

Jeżeli jednak zdecydowałeś się czytać dalej i chcesz pogłębić temat, zerknij czego dokładnie dowiesz się z poniższego artykułu:

  • jakie materiały i informacje przydadzą się przy wykonaniu CI online,
  • jakie elementy można wypracować dodatkowo, aby ułatwić sobie i innym pracę,
  • jak stworzyć CI online i udostępniać je osobom, które wytwarzają dla Ciebie zawartość marketingową,
  • jak utrzymać CI online zawsze aktualne.

LISTA POSIADANYCH MATERIAŁÓW

Zgromadź w jednym miejscu, np. w konkretnym katalogu na swoim komputerze, wszystkie pliki dot. wyglądu Twojej firmy/marki, jakie do tej pory zostały przez Ciebie lub dla Ciebie wytworzone. Informacje, które są albo spisane w osobnych materiałach lub też tylko w Twojej głowie – zrzuć do jednego pliku tekstowego. Abyś o niczym nie zapomniał skorzystaj z poniższych list:

Identyfikacja wizualna:

  • wytyczne graficzne,
  • wytyczne do treści,
  • logo,
  • księga znaku.

Identyfikacja wizualna - materiały biuroweMateriały biurowe:

  • koperty,
  • naklejka adresowa,
  • papier listowy,
  • wizytówka osobista,
  • wizytówka niepersonalna,
  • szablon faxu,
  • faktury,
  • rachunki,
  • notatnik.

Identyfikacja wizualna - materiały reklamoweMarketing/sprzedaż:

  • teczka ofertowa,
  • szablon reklamy,
  • rollup,
  • prezentacja,
  • stopka maila,
  • opakowanie,
  • naklejka,
  • broszura produktowa,
  • menu restauracyjne,
  • podpis video,
  • PR notka prasowa,
  • press kit,
  • HR ogłoszenie o pracę,
  • reklama z ogłoszeniem o pracę.

Oznakowanie obiektów:

  • szyld,
  • tabliczki na drzwi,
  • tablica dojazdowa,
  • wewnętrzne oznakowanie.

Oznakowanie pojazdów:

  • samochód osobowy,
  • samochód dostawczy,
  • samochod ciężarowy.

Gadżety:

  • koszulki,
  • długopisy,
  • smycz,
  • inne.

Media społecznościowe:

  • szablon nagłówka np. do Facebooka,
  • szablon grafiki do wpisu,
  • inne.

CZEGO BRAKUJE?

Jeżeli zgromadziłeś już wszystkie pliki i informacje w jednym miejscu, zastanów się teraz, czego Tobie brakuje w codziennej pracy. Przypomnij sobie z jakimi problemami miałeś ostatnio do czynienia. Poniższe przykłady mogą Tobie pomóc.

Przykłady:

  • masz logo tylko w małej rozdzielczości w formacie JPG lub BMP i wydrukowane np. na ulotce jest słabej jakości – potrzebujesz plik w wektorze, który można powiększyć do dowolnego rozmiaru
  • masz tylko kolorową wersję logo swojej firmy, a czasem drukujesz je na czarno-białej drukarce lub chcesz użyć jako znaku wodnego na zdjęciach i w takich zastosowaniach kolorowe logo się nie sprawdza, przydatne są wtedy dodatkowe wersje logotypu np.: monochromatycza wersja z użyciem odcieni 1 koloruachromatyczną z kontrą (wersja biała i wersja czarna);
  • chcesz oznaczyć gadżety firmowe i chcesz użyć samej sygnatury (wersji bez tekstów),
  • za każdym razem, jak tworzysz ofertę dla swojego klienta, korzystasz z pustej kartki dokumentu i dołączasz po kolei logo i dane teleadresowe, lub każda kolejna kopia poprzedniego dokumentu wygląda inaczej – potrzebujesz szablonu papieru firmowego,
  • na spotkaniu chętnie zostawiłbyś swoje dane klientowi w atrakcyjnej formie – tak aby kojarzył je z Twoją firmą – potrzebujesz wizytówki imiennej w brandingu swojej firmy,
  • na spotkanie zabierasz dokumenty – potrzebujesz teczkę firmową,
  • korzystasz z gotowych szablonów prezentacji, a chciałbyś, żeby wizualnie były lepiej dostosowane do wizerunku Twojej firmy – potrzebujesz szablonu prezentacji,
  • często wrzucasz graficzne posty na Facebooka, ale każdy obrazek wygląda inaczej i trudno rozpoznać w nich Twoją markę – potrzebujesz szablonu do komunikacji wizualnej w mediach społecznościowych,
  • w każdym z kanałów/profilów w mediach społecznościowych masz inny nagłówek w tle i nie można ich ze sobą skojarzyć wizualnie – potrzebujesz spójne obrazki/okładki/zdjęcia profilowe z Twoim logo i kolorystyką, w konkretnych wymiarach do konkretnych kanałów,
  • nie wiesz czy nazwę firmy pisać z małej czy wielkiej litery, pełną czy skróconą; nie możesz się też zdecydować czy na Facebooku pisać do swoich klientów „na Ty” czy w sposób bardziej formalny – potrzebujesz więc spisać wytyczne do treści.

Niektóre z powyższych problemów możesz rozwiązać z pewnością sam, inne należy zlecić specjalistom.

JAK STWORZYĆ CI ONLINE?

W tym miejscu będzie już potrzebne wsparcie od specjalistów, którzy mają doświadczenie w temacie. Wszystkie zgromadzone i wytworzone do tej pory pliki, zasoby i informacje należy uporządkować w dwa główne działy:

  • LOGO – zawiera informacje dotyczące logo, jego budowy, sposobów użycia oraz pliki logo do pobrania.
  • IDENTYFIKACJA WIZUALNA – zawiera wytyczne i szablony do firmowych materiałów graficznych i internetowych.

Materiały można opublikować online w jednym miejscu z linkami do pobrania plików. Proponujemy wykonać to jako osobną stronę w subdomenie Twojej firmy np.: ci.twojadomena.pl.

Przykłady:

Taki konkretny adres zapamiętujesz i przekazujesz pracownikom, podwykonawcom i partnerom. Znajdą tam oni wszystkie informacje na temat Twojej firmy niezbędne przy tworzeniu nowej zawartości marketingowej tekstowej i graficznej.

UTRZYMANIE CI ONLINE

CI online musi być zawsze aktualne dla wszystkich, którzy będą z niego korzystać, tak aby materiały marketingowe, które będą powstawały z Waszych rąk były spójne. Jeżeli będziesz tworzył nowe szablony, dokumenty, pliki, wytyczne – pamiętaj, aby je podpiąć pod stworzone CI online. W tym również pomoże Tobie specjalista.

 

Jeżeli pomysł z przygotowaniem CI online przypadł Tobie do gustu i czujesz, że właśnie czegoś takie potrzebujesz, aby lepiej i łatwiej sprzedawać – skorzystaj z naszej pomocy – skontaktuj się z nami. Chętnie przejdziemy z Tobą przez cały proces oraz przygotujemy CI online.

Masz jeszcze jakieś pytania dotyczące CI online? Zapytaj!

Close
Go top