CI online to strona, dostępna przez przeglądarkę, która zawiera:
- Księgę znaku – dotyczącą logo i zawierającą informacje dotyczące jego budowy, sposobów użycia oraz konkretne pliki do pobrania.
- Identyfikację wizualną – z wytycznymi oraz szablonami do firmowych materiałów graficznych i internetowych.
Idealnym rozwiązaniem jest, jeżeli zarówno księga znaku, jak też wytyczne dotyczące identyfikacji wizualnej są zawsze pod ręką np. dostępne online i mogą być wykorzystane do efektywnego marketingu w Twojej firmie.
Takie rozwiązanie dalej będziemy nazywać właśnie CI online.
W tym artykule dowiesz się
Jakie materiały i informacje przydadzą się przy wykonaniu CI online
Zgromadź w jednym miejscu, np. w konkretnym katalogu na swoim komputerze, wszystkie pliki dot. wyglądu Twojej firmy/marki, jakie do tej pory zostały przez Ciebie lub dla Ciebie wytworzone. Informacje, które są albo spisane w osobnych materiałach lub też tylko w Twojej głowie – zrzuć do jednego pliku tekstowego.
Aby o niczym nie zapomnieć, skorzystaj z poniższych list:
Identyfikacja wizualna
- wytyczne graficzne,
- wytyczne do treści,
- logo,
- księga znaku.
Materiały biurowe
- koperty,
- naklejka adresowa,
- papier listowy,
- wizytówka osobista,
- wizytówka niepersonalna,
- szablon faxu,
- faktury,
- rachunki,
- notatnik.
Marketing/sprzedaż
- teczka ofertowa,
- szablon reklamy,
- rollup,
- prezentacja,
- stopka maila,
- opakowanie,
- naklejka,
- broszura produktowa,
- menu restauracyjne,
- podpis video,
- PR notka prasowa,
- press kit,
- HR ogłoszenie o pracę,
- reklama z ogłoszeniem o pracę.
Oznakowanie obiektów
- szyld,
- tabliczki na drzwi,
- tablica dojazdowa,
- wewnętrzne oznakowanie.
Oznakowanie pojazdów
- samochód osobowy,
- samochód dostawczy,
- samochod ciężarowy.
Gadżety
- koszulki,
- długopisy,
- smycz,
- inne.
Media społecznościowe
- szablon nagłówka np. do Facebooka,
- szablon grafiki do wpisu,
- inne.
CZEGO BRAKUJE?
Jeżeli zgromadziłeś już wszystkie pliki i informacje w jednym miejscu, zastanów się teraz, czego Tobie brakuje w codziennej pracy. Przypomnij sobie z jakimi problemami miałeś ostatnio do czynienia. Poniższe przykłady mogą Tobie pomóc.
Przykłady:
- masz logo tylko w małej rozdzielczości w formacie JPG lub BMP i wydrukowane np. na ulotce jest słabej jakości – potrzebujesz plik w wektorze, który można powiększyć do dowolnego rozmiaru,
- masz tylko kolorową wersję logo swojej firmy, a czasem drukujesz je na czarno-białej drukarce lub chcesz użyć jako znaku wodnego na zdjęciach i w takich zastosowaniach kolorowe logo się nie sprawdza, przydatne są wtedy dodatkowe wersje logotypu np.: monochromatycza wersja z użyciem odcieni 1 koloru; achromatyczną z kontrą (wersja biała i wersja czarna);
- chcesz oznaczyć gadżety firmowe i chcesz użyć samej sygnatury (graficznego znaku, bez nazwy firmy),
- za każdym razem, kiedy tworzysz ofertę dla swojego klienta, korzystasz z pustej kartki dokumentu i dołączasz po kolei logo i dane teleadresowe, lub każda kolejna kopia poprzedniego dokumentu wygląda inaczej – potrzebujesz szablonu papieru firmowego,
- na spotkaniu chętnie zostawiłbyś swoje dane klientowi w atrakcyjnej formie – tak aby kojarzył je z Twoją firmą – potrzebujesz wizytówki imiennej w brandingu swojej firmy,
- na spotkanie zabierasz dokumenty – potrzebujesz teczkę firmową,
- korzystasz z gotowych szablonów prezentacji, a chciałbyś, żeby wizualnie były lepiej dostosowane do wizerunku Twojej firmy – potrzebujesz szablonu prezentacji,
- często wrzucasz graficzne posty na Instagram lub Facebooka, ale każdy obrazek wygląda inaczej i trudno rozpoznać w nich Twoją markę – potrzebujesz szablonu do komunikacji wizualnej w mediach społecznościowych,
- w każdym z kanałów/profilów w mediach społecznościowych masz inny nagłówek w tle i nie można ich ze sobą skojarzyć wizualnie – potrzebujesz spójne obrazki/okładki/zdjęcia profilowe z Twoim logo i kolorystyką, w konkretnych wymiarach do konkretnych kanałów,
- nie wiesz czy nazwę firmy pisać z małej czy wielkiej litery, pełną czy skróconą; nie możesz się też zdecydować czy na Facebooku pisać do swoich klientów „na Ty” czy w sposób bardziej formalny – potrzebujesz więc spisać wytyczne do treści.
Niektóre z powyższych problemów możesz rozwiązać z pewnością sam, inne należy zlecić specjalistom.
JAK STWORZYĆ CI ONLINE?
W tym miejscu będzie już potrzebne wsparcie od specjalistów, którzy mają doświadczenie w temacie. Wszystkie zgromadzone i wytworzone do tej pory pliki, zasoby i informacje należy uporządkować w dwa główne działy:
- LOGO – zawiera informacje dotyczące logo, jego budowy, sposobów użycia oraz pliki logo do pobrania.
- IDENTYFIKACJA WIZUALNA – zawiera wytyczne i szablony do firmowych materiałów graficznych i internetowych.
Materiały można opublikować online w jednym miejscu z linkami do pobrania plików. Proponujemy wykonać to jako osobną stronę w subdomenie Twojej firmy np.: ci.twojadomena.pl.
Przykłady:
Taki konkretny adres zapamiętujesz i przekazujesz pracownikom, podwykonawcom i partnerom. Znajdą tam oni wszystkie informacje na temat Twojej firmy niezbędne przy tworzeniu nowej zawartości marketingowej tekstowej i graficznej.
UTRZYMANIE CI ONLINE
CI online musi być zawsze aktualne dla wszystkich, którzy będą z niego korzystać, tak aby materiały marketingowe, które będą powstawały z Waszych rąk były spójne. Jeżeli będziesz tworzył nowe szablony, dokumenty, pliki, wytyczne – pamiętaj, aby je podpiąć pod stworzone CI online. W tym również pomoże Tobie specjalista.
Jeżeli pomysł z przygotowaniem CI online przypadł Tobie do gustu i czujesz, że właśnie czegoś takie potrzebujesz, aby lepiej i łatwiej sprzedawać – skorzystaj z naszej oferty na CI online. Chętnie przejdziemy z Tobą przez cały proces oraz przygotujemy CI online.
Masz jeszcze jakieś pytania dotyczące CI online? Zapytaj!