Exit

Sukces sprzedażowy w małej firmie w dużej mierze zależy od dopasowania działań marketingowych, ze względu na jej ograniczone zasoby.

Aktualizacja treści strony WWW

Optymalizacja własnej witryny, aktualne oraz rzeczowe treści i strona dostosowana do wszystkich wymagań Google to dzisiaj podstawa działań marketingowych.

  • Zaktualizuj treści na stronie WWW: ofertę, portfolio, klientów, zdjęcia i podpisy do nich, aktualności, o firmie
  • Napisz artykuł ekspercki, podaj rady, przepisy, checklisty, listy, opracuj raport
  • Napisz ciekawy, wartościowy artykuł, który wyczerpująco odpowie na pytanie nurtujące Twoich klientów
  • Sprawdź statystyki strony w Google Analytics i wyciągnij wnioski, ułatw dostęp do najpopularniejszych, najwartościowszych, natomiast strony z najsłabszymi wynikami zaktualizuj lub usuń.

Pozyskanie ruchu i klientów

Czyli co robić, żeby przyciągnąć ruch do Twojej strony, aktywować i budować lojalność istniejących klientów. Zastanów się nad poniższymi obszarami działań:

  • Dbaj o rozpoznawalność marki – dla spójnej komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej firmy, warto zastanowić się, czy masz zebrane i przez wszystkich stosowane wytyczne do treści? Czy pamiętasz o swojej księdze znaku lub identyfikacji wizualnej opracowując nowy post na Facebooku lub projektując nową ulotkę?
  • Dbaj lub zleć optymalizację serwisu dla osiągnięcia przez daną stronę WWW jak najwyższej pozycji w wynikach organicznych wyszukiwarek internetowych.
  • Pozyskuj wartościowe linki do Twojej strony, rejestrując firmę w katalogach branżowych i lokalnych. Podaj aktualny adres strony i dane kontaktowe.
  • Umożliw klientom komunikację przez media społecznościowe.
  • Prowadź profil w mediach społecznościowych tam, gdzie jest najwięcej Twoich klientów. Jeśli masz wolne zasoby – możesz korzystać nawet z kilku profili. Bądź na bieżąco i dbaj o uzupełnianie i aktualizowanie danych profilowych, regularne wpisy i szybką reakcją na pytania i komentarze.
  • Prowadź i aktualizuj wizytówkę w Google Moja Firma
  • Pozyskuj referencje/opinie (na Google Moja Firma, na Facebooku, na stronie WWW).
  • Dbaj o pozyskiwanie nowych klientów, rozpoznawalność i relacje – udzielaj się w dyskusjach na grupach na Facebooku, na LinkedIn.
  • Twórz i promuj treść – prowadź content marketing (do wyboru masz różne narzędzia w zależności od potrzeb: E-mail marketing, blog, podcast, kurs online, wideo online, infografiki, raporty, konkursy,  grupa na Facebooku, na LinkedIn, forum internetowe).
  • Aby pozyskać szybki ruch zainwestuj w płatną reklamę w Google, na Facebooku lub Instagramie.
  • Umieść swoje produkty ze sklepu w porównywarce.

Monetyzowanie

Czyli to, co przynosi konkretną wartość sprzedaży. Możesz ją zyskiwać przez zamówienia online, zakupy online, przychód z reklam, ogłoszenia na portalach aukcyjnych?

Upewniaj się, że mechanizmy, które do nich wykorzystujesz działają i są użyteczne – od czasu do czasu sam z nich skorzystaj: złóż sobie zamówienie:)

Zdobywanie wiedzy o klientach i konkurencji

  • Przyjrzyj się trendom i konkurencji: ich stronom WWW, komunikacji w mediach społecznościowych.
  • Sprawdź, czego szukają Twoi klienci (w Google Search Console, ananswerthepublic.com, neilpatel.com) .
  • Zorganizuj ankietę, badanie.
  • Odkrywaj „insighty”, czyli ciekawe i wartościowe spostrzeżenia samych klientów. Na ich podstawie możesz nie tylko dostrzec nieodkryte do tej pory możliwości lub wady produktów. To źródło cennej wiedzy na temat innych zmian, jakich wymaga Twoja działalność.
  • Rób użytek z wypowiedzi użytkowników – analizuj i wyciągaj wnioski z komentarzy na FB i opinii uzyskiwanych “na żywo” lub mejlem.
  • Monitoruj opinie na temat konkurencji, a także jej działań w Sieci. Dzięki temu pozyskasz dodatkowe informacje o Twojej branży. Co przeszkadza nabywcom w produktach konkurenta? Co oceniają na plus? Jakie zmiany są wprowadzane? Gdzie udzielają się oraz z kim współpracują? Jakie mają plany na najbliższą przyszłość?
  • Docieranie do nowych źródeł, w których dyskutuje się o Twojej branży, to jedna z prostszych metod na pozyskiwanie nowych klientów. Miejsca, w których gromadzą się już zainteresowani tematyką Twoich działań Internauci, to idealne pole do Twojej promocji. Udzielaj się, pomagaj rozwiązać problemy, proponuj rozwiązania, edukuj i zdobywaj zaufanie.

Testowanie i optymalizacja

Możesz testować i optymalizować wszystko: wybór narzędzi, kanałów, platform, ofertę, komunikację, reklamy itp. Warto zacząć od tych elementów, które mają największy wpływ na sprzedaż w Twojej firmie.

W marketingu lepiej działają te rzeczy… które lepiej działają. Aby się przekonać, która wersja jest skuteczniejsza warto przeprowadzić testy A/B np. przy użyciu narzędzia Optimize.

Co możesz testować i optymalizować?

  • przeglądnij stronę na smartfonie – czy wszystko jest czytelne i łatwe w użyciu?
  • przetestuj różne wezwania do akcji (po ang. CTA) – zmień tekst, lokalizację, kolor, kształt i rozmiar przycisku
  • przetestuj różne wersje reklam, różne grupy docelowe
  • zoptymalizuj treści pod kątem wyszukiwarek. Sprawdź, jakie działania dla pozycjonowania warto podjąć w 2020 r.

Analiza kanałów komunikacji

Porównaj kanały swojej komunikacji.

Na podstawie statystyk odpowiedz na pytania:

  • Który kanał dostarcza najwięcej nowych użytkowników? Jak?
  • Który kanał dostarcza najwięcej powracających użytkowników? Dlaczego?
  • Jak często komunikujesz się z klientami danym kanałem?
  • Jakie są typowe reakcje? np. zaangażowanie na FB, kliknięcia w emailu, etc.
  • Ile czasu spędzasz na prowadzenie komunikacji danym kanałem?

Na podstawie odpowiedzi podejmij decyzje:

  • Które kanały przynoszą największy zysk?
  • Którym kanałom chcesz poświęcić więcej czasu/zasobów?
  • Nadaj priorytety.

Zabezpieczanie

  • Zaplanuj wykonywanie kopii zapasowych, upewniaj się regularnie, czy się wykonują poprawnie.
  • Zmień hasła dostępowe do strony WWW, do konta ftp, do hostingu, do domeny i zapisz je bezpiecznie.
  • Zaktualizuj oprogramowanie serwera.
  • Uporządkuj zasoby – nie chomikuj starego nieaktualizowanego oprogramowania, bo może być łatwym celem do ataku.
  • Zainstaluj (darmowy) odnawialny certyfikat SSL dla strony WWW.

Spójny wizerunek i komunikacja

  • Jak się nazywa Twoja marka? Czy wszędzie stosujesz jednolity sposób jej zapisu: na stronie, w materiałach marketingowych, na mapie Google, w mediach społecznościowych?
  • Jakich kolorów używa Twoja marka? Czy stosujesz je konsekwentnie we wszystkich kanałach?
  • Jakich czcionek używa Twoja marka? Czy stosujesz je konsekwentnie we wszystkich kreacjach?
  • Czy Twoje logo wzbudza zaufanie klientów, podkreśla osobowość marki i z dumą wręczasz swoją wizytówkę każdemu kontrahentowi? Czy we wszystkich kanałach, profilach, materiałach marketingowych używasz tego samego logo (lub jego wariantów)?
  • Upewnij się, że wszyscy Twoi współpracownicy stosują jednolite stopki z pełnymi danymi firmy.
  • Upewnij się, że opis Twojej firmy jest aktualny i spójny we wszystkich miejscach, gdzie się Twoja marka pojawia: na stronie WWW, na mapie w Google, w mediach społecznościowych, w katalogach branżowych.

Aspekty prawne

Jako właściciel strony i przedsiębiorca masz wiele obowiązków. Część z nich narzuca ustawodawca, do tego często je zmienia.
Bądź z nimi na bieżąco, a oprócz tego regularnie:

  • Zawieraj brakujące umowy powierzenia.
  • Aktualizuj rejestry czynności i kategorii czynności przetwarzania (jeśli prowadzisz).
  • Upewnij się, że korzystasz z Google Analytics zgodnie z RODO
  • Upewnij się, że masz kompletną politykę prywatności i cookies.

Plan Działań Marketingowych dla naszych klientów

Po wdrożeniu strony internetowej możemy opracować Plan Działań Marketingowych – czyli co robić przez następne 3-4 lata, aby utrzymać stronę w standardach, wartościową dla swojej grupy docelowej oraz przyjazną dla wyszukiwarek. Plan dopasowujemy do potrzeb i możliwości biznesu i wdrożonego przez nas projektu.

Planujesz wdrożenie strony lub zastanawiasz się jakie działania marketingowe będą skuteczne dla swojego biznesu? Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatne konsultacje celem wybadania potrzeb oraz przedstawimy ofertę dopasowaną do Twojej obecnej sytuacji – skontaktuj się z nami.

Autorem tej porcji wiedzy i inspiracji jest

Szukam rozwiązań, projektuję i analizuję, aby tworzyć i rozwijać strony firmowe, które będą solidnym fundamentem marketingu online.

Close
Go top