Abonamentowa opieka nad stroną firmową na WordPress

FAQ / najczęściej zadawane pytania

Najczęściej zadawane pytania dotyczące

Raportów z opieki nad stroną na WordPress

Najczęściej zadawane pytania dotyczące

Analityki

Dlaczego dane o ruchu z raportu z opieki różnią się od danych z Google Analytics?

Po pierwsze te same nazwy metryk stosowane w różnych narzędziach odnoszą się do różnych wydarzeń.
Po drugie różne narzędzia stosują różne metody pomiaru i filtrowania.
Stąd mogą pojawić się różnice w statystykach odwiedzin strony, pochodzących z różnych narzędzi pomiarowych.
A konkretnie:
Sesje w raporcie z opieki pokazują, ile razy Twoja strona była renderowana, czyli ładowana lub przeładowywana.
Natomiast podstawowe raporty Google Analytics pokazują ilość sesji i wyświetleń strony. W Google Analytics 4 sesja to okres aktywnego korzystania z aplikacji lub strony przez użytkownika. Sesja rozpoczyna się, gdy użytkownik odwiedza Twoją stronę lub aplikację i kończy się po 30 minutach nieaktywności. Więc to zupełnie coś innego.
Lepszym odpowiednikiem z naszych raportów w Google Analytics są wyświetlenia. W Google Analytics 4 wyświetlenie to każdy raz, gdy użytkownik otwiera stronę lub ekran w Twojej witrynie. W przypadku witryn wyświetlenia są liczone na podstawie zdarzenia page_view.
Rozważmy taki przypadek: Twoja strona się przeładuje (a użytkownik tego nie zauważy lub strona mu tylko „mignie”). W naszym raporcie będzie to odnotowane jako 2 sesje, a w Google Analytics 1 wyświetlenie.
Druga kwestia jest taka, że większość innych narzędzi analitycznych, takich jak np. Google Analytics, mierzy statystyki za pomocą plików cookie i jest filtrowana. A nasze narzędzia nie polegają na cookies i nie są filtrowane.

Biorąc pod uwagę fakt, że statystyki z MWP nie są filtrowane pod tym kątem, należy traktować je tylko jako poglądowe. W celach bardziej zaawansowanej analizy ruchu na stronie należy brać pod uwagę statystyki z bardziej precyzyjnych źródeł, np. Google Analytics.

Najczęściej zadawane pytania dotyczące

Czasu działania (uptime)

W Uptime History jest wiele wpisów o niedziałającym serwisie. Czy się tym martwić?

Korzystamy z narzędzia, które bada dostępność strony co minutę i odnotowuje każdy problem z dostępnością serwisu w raporcie. Nie każde zgłoszenie oznacza, że serwis był zupełnie niedostępny i nikt w tym czasie nie mógł wejść na stronę.
Oznacza, że automat nie uzyskał szybkiej odpowiedzi ze strony.
Jeśli w raporcie w ciągu miesiąca jest kilkadziesiąt jednominutowych zgłoszeń, to oznacza, że serwis na ogół jest dostępny, ale strona często długo się ładuje. To sygnał do zoptymalizowania serwisu lub przeniesienia na szybszy serwer.
Warto zareagować również wtedy, kiedy drastycznie zwiększy się liczba nawet krótkich niedostępności.

Najczęściej zadawane pytania dotyczące

Kopii zapasowych

Jak skorzystać z kopii zapasowych?

W ramach WEBESTowej opieki kopia całego serwisu wykonywana jest automatycznie na codziennie i przechowywana 3 miesiące zewnętrznym serwerze. Jeśli coś poszło nie tak i myślisz o przywróceniu z kopii zapasowych, albo po prostu potrzebujesz całą kopię serwisu, to zgłoś się do WEBEST.

Dodatkowe kopie mogą być wykonywane i udostępniane przez Twój hosting.

Jeśli coś poszło nie tak przy edycji pojedynczej strony – możesz skorzystać z kopii dostępnych w WordPress.
Gdy strona jest edytowana w klasycznym edytorze, kliknij u góry po prawej Opcje ekranu a następnie zaznacz Blok „Starsze wersje„. Poszukaj rozwijalnej zakładki pod edytorem i wybierz stosowną wersję.

Gdy strona jest edytowana w edytorze blokowym (Gutenberg), to znajdź po prawej link do zapisanych wersji (system pokazuje liczbę zapisanych wersji), przeglądaj poprzednie wersje. Gdy znajdziesz tą którą chcesz przywrócić (ma się wyświetlać po prawej stronie na zielono) to kliknij Przywróć wybraną wersję.