Exit

WARSZTATY I SZKOLENIA

Warsztaty marketingowe przy projektowaniu firmowej strony WWW

Warsztaty są pierwszym etapem po rozpoczęciu współpracy, mogą też organizowane niezależnie.

Warsztaty przeznaczone są dla przedstawicieli różnych grup interesów w ramach danego projektu, w tym dla: właścicieli firmy/projektu, przedstawicieli zespołów, np. działu marketingu, obsługi klienta, przedstawicieli grup docelowych, partnerów, opozycji (osoby, które sprzeciwiają się danemu projektowi – mogą wnieść bardzo dużo do projektu) oraz ekspertów z dziedziny, w zakresie której projekt będzie tworzony.

Zasada: im więcej osób reprezentujących inny punkt widzenia – tym wypracowany materiał będzie bardziej wartościowy.

Korzyści i wyniki warsztatów dla przedsiębiorcy

  • W jednym miejscu, jednego dnia, w ciągu kilku godzin wspólnie uporządkujemy informacje i wypracujemy rozwiązania, które pomogą nam podjąć dalsze kroki w projekcie tworzenia strony firmowej wspierającej w sprzedaży i przyjaznej dla użytkowników.
  • Gdybyś sam miał zająć się tym działaniem, poświęciłbyś na to o wiele więcej czasu.
  • Ustalamy realny do realizacji zakres projektu, a dzięki spisaniu wymagań unikamy nieporozumień. Dzięki temu oszczędzasz czas na zgłaszanie poprawek. Projekt kończymy w uzgodnionym terminie i bez „lorem ipsum”.
  • Po warsztacie masz również spisane fundamentalne informacje dotyczące marki i marketingu, które zostają z Tobą na dłużej i są bazą do dalszych działań w ramach marketingu internetowego Twojej firmy.

Jak wyglądają Warsztaty z WEBEST?

Posłuchaj odcinek podcastu, w którym opowiadamy o pracy warsztatowej przy tworzeniu stron firmowych.

Metody prowadzenia Warsztatów

Diagram wzbogaconych wizerunkówOkreślamy uczestników w danym projekcie, ich powiązania, problemy, pytania.
Na diagramie identyfikujemy wszelkie grupy interesów wewnątrz i na zewnątrz firmy, które korzystają z projektu. Korzystając z diagramu określamy cele biznesowe i ryzyka dla projektu, identyfikujemy najważniejsze grupy docelowe i tworzymy plan zawartości, szukamy konkretnych rozwiązań/narzędzi do wykorzystania w projekcie.

design thinkingMyślenie projektowe zaczyna się od głębokiego poznania grup docelowych i konkretnych person. Rozpracowujemy wyróżnik firmy, grupy docelowe, persony i proces zakupowy, komponujemy konkretne komunikaty. Metodę wykorzystujemy również do stworzenia scenariuszy korzystania ze strony lub aplikacji oraz planu zawartości. Szukamy rozwiązań, które pokochają Twoi klienci.

prototypowanieProjektujemy i testujemy układ stron, nawigacji, zawartości, call-to-action jeszcze zanim powstanie pierwsza linijka kodu. Dzięki temu można zweryfikować rozwiązanie na wczesnym etapie, szybko i tanio wyeliminować błędy, dopracować użyteczność, sprawdzić skuteczność.

Lean canvasSpisujemy Twój pomysł na nowy biznes na jednej kartce, skupiając się na jego najważniejszych elementach: grupie docelowej i jej problemie lub potrzebie, rozwiązaniu i korzyściach z jego zastosowania, przewadze konkurencyjnej, sposobach dotarcia do użytkowników, przychodach i kosztach związanych z projektem i miarach sukcesu.
Taki zwięzły, acz pełny obraz biznesu pomaga spojrzeć na projekt z szerszej perspektywy i szukać rozwiązań rozwijających młody biznes.

  • Opracowujemy personę metodą Design Thinking
    Opracowujemy personę metodą Design Thinking.
  • Szukamy ryzyk w planowanym biznesie metodą Mapy Myśli
    Szukamy ryzyk.
  • Opracowujemy plan zawartości dla strony, bloga, portalu.
    Opracowujemy plan zawartości dla strony, bloga, portalu.
  • Rozpracowujemy proces zakupowy.
    Rozpracowujemy proces zakupowy.
  • Prototypujemy zawartość landing page.
    Prototypujemy zawartość landing page.
  • Rozpracowujemy użytkowników, korzystając z metody Rich Picture.
    Rozpracowujemy użytkowników, korzystając z metody Rich Picture.
  • Wyznaczamy punkty startowe dla serwisu na podstawie analizy biznesowej.
    Wyznaczamy punkty startowe dla serwisu na podstawie analizy biznesowej.
  • Rozpracowujemy personę metodą Design Thinking.
    Rozpracowujemy personę metodą Design Thinking.
  • Szukamy punkty styku użytkowników ze stroną internetową podczas całego procesu zakupowego.
    Szukamy punkty styku użytkowników ze stroną internetową podczas całego procesu zakupowego.
  • Testujemy prototyp aplikacji medycznej.
    Testujemy papierowy prototyp aplikacji medycznej.

Zakres, terminy i ceny warsztatów

  • Wspomagamy w spisaniu elementów strategii marketingowej, strategii komunikacji marki i planu marketingowego: misji, wartości firmy, grup docelowych lub person i ich autentycznych potrzeb, procesu sprzedażowego lub zakupowego.
  • Z takimi fundamentami wypracowujemy efektywne sposoby na pozyskanie, aktywowanie i budowanie lojalności klientów z wykorzystaniem strony firmowej, ale nie oderwane od innych działań marketingowych.
  • Przygotowując się do Warsztatu sprawdzamy jak marka jest teraz widoczna w internecie: w mediach społecznościowych, platformach branżowych, etc. oraz otoczenie biznesowe firmy i konkurencję.
  • Planujemy zawartość: tworzymy plan zawartości dla danego projektu, wytyczne do treści, również pod kątem pozycjonowania, plan aktualizacji i rozwoju.
  • Planujemy poszczególne kroki projektu: osoby odpowiedzialne, terminy, zbieramy wymagania, opracowujemy cele biznesowe dla realizowanego projektu, identyfikujemy ryzyka projektowe, kryteria sukcesu i sposoby ich pomiaru, tworzymy scenariusze użycia, plan testów i zadania testowe;
  • Przeprowadzamy indywidualne szkolenie online z obsługi strony na Wordpress.

Agenda warsztatu układana jest pod indywidualne potrzeby danego klienta/projektu.
Warsztaty trwają 4-6h i prowadzone są u klienta lub w salce konferencyjnej w Poznaniu. Komplet dokumentów powarsztatowych gotowy jest w ciągu max 5 dni roboczych.

Zadowoleni klienci

Chemolak

Warsztat: wypracowanie planu zawartości do strony

„Webestki” dziewczyny z profesjonalnym podejściem do tematu, wnikliwa analiza potrzeb klienta, jest kluczem do osiągnięcia sukcesu danego projektu. Mi pasowało i będę polecał. :)

Robert Ferenc
Wielkopolski dystrybutor chemii budowlanej i innowacyjnych materiałów do produkcji mebli
chemolak.pl

Oferta - warsztaty

Warsztat: badanie pomysłu na biznes

Każdy przedsiębiorca ma swoją specjalizację. Na niej się zna i w niej jest ekspertem. Warsztaty pomogły w rozebraniu pomysłu na biznes na czynniki pierwsze, weryfikacji poczynionych założeń i pozwoliły spojrzeć na zagadnienie z wielu perspektyw. Dzięki pracy z Magdą i Danką uzyskałem opinię „kogoś z zewnątrz” kto nie był skażony moim tokiem myślenia i moimi doświadczeniami. Największą zaletą warsztatów z WEBEST jest bardzo precyzyjne określenie czego oczekiwałem, jakie są potrzeby mojego potencjalnego Klienta i dostosowanie dalszych działań do tych ustaleń.

Marcin Górski
prawnik – tel. 600-355-662

Umów się na bezpłatne konsultacje

Close
Go top