Exit

WARSZTATY I SZKOLENIA

Warsztaty marketingowe przy projektowaniu firmowej strony WWW

Projektowanie strony firmowej zaczynamy od warsztatów.

Warsztaty przeznaczone są dla przedstawicieli różnych grup interesów w ramach danego projektu, w tym dla: właścicieli firmy/projektu, przedstawicieli zespołów, np. działu marketingu, obsługi klienta, przedstawicieli grup docelowych, partnerów, opozycji (osoby, które sprzeciwiają się danemu projektowi – mogą wnieść bardzo dużo do projektu) oraz ekspertów z dziedziny, w zakresie której projekt będzie tworzony.

Zasada: im więcej osób reprezentujących inny punkt widzenia – tym wypracowany materiał będzie bardziej wartościowy.

Korzyści i wyniki warsztatów dla przedsiębiorcy

  • W jednym miejscu, jednego dnia, w ciągu kilku godzin wspólnie uporządkujemy informacje i wypracujemy rozwiązania, które pomogą nam podjąć dalsze kroki w projekcie tworzenia strony firmowej wspierającej w sprzedaży i przyjaznej dla użytkowników.
  • Ustalamy realny do realizacji zakres projektu, a dzięki spisaniu wymagań unikamy nieporozumień. Dzięki temu oszczędzasz czas na zgłaszanie poprawek. Projekt kończymy w uzgodnionym terminie i bez „lorem ipsum”.
  • Po warsztacie przekazujemy również spisane fundamentalne informacje dotyczące marki i marketingu, które zostają na dłużej i są bazą do dalszych działań w ramach marketingu internetowego Twojej firmy.

Jak wyglądają Warsztaty z WEBEST?

Posłuchaj odcinek podcastu, w którym opowiadamy o pracy warsztatowej przy tworzeniu stron firmowych.

Metody prowadzenia Warsztatów

Diagram wzbogaconych wizerunkówOkreślamy uczestników w danym projekcie, ich powiązania, problemy, pytania.
Na diagramie identyfikujemy wszelkie grupy interesów wewnątrz i na zewnątrz firmy, które korzystają z projektu. Korzystając z diagramu określamy cele biznesowe i ryzyka dla projektu, identyfikujemy najważniejsze grupy docelowe i tworzymy plan zawartości, szukamy konkretnych rozwiązań/narzędzi do wykorzystania w projekcie.

prototypowanieProjektujemy i testujemy układ stron, nawigacji, zawartości, call-to-action jeszcze zanim powstanie pierwsza linijka kodu. Dzięki temu można zweryfikować rozwiązanie na wczesnym etapie, szybko i tanio wyeliminować błędy, dopracować użyteczność, sprawdzić skuteczność.

design thinkingMyślenie projektowe zaczyna się od głębokiego poznania grup docelowych i konkretnych person. Rozpracowujemy wyróżnik firmy, grupy docelowe, persony i proces zakupowy, komponujemy konkretne komunikaty. Metodę wykorzystujemy również do stworzenia scenariuszy korzystania ze strony lub aplikacji oraz planu zawartości. Szukamy rozwiązań, które pokochają Twoi klienci.

Lean canvasSpisujemy Twój pomysł na nowy biznes na jednej kartce, skupiając się na jego najważniejszych elementach: grupie docelowej i jej problemie lub potrzebie, rozwiązaniu i korzyściach z jego zastosowania, przewadze konkurencyjnej, sposobach dotarcia do użytkowników, przychodach i kosztach związanych z projektem i miarach sukcesu.
Taki zwięzły, acz pełny obraz biznesu pomaga spojrzeć na projekt z szerszej perspektywy i szukać rozwiązań rozwijających młody biznes.

  • Opracowujemy personę metodą Design Thinking
    Opracowujemy personę metodą Design Thinking.
  • Szukamy ryzyk w planowanym biznesie metodą Mapy Myśli
    Szukamy ryzyk.
  • Opracowujemy plan zawartości dla strony, bloga, portalu.
    Opracowujemy plan zawartości dla strony, bloga, portalu.
  • Rozpracowujemy proces zakupowy.
    Rozpracowujemy proces zakupowy.
  • Prototypujemy zawartość landing page.
    Prototypujemy zawartość landing page.
  • Rozpracowujemy użytkowników, korzystając z metody Rich Picture.
    Rozpracowujemy użytkowników, korzystając z metody Rich Picture.
  • Wyznaczamy punkty startowe dla serwisu na podstawie analizy biznesowej.
    Wyznaczamy punkty startowe dla serwisu na podstawie analizy biznesowej.
  • Rozpracowujemy personę metodą Design Thinking.
    Rozpracowujemy personę metodą Design Thinking.
  • Szukamy punkty styku użytkowników ze stroną internetową podczas całego procesu zakupowego.
    Szukamy punkty styku użytkowników ze stroną internetową podczas całego procesu zakupowego.
  • Testujemy prototyp aplikacji medycznej.
    Testujemy papierowy prototyp aplikacji medycznej.

Zakres, terminy i ceny warsztatów

  • Wspomagamy w spisaniu elementów strategii marketingowej, strategii komunikacji marki i planu marketingowego: misji, wartości firmy, grup docelowych lub person i ich autentycznych potrzeb, procesu sprzedażowego lub zakupowego.
  • Z takimi fundamentami wypracowujemy efektywne sposoby na pozyskanie, aktywowanie i budowanie lojalności klientów z wykorzystaniem strony firmowej, ale nie oderwane od innych działań marketingowych.
  • Przygotowując się do warsztatu sprawdzamy jak marka jest teraz widoczna w internecie: w mediach społecznościowych, platformach branżowych, etc. oraz otoczenie biznesowe firmy i konkurencję.
  • Planujemy zawartość: tworzymy plan zawartości dla danego projektu, wytyczne do treści, również pod kątem pozycjonowania, plan aktualizacji i rozwoju.
  • Planujemy poszczególne kroki projektu: osoby odpowiedzialne, terminy, zbieramy wymagania, opracowujemy cele biznesowe dla realizowanego projektu, kryteria sukcesu i sposoby ich pomiaru, tworzymy scenariusze użycia, plan testów i zadania testowe.

Agenda warsztatu układana jest pod indywidualne potrzeby danego klienta/projektu.
Warsztaty trwają 4-6h i prowadzone są u klienta lub w salce konferencyjnej w Poznaniu. Komplet dokumentów powarsztatowych gotowy jest w ciągu max 5 dni roboczych.

Szkolenie z obsługi WordPress

  • Wskazujemy adekwatne materiały szkoleniowe na YouTube.
  • Przeprowadzamy szkolenie online, podczas którego omawiamy dedykowaną instrukcję do samodzielnego zarządzania serwisem i edycji treści strony na Wordpress.

Zadowoleni klienci

Chemolak

Warsztat: wypracowanie planu zawartości do strony

„Webestki” dziewczyny z profesjonalnym podejściem do tematu, wnikliwa analiza potrzeb klienta, jest kluczem do osiągnięcia sukcesu danego projektu. Mi pasowało i będę polecał. :)

Robert Ferenc
Wielkopolski dystrybutor chemii budowlanej i innowacyjnych materiałów do produkcji mebli
chemolak.pl

Oferta - warsztaty

Warsztat: badanie pomysłu na biznes

Każdy przedsiębiorca ma swoją specjalizację. Na niej się zna i w niej jest ekspertem. Warsztaty pomogły w rozebraniu pomysłu na biznes na czynniki pierwsze, weryfikacji poczynionych założeń i pozwoliły spojrzeć na zagadnienie z wielu perspektyw. Dzięki pracy z Magdą i Danką uzyskałem opinię „kogoś z zewnątrz” kto nie był skażony moim tokiem myślenia i moimi doświadczeniami. Największą zaletą warsztatów z WEBEST jest bardzo precyzyjne określenie czego oczekiwałem, jakie są potrzeby mojego potencjalnego Klienta i dostosowanie dalszych działań do tych ustaleń.

Marcin Górski
prawnik – tel. 600-355-662

Umów się na bezpłatne konsultacje

Close
Go top