Projektowanie strony firmowej zaczynamy od warsztatów.
Warsztaty przeznaczone są dla przedstawicieli różnych grup interesów w ramach danego projektu, w tym dla: właścicieli firmy/projektu, przedstawicieli zespołów, np. działu marketingu, obsługi klienta, przedstawicieli grup docelowych, partnerów, opozycji (osoby, które sprzeciwiają się danemu projektowi – mogą wnieść bardzo dużo do projektu) oraz ekspertów z dziedziny, w zakresie której projekt będzie tworzony.
Zasada: im więcej osób reprezentujących inny punkt widzenia – tym wypracowany materiał będzie bardziej wartościowy.
Posłuchaj odcinek podcastu, w którym opowiadamy o pracy warsztatowej przy tworzeniu stron firmowych.
Określamy uczestników w danym projekcie, ich powiązania, problemy, pytania.
Na diagramie identyfikujemy wszelkie grupy interesów wewnątrz i na zewnątrz firmy, które korzystają z projektu. Korzystając z diagramu określamy cele biznesowe i ryzyka dla projektu, identyfikujemy najważniejsze grupy docelowe i tworzymy plan zawartości, szukamy konkretnych rozwiązań/narzędzi do wykorzystania w projekcie.
Projektujemy i testujemy układ stron, nawigacji, zawartości, call-to-action jeszcze zanim powstanie pierwsza linijka kodu. Dzięki temu można zweryfikować rozwiązanie na wczesnym etapie, szybko i tanio wyeliminować błędy, dopracować użyteczność, sprawdzić skuteczność.
Myślenie projektowe zaczyna się od głębokiego poznania grup docelowych i konkretnych person. Rozpracowujemy wyróżnik firmy, grupy docelowe, persony i proces zakupowy, komponujemy konkretne komunikaty. Metodę wykorzystujemy również do stworzenia scenariuszy korzystania ze strony lub aplikacji oraz planu zawartości. Szukamy rozwiązań, które pokochają Twoi klienci.
Spisujemy Twój pomysł na nowy biznes na jednej kartce, skupiając się na jego najważniejszych elementach: grupie docelowej i jej problemie lub potrzebie, rozwiązaniu i korzyściach z jego zastosowania, przewadze konkurencyjnej, sposobach dotarcia do użytkowników, przychodach i kosztach związanych z projektem i miarach sukcesu.
Taki zwięzły, acz pełny obraz biznesu pomaga spojrzeć na projekt z szerszej perspektywy i szukać rozwiązań rozwijających młody biznes.
Agenda warsztatu układana jest pod indywidualne potrzeby danego klienta/projektu.
Warsztaty trwają 4-6h i prowadzone są u klienta lub w salce konferencyjnej w Poznaniu. Komplet dokumentów powarsztatowych gotowy jest w ciągu max 5 dni roboczych.
„Webestki” dziewczyny z profesjonalnym podejściem do tematu, wnikliwa analiza potrzeb klienta, jest kluczem do osiągnięcia sukcesu danego projektu. Mi pasowało i będę polecał. :)
Robert Ferenc
Wielkopolski dystrybutor chemii budowlanej i innowacyjnych materiałów do produkcji mebli
chemolak.pl
Każdy przedsiębiorca ma swoją specjalizację. Na niej się zna i w niej jest ekspertem. Warsztaty pomogły w rozebraniu pomysłu na biznes na czynniki pierwsze, weryfikacji poczynionych założeń i pozwoliły spojrzeć na zagadnienie z wielu perspektyw. Dzięki pracy z Magdą i Danką uzyskałem opinię „kogoś z zewnątrz” kto nie był skażony moim tokiem myślenia i moimi doświadczeniami. Największą zaletą warsztatów z WEBEST jest bardzo precyzyjne określenie czego oczekiwałem, jakie są potrzeby mojego potencjalnego Klienta i dostosowanie dalszych działań do tych ustaleń.
Marcin Górski
prawnik – tel. 600-355-662