Warsztaty marketingowe przy projektowaniu firmowej strony WWW

Projektowanie strony firmowej zaczynamy od warsztatów.

Warsztaty przeznaczone są dla przedstawicieli różnych grup interesów w ramach danego projektu, w tym dla: właścicieli firmy/projektu, przedstawicieli zespołów, np. działu marketingu, obsługi klienta, przedstawicieli grup docelowych, partnerów, opozycji (osoby, które sprzeciwiają się danemu projektowi – mogą wnieść bardzo dużo do projektu) oraz ekspertów z dziedziny, w zakresie której projekt będzie tworzony.

Zasada: im więcej osób reprezentujących inny punkt widzenia – tym wypracowany materiał będzie bardziej wartościowy.

Korzyści i wyniki warsztatów dla przedsiębiorcy

  • W jednym miejscu, jednego dnia, w ciągu kilku godzin wspólnie uporządkujemy informacje i wypracujemy rozwiązania, które pomogą nam podjąć dalsze kroki w projekcie tworzenia strony firmowej wspierającej w sprzedaży i przyjaznej dla użytkowników.
  • Ustalamy realny do realizacji zakres projektu, a dzięki spisaniu wymagań unikamy nieporozumień. Dzięki temu oszczędzasz czas na zgłaszanie poprawek. Projekt kończymy w uzgodnionym terminie i bez „lorem ipsum”.
  • Po warsztacie przekazujemy również spisane fundamentalne informacje dotyczące marki i marketingu, które zostają na dłużej i są bazą do dalszych działań w ramach marketingu internetowego Twojej firmy.

Jak wyglądają Warsztaty z WEBEST?

Posłuchaj odcinek podcastu, w którym opowiadamy o pracy warsztatowej przy tworzeniu stron firmowych.

Metody prowadzenia Warsztatów

praca warsztatowa - reach picture

Rich Picture

Określamy uczestników w danym projekcie, ich powiązania, problemy, pytania.
Na diagramie identyfikujemy wszelkie grupy interesów wewnątrz i na zewnątrz firmy, które korzystają z projektu. Korzystając z diagramu określamy cele biznesowe i ryzyka dla projektu, identyfikujemy najważniejsze grupy docelowe i tworzymy plan zawartości, szukamy konkretnych rozwiązań/narzędzi do wykorzystania w projekcie.

prototyp papierowy

Prototypowanie

Projektujemy i testujemy układ stron, nawigacji, zawartości, call-to-action jeszcze zanim powstanie pierwsza linijka kodu. Dzięki temu można zweryfikować rozwiązanie na wczesnym etapie, szybko i tanio wyeliminować błędy, dopracować użyteczność, sprawdzić skuteczność.

Warsztaty i szkolenia

Design thinking

Myślenie projektowe zaczyna się od głębokiego poznania grup docelowych. Rozpracowujemy wyróżnik firmy, grupy docelowe, persony i proces zakupowy, komponujemy konkretne komunikaty. Metodę wykorzystujemy również do stworzenia scenariuszy korzystania ze strony lub aplikacji oraz planu zawartości. Szukamy rozwiązań, które pokochają Twoi klienci.

praca warsztatowa - lean canvas

Lean canvas

Spisujemy Twój pomysł na nowy biznes na jednej kartce, skupiając się na jego najważniejszych elementach: grupie docelowej i jej problemie lub potrzebie, rozwiązaniu i korzyściach z jego zastosowania, przewadze konkurencyjnej, sposobach dotarcia do użytkowników, przychodach i kosztach związanych z projektem i miarach sukcesu.
Taki zwięzły, acz pełny obraz biznesu pomaga spojrzeć na projekt z szerszej perspektywy i szukać rozwiązań rozwijających młody biznes.

Zakres, terminy i ceny warsztatów

  • Wspomagamy w spisaniu elementów strategii marketingowej, strategii komunikacji marki i planu marketingowego: misji, wartości firmy, grup docelowych lub person i ich autentycznych potrzeb, procesu sprzedażowego lub zakupowego.
  • Z takimi fundamentami wypracowujemy efektywne sposoby na pozyskanie, aktywowanie i budowanie lojalności klientów z wykorzystaniem strony firmowej, ale nie oderwane od innych działań marketingowych.
  • Przygotowując się do warsztatu sprawdzamy jak marka jest teraz widoczna w internecie: w mediach społecznościowych, platformach branżowych, etc. oraz otoczenie biznesowe firmy i konkurencję.
  • Planujemy zawartość: tworzymy plan zawartości dla danego projektu, wytyczne do treści, również pod kątem pozycjonowania, plan aktualizacji i rozwoju.
  • Planujemy poszczególne kroki projektu: osoby odpowiedzialne, terminy, zbieramy wymagania, opracowujemy cele biznesowe dla realizowanego projektu, kryteria sukcesu i sposoby ich pomiaru, tworzymy scenariusze użycia, plan testówzadania testowe.

Agenda warsztatu układana jest pod indywidualne potrzeby danego klienta/projektu.
Warsztaty trwają 4-6h i prowadzone są u klienta lub w salce konferencyjnej w Poznaniu. Komplet dokumentów powarsztatowych gotowy jest w ciągu max 5 dni roboczych.

Szkolenie z obsługi WordPress

  • Wskazujemy adekwatne materiały szkoleniowe na YouTube.
  • Przeprowadzamy szkolenie online, podczas którego omawiamy dedykowaną instrukcję do samodzielnego zarządzania serwisem i edycji treści strony na WordPress.

Zadowoleni klienci

Cytaty z wybranych opinii zebranych po warsztatach

Pozyskałem nowych klientów i zbudowałem markę profesjonalisty

Podczas warsztatów uporządkowałem myślenie o tym, co chcę osiągnąć biznesowo, w szczególności z wykorzystaniem internetu.

Rafał Ignasiak
ignasiak.pl

Jestem pod wrażeniem przygotowań

Przygotujcie się na dużo twórczej pracy, która przełoży się na wyniki.

Dawid Belach
www.akademia-tanca.pl
Chemolak

Warsztat: wypracowanie planu zawartości do strony

„Webestki” dziewczyny z profesjonalnym podejściem do tematu, wnikliwa analiza potrzeb klienta, jest kluczem do osiągnięcia sukcesu danego projektu. Mi pasowało i będę polecał. 🙂

Robert Ferenc
Wielkopolski dystrybutor chemii budowlanej i innowacyjnych materiałów do produkcji mebli
chemolak.pl
Oferta - warsztaty

Warsztat: badanie pomysłu na biznes

Każdy przedsiębiorca ma swoją specjalizację. Na niej się zna i w niej jest ekspertem. Warsztaty pomogły w rozebraniu pomysłu na biznes na czynniki pierwsze, weryfikacji poczynionych założeń i pozwoliły spojrzeć na zagadnienie z wielu perspektyw. Dzięki pracy z Magdą i Danką uzyskałem opinię „kogoś z zewnątrz” kto nie był skażony moim tokiem myślenia i moimi doświadczeniami. Największą zaletą warsztatów z WEBEST jest bardzo precyzyjne określenie czego oczekiwałem, jakie są potrzeby mojego potencjalnego Klienta i dostosowanie dalszych działań do tych ustaleń.

Marcin Górski
prawnik – tel. 600-355-662
Warsztaty i szkolenia

Umów się na bezpłatne konsultacje

Jeżeli jesteś zainteresowany zaprojektowaniem strony WWW – skontaktuj się.

Umówimy się na rozmowę, podczas której zbadamy Twoje potrzeby lub omówimy wypełniony samodzielnie brief.

Zgromadzisz i prześlesz do nas uzgodnione podczas rozmowy materiały np.: logo, zdjęcia, teksty.

Na podstawie analizy zgromadzonych informacji i materiałów bezpłatnie przedstawiamy ofertę dalszej współpracy.