Exit

WARSZTATY I SZKOLENIA

Warsztaty są pierwszym etapem po rozpoczęciu współpracy, mogą też stanowić odrębny projekt

Warsztaty przeznaczone są dla przedstawicieli różnych grup interesów w ramach danego projektu, w tym dla: właścicieli firmy/projektu, przedstawicieli zespołów, np. działu marketingu, obsługi klienta, przedstawicieli grup docelowych, partnerów, opozycji (osoby, które sprzeciwiają się danemu projektowi – mogą wnieść bardzo dużo do projektu) oraz ekspertów z dziedziny, w zakresie której projekt będzie tworzony.

Zasada: im więcej osób reprezentujących inny punkt widzenia – tym wypracowany materiał będzie bardziej wartościowy.

Korzyści i wyniki Warsztatów dla przedsiębiorcy

  • W jednym miejscu, konkretnym czasie (2-5h) używając sprawdzonych metod wydobędziemy wymagania, wspólnie wypracujemy i uporządkujemy wiadomości, które pomogą nam podjąć dalsze kroki w projekcie np. tworzeniu strony internetowej przyjaznej dla użytkowników i efektywnej sprzedażowo dla Ciebie. Gdybyś sam miał zająć się tym działaniem, poświęciłbyś na to o wiele więcej czasu.
  • Wynikiem Warsztatów są rozmaite dokumenty np.: komunikaty marketingowe czy wytyczne do komunikacji, które zostają z Tobą na dłużej i są bazą do dalszych działań w ramach marketingu internetowego Twojej firmy.

Metody prowadzenia Warsztatów

Diagram wzbogaconych wizerunkówOkreślamy uczestników w danym projekcie, ich powiązania, problemy, pytania.
Na diagramie identyfikujemy wszelkie grupy interesów wewnątrz i na zewnątrz firmy, które korzystają z projektu. Korzystając z diagramu określamy cele biznesowe i ryzyka dla projektu, identyfikujemy najważniejsze grupy docelowe i tworzymy plan zawartości, szukamy konkretnych rozwiązań/narzędzi do wykorzystania w projekcie.

design thinkingMyślenie projektowe zaczyna się od głębokiego poznania grup docelowych i konkretnych person. Rozpracowujemy wyróżnik firmy, grupy docelowe, persony i proces zakupowy, komponujemy konkretne komunikaty. Metodę wykorzystujemy również do stworzenia scenariuszy korzystania ze strony lub aplikacji oraz planu zawartości. Szukamy rozwiązań, które pokochają Twoi klienci.

prototypowanieProjektujemy i testujemy układ stron, nawigacji, zawartości, call-to-action jeszcze zanim powstanie pierwsza linijka kodu. Dzięki temu można zweryfikować rozwiązanie na wczesnym etapie, szybko i tanio wyeliminować błędy, dopracować użyteczność, sprawdzić skuteczność.

Lean canvasSpisujemy Twój pomysł na nowy biznes na jednej kartce, skupiając się na jego najważniejszych elementach: grupie docelowej i jej problemie lub potrzebie, rozwiązaniu i korzyściach z jego zastosowania, przewadze konkurencyjnej, sposobach dotarcia do użytkowników, przychodach i kosztach związanych z projektem i miarach sukcesu.
Taki zwięzły, acz pełny obraz biznesu pomaga spojrzeć na projekt z szerszej perspektywy i szukać rozwiązań rozwijających młody biznes.

Jak wyglądają Warsztaty z WEBEST?

  • Opracowujemy personę metodą Design Thinking
    Opracowujemy personę metodą Design Thinking.
  • Szukamy ryzyk w planowanym biznesie metodą Mapy Myśli
    Szukamy ryzyk.
  • Opracowujemy plan zawartości dla strony, bloga, portalu.
    Opracowujemy plan zawartości dla strony, bloga, portalu.
  • Rozpracowujemy proces zakupowy.
    Rozpracowujemy proces zakupowy.
  • Prototypujemy zawartość landing page.
    Prototypujemy zawartość landing page.
  • Rozpracowujemy użytkowników, korzystając z metody Rich Picture.
    Rozpracowujemy użytkowników, korzystając z metody Rich Picture.
  • Wyznaczamy punkty startowe dla serwisu na podstawie analizy biznesowej.
    Wyznaczamy punkty startowe dla serwisu na podstawie analizy biznesowej.
  • Rozpracowujemy personę metodą Design Thinking.
    Rozpracowujemy personę metodą Design Thinking.
  • Szukamy punkty styku użytkowników ze stroną internetową podczas całego procesu zakupowego.
    Szukamy punkty styku użytkowników ze stroną internetową podczas całego procesu zakupowego.
  • Testujemy prototyp aplikacji medycznej.
    Testujemy papierowy prototyp aplikacji medycznej.

Zakres, terminy i ceny warsztatów

  • wspomagamy przedsiębiorcę w wypracowaniu elementów planu marketingowego: misji i wartości firmy, określeniu grup docelowych lub person i ich autentycznych potrzeb,
  • badamy pomysł na nowy biznes;
  • przygotowując się do Warsztatu badamy otoczenie biznesowe firmy oraz konkurencję, projektujemy badanie satysfakcji klientów;
  • opracowujemy strategię komunikacji i efektywnego wykorzystania Internetu w biznesie w procesie zakupowym, opracowujemy sposoby na pozyskanie, aktywowanie i budowanie lojalności klientów, dobieramy kanały, platformy i narzędzia do komunikacji, a także ustalamy plan SEO i SEM;
  • planujemy zawartość: tworzymy plan zawartości dla danego projektu, wytyczne do treści, również pod kątem pozycjonowania, plan aktualizacji i optymalizacji;
  • pomagamy firmie zaplanować projekt: zbieramy wymagania, opracowujemy cele biznesowe dla realizowanego projektu, identyfikujemy ryzyka projektowe, kryteria sukcesu i sposoby ich pomiaru, tworzymy przypadki użycia, plan testów i zadania testowe;
  • za pomocą skype’a lub na spotkaniu osobistym szkolimy pracowników z używania systemu CMS, Wordpress.

Agenda układana jest pod indywidualne potrzeby danego klienta/projektu. Warsztaty trwają 2-6h i prowadzone są u klienta lub w salce konferencyjnej w Poznaniu. Komplet dokumentów powarsztatowych gotowy jest w ciągu max 5 dni roboczych.

Zadowoleni klienci

Umów się na bezpłatne konsultacje

Wpisz treść zapytania

adres e-mail

Close
Go top