Warsztaty są pierwszym etapem po rozpoczęciu współpracy, mogą też organizowane niezależnie.
Warsztaty przeznaczone są dla przedstawicieli różnych grup interesów w ramach danego projektu, w tym dla: właścicieli firmy/projektu, przedstawicieli zespołów, np. działu marketingu, obsługi klienta, przedstawicieli grup docelowych, partnerów, opozycji (osoby, które sprzeciwiają się danemu projektowi – mogą wnieść bardzo dużo do projektu) oraz ekspertów z dziedziny, w zakresie której projekt będzie tworzony.
Zasada: im więcej osób reprezentujących inny punkt widzenia – tym wypracowany materiał będzie bardziej wartościowy.
Posłuchaj odcinek podcastu, w którym opowiadamy o pracy warsztatowej przy tworzeniu stron firmowych.
Określamy uczestników w danym projekcie, ich powiązania, problemy, pytania.
Na diagramie identyfikujemy wszelkie grupy interesów wewnątrz i na zewnątrz firmy, które korzystają z projektu. Korzystając z diagramu określamy cele biznesowe i ryzyka dla projektu, identyfikujemy najważniejsze grupy docelowe i tworzymy plan zawartości, szukamy konkretnych rozwiązań/narzędzi do wykorzystania w projekcie.
Myślenie projektowe zaczyna się od głębokiego poznania grup docelowych i konkretnych person. Rozpracowujemy wyróżnik firmy, grupy docelowe, persony i proces zakupowy, komponujemy konkretne komunikaty. Metodę wykorzystujemy również do stworzenia scenariuszy korzystania ze strony lub aplikacji oraz planu zawartości. Szukamy rozwiązań, które pokochają Twoi klienci.
Projektujemy i testujemy układ stron, nawigacji, zawartości, call-to-action jeszcze zanim powstanie pierwsza linijka kodu. Dzięki temu można zweryfikować rozwiązanie na wczesnym etapie, szybko i tanio wyeliminować błędy, dopracować użyteczność, sprawdzić skuteczność.
Spisujemy Twój pomysł na nowy biznes na jednej kartce, skupiając się na jego najważniejszych elementach: grupie docelowej i jej problemie lub potrzebie, rozwiązaniu i korzyściach z jego zastosowania, przewadze konkurencyjnej, sposobach dotarcia do użytkowników, przychodach i kosztach związanych z projektem i miarach sukcesu.
Taki zwięzły, acz pełny obraz biznesu pomaga spojrzeć na projekt z szerszej perspektywy i szukać rozwiązań rozwijających młody biznes.
Agenda warsztatu układana jest pod indywidualne potrzeby danego klienta/projektu.
Warsztaty trwają 4-6h i prowadzone są u klienta lub w salce konferencyjnej w Poznaniu. Komplet dokumentów powarsztatowych gotowy jest w ciągu max 5 dni roboczych.
„Webestki” dziewczyny z profesjonalnym podejściem do tematu, wnikliwa analiza potrzeb klienta, jest kluczem do osiągnięcia sukcesu danego projektu. Mi pasowało i będę polecał. :)
Robert Ferenc
Wielkopolski dystrybutor chemii budowlanej i innowacyjnych materiałów do produkcji mebli
chemolak.pl
Każdy przedsiębiorca ma swoją specjalizację. Na niej się zna i w niej jest ekspertem. Warsztaty pomogły w rozebraniu pomysłu na biznes na czynniki pierwsze, weryfikacji poczynionych założeń i pozwoliły spojrzeć na zagadnienie z wielu perspektyw. Dzięki pracy z Magdą i Danką uzyskałem opinię „kogoś z zewnątrz” kto nie był skażony moim tokiem myślenia i moimi doświadczeniami. Największą zaletą warsztatów z WEBEST jest bardzo precyzyjne określenie czego oczekiwałem, jakie są potrzeby mojego potencjalnego Klienta i dostosowanie dalszych działań do tych ustaleń.
Marcin Górski
prawnik – tel. 600-355-662