Exit

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie, to zbieranie wartościowych punktów w oczach Google. Im więcej punktów otrzyma Twoja strona, tym będzie wyżej w wynikach wyszukiwania po określonych słowach i frazach kluczowych.

W ramach pozycjonowania optymalizuje się samą stronę (działania SEO – Search Engine Optimization) oraz pozyskuje linki poza stroną.

W tym artykule dowiesz się:

  • jak rozkochać Google w Twojej stronie, czyli co jest ważne dla Google,
  • jaką obrać strategię: w jakim kierunku iść z pozycjonowaniem, a czego unikać,
  • dlaczego pozycjonowanie to wielka radocha :-),
  • ile kosztuje pozycjonowanie, czy małą lokalną firmę stać,
  • oraz dlaczego warto zadbać o pozycjonowanie właśnie z nami.

JAK ROZKOCHAĆ GOOGLE W STRONIE?

Google biorą pod uwagę ok. 200 czynników pozycjonując Twoją stronę, ale najwięcej punktów otrzymuje się za:

  • oryginalną, ciekawą i dopasowaną do użytkownika treść oraz zoptymalizowany kod strony internetowej (działania SEO)
  • oraz wartościowe linkowanie do Twojej strony.

Możesz sprawdzić, jak Google widzą Twoją stronę, czy widzą jakieś błędy i jak oceniają wersję na smartfony: załóż i skonfiguruj konto Google Search Console.

A KONKRETNIE?

Poniżej znajdziesz kilka podpowiedzi – to strategia, która jest sprawdzona i działa. Podpowiadamy też, czego robić nie wolno.

  1. Przeanalizuj słowa i frazy kluczowe, które są interesujące dla Twojej grupy docelowej. Gotową listę wykorzystaj podczas pisania oryginalnej treści na swoją stronę.
  2. Zawsze twórz unikalne treści, które zainteresują Twojego klienta. Aby napisać dobrą treść trzeba najpierw dobrze rozpoznać własną grupę docelową oraz dowiedzieć się jakie ma potrzeby. Najlepsze treści są tworzone na bazie tego, o co klienci Ciebie pytają.
  3. Tworząc notki prasowe i aktualności na Twoją stronę spraw, aby te teksty były różne – nie rozpowszechniaj tego samego w kilku miejscach.
  4. Pozycjonuj na dłuższe frazy. Szybciej, łatwiej i efektywniej będzie zdobyć ruch na stronę na konkretne nazwy produktów, maszyn, usług niż ogólne hasła typu: meble, opony, restauracja, usługi księgowe czy zabawki. Użytkownicy mocno precyzują swoje zapytania, np.: „Prowadnica stołowa Frontslide Basic Poznań”, lub „wczesne wspomaganie rozwoju terapia ręki poznań”, ponieważ są świadomi, że tylko w taki sposób otrzymają wartościowe wyniki.
  5. Do zdjęć na stronie twórz opisy z linkiem i tagami. Wartościowe są nawet linki domniemane czyli takie, które nie linkują.
  6. Skup się na ruchu na stronie oraz konwersji, a nie na pozycji w Google po danym haśle kluczowym.
  7. Najpierw zadbaj o wartościową treść na własnej stronie, dopiero potem twórz teksty z linkami do Twojej strony w innych miejscach. Czyli najpierw content marketing u siebie, a dopiero później na zewnątrz.
  8. A jak już zaczniesz linkować, to rozpocznij od stron partnerów czy producentów – pokazuj realne powiązania i prawdziwe relacje, one z natury są wysoko przez Google punktowane.
  9. Obowiązkowo stwórz własną wizytówkę na mapach Google. To bardzo ważne szczególnie da wyszukiwań lokalnych. Linki z tych miejsc mają większą moc niż te z Facebook’a.
  10. Linkuj do siebie ze stron nowoczesnych, takich, które są mobilne i mają oryginalne treści. Google to doceni.
  11. Zadbaj nie tylko o dobre teksty, ale też o atrakcyjne filmy, grafiki i zdjęcia. Pamiętaj o ich podpisaniu. Teraz internauci szukają dokładnie tego, co ich interesuje, wyłapują na liście wyników to, co odpowiada na ich zapytanie, a multimedia są ważniejsze niż teksty.
  12. Oznaczaj dane w sposób czytelny dla robotów, tzw. dane uporządkowane np. do oznaczenia danych teleadresowych biznesu lokalnego na stronie Kontaktu, do oznaczenia produktów, artykułów, książek, wydarzeń, ofert pracy itd.
  13. W sklepach warto ściągać ruch na kategorie i koniecznie tworzyć dla niech unikalną treść.
  14. Sprzedając poprzez ceneo – zablokuj możliwość kopiowania Twojej treści przez ten serwis, ponieważ jest on silniejszy (ma więcej punktów w oczach Google), dlatego napisana przez Ciebie treść, która znajdzie się na jego podstronach, będzie wartościowsza dla Google.

Mierz efekty

Sprawdzaj, co działa, co można ulepszać. W Google Analytics dowiesz się, jaki masz ruch z wyszukiwarek i czy jest wartościowy. Przekonasz się o tym porównując wskaźniki ruchu z wyszukiwarek (tzw. organic): średni czas na stronie, ilość stron na wizytę, współczynnik odrzuceń, a najlepiej konwersje z danymi dla innych kanałów, np. wejść bezpośrednich.

Natomiast w Google Search Console na jakie słowa kluczowe i na jakich pozycjach wyświetla się Twoja strona. Jeśli jeszcze ich nie masz, to sprawdź naszą RODO proof procedurę wdrożenia Google Analytics i sprawdź do czego jeszcze przyda Ci się Google Search Console.

Nigdy tego nie rób

  1. Nie płać nikomu za osiągnięcie konkretnej pozycji w Googlach po danym haśle kluczowym. To pole do nadużyć przez firmy, które zadeklarowały zajęcie się dla Ciebie pozycjonowaniem. Nie płać za efekt, ale za wspólny proces dojścia do satysfakcji, gdzie celem jest przede wszystkim zwiększenie ruchu na Twojej stronie, tak, aby dalej wpłynęło to pozytywnie na Twoją sprzedaż.
  2. Nie kopiuj tekstów od konkurencji. Łatwo można to wykryć. Wiedz, że Google widzą wszystko – indexują tylko jeden ten sam tekst, inne pomijają.
  3. Nie ukrywaj tekstu na stronie, np. pisząc go w kolorze tła lub umieszczając poza ekranem widocznym dla użytkownika.
  4. Nie kupuj linków. To tylko pozornie intratna transakcja.

DLACZEGO WARTO ZADBAĆ O pozycjonowanie Z NAMI?

Zajmiemy się Twoją stroną kompleksowo:

  • wybadamy Twoje potrzeby, przeanalizujemy Twoją aktualną sytuację biznesową,
  • zaproponujemy konkretne działania, dopasowane do Twoich możliwości,
  • będziesz wiedzieć co robimy, co planujemy i w jakim zakresie potrzebujemy współpracy z Tobą,
  • będziemy opiekować się Twoją stroną przez lata.

Dlaczego pozycjonowanie to radość dla wszystkich uczestników, którzy biorą udział w procesie?

  1. Google będą cieszyć się, że Twoja strona ma wartościową treść, bo taką chcą poprzez własną wyszukiwarkę dostarczać swoim użytkownikom (dawać im najbardziej dopasowane wyniki do danego wyszukania w danej chwili i lokalizacji).
  2. My będziemy cieszyć się, ponieważ na Twojej stronie wzrośnie ruch.
  3. Ty będziesz cieszyć się, ponieważ większy ruch na Twojej stronie oznacza większą sprzedaż.

Jednym słowem – pozycjonowanie to radocha! 🙂

ILE KOSZTUJE pozycjonowanie?

  1. Warto na początku zrobić audyt SEO obecnej strony oraz opracować plan działań na min. najbliższy rok, po czym podjąć wspólne działania. Sprawdź pełen cennik.
  2. Najkorzystniejszy dla Ciebie model cenowy, to rozliczanie się w formie ryczałtu: rocznie lub miesięcznie  (sprawdź stawkę w cenniku). Pamiętaj jednak, że każda branża i każda strona, to zupełnie inna historia. Aby dopasować ofertę do Twoich potrzeb, musimy się lepiej poznać.
  3. Dla małej lokalnej firmy, często wystarczy kilka działań na początku, aby strona generowała pożądany ruch: opracowanie słów kluczowych, unikalna i ciekawa dla użytkownika treść, podstawowa optymalizacja strony, oraz 4-5 linków z wartościowych miejsc w sieci.

Masz jeszcze jakieś pytania dotyczące pozycjonowania? Zapytaj!

Close
Go top