Exit

Pozycjonowanie, to zbieranie wartościowych punktów w oczach Google. Im więcej punktów otrzyma Twoja strona, tym będzie wyżej w wynikach wyszukiwania po określonych słowach i frazach kluczowych.

W ramach pozycjonowania optymalizuje się samą stronę (działania SEO – Search Engine Optimization) oraz pozyskuje linki poza stroną.

JAK ROZKOCHAĆ GOOGLE W STRONIE?

Google biorą pod uwagę ok. kilkaset czynników pozycjonując Twoją stronę, ale najwięcej punktów otrzymuje się za:

  • unikalne i wartościowe dla użytkowników treści
  • stronę użyteczną na desktopie i urządzeniach mobilnych
  • obecność i reakcje w mediach społecznościowych
  • szybko działającą stronę (zwłaszcza na urządzeniach mobilnych)
  • zoptymalizowany kod strony internetowej (działania SEO), a zwłaszcza dane strukturalne
  • oraz wartościowe linkowanie do Twojej strony.

 

A KONKRETNIE?

Poniżej znajdziesz kilka podpowiedzi – to strategia, która jest sprawdzona i działa. Podpowiadamy też, czego robić nie wolno.

  1. Zawsze twórz unikalne treści, które zainteresują Twojego klienta. Aby napisać dobrą treść trzeba najpierw dobrze rozpoznać własną grupę docelową oraz dowiedzieć się, jakie ma potrzeby. Najlepsze treści są tworzone na bazie tego, o co klienci Ciebie pytają. Dostarczaj jak najwięcej wartości.
  2. Możesz sprawdzić, jak Google widzą Twoją stronę, czy widzą jakieś błędy i jak oceniają obsługę na urządzeniach mobilnych: załóż i skonfiguruj konto Google Search Console.
  3. Zadbaj o szybkie ładowanie strony, zwłaszcza na urządzeniach mobilnych. Możesz po prostu otworzyć swoją stronę i sprawdzić jak długo się wgrywa lub zmierzyć z narzędziem Think with Google: Test my site , GTmetrix, Pingdom itp.
    Dla Google szybkość wgrywania strony to istotny czynnik brany pod uwagę przy pozycjonowaniu strony w wynikach wyszukiwania zwłaszcza dla wyszukiwań dla urządzeń mobilnych.
    Google już od jakiegoś czasu udostępnia narzędzie Page Speed Insights. Wynik dla testowanej strony wyświetla Podstawowe Wskaźniki Internetowe (Core Web Vitals): LCP – Largest Contentful Paint – Największe wyrenderowanie treści, FID – First Input Delay – Opóźnienie przy pierwszym działaniu, CLS – Cumulative Layouts Shift – Skumulowane Przesunięcie Układu osobno dla urządzeń mobilnych i desktop.
    W wyniku pojawią się wskazówki, co można poprawić. Niektóre z tych wskazówek można zrealizować na poziomie serwera hostingowego, część może wymagać optymalizacji kodu witryny, a reszta dotyczy optymalizacji multimediów.
    W Google Search Console możesz sprawdzić, czy cała Twoja witryna jest już oceniona wg tych parametrów. Według zapowiedzi Google w 2021r. ma brać te wskaźniki pod uwagę przy ustalaniu wyników wyszukiwania.
  4. Twórz raczej długie i wyczerpujące temat wpisy blogowe. Jeśli tworzysz treści edukacyjne – raczej aktualizuj stare artykuły, zamiast tworzyć dużo krótkich, generycznych wpisów.
  5. Zadbaj o czytelność i atrakcyjny przekaz: dodaj cytaty, zdjęcia z podpisami, grafiki, wykresy, z podpisami, filmy, dane liczbowe.
    Sformatuj tekst: dodaj śródtytuły, wyróżnij najważniejsze słowa przez pogrubienie lub nawet powiększenie czcionki, utwórz listy wypunktowane, numerowane.
  6. Przeanalizuj słowa i frazy kluczowe, które są interesujące dla Twojej grupy docelowej. Gotową listę wykorzystaj podczas pisania oryginalnej treści na swoją stronę. Używaj słów kluczowych również w treści linków do innych artykułów na swojej stronie.
  7. Tworząc posty do mediów społecznościowych i aktualności na Twoją stronę WWW spraw, aby te teksty były różne – nie rozpowszechniaj dokładnie tego samego w kilku miejscach.
  8. Uzupełnij profile w mediach społecznościowych: upewnij się, że wszędzie używasz dokładnie tej samej nazwy marki/firmy, linkujesz wzajemnie stronę WWW i profile.
  9. Polecając produkt w mediach społecznościowych lub w reklamie linkuj do strony tego produktu, nie podawaj zawsze strony startowej tak, żeby użytkownicy musieli sami szukać polecanej oferty.
  10. Podpisuj zdjęcia na stronie – jako podpis widoczny dla użytkowników (caption) i niewidoczny (tekst alternatywny, alt).
  11. Skup się na ruchu na stronie oraz konwersji, a nie na pozycji w Google po danym haśle kluczowym.
  12. Najpierw zadbaj o wartościową treść na własnej stronie, dopiero potem twórz teksty z linkami do Twojej strony w innych miejscach. Czyli najpierw content marketing u siebie, a dopiero później na zewnątrz.
  13. A jak już zaczniesz linkować, to rozpocznij od stron partnerów czy producentów – pokazuj realne powiązania i prawdziwe relacje, one z natury są wysoko przez Google punktowane.
  14. Obowiązkowo stwórz własną wizytówkę Google Moja Firma, która wyświetli się na mapach Google i w wynikach wyszukiwania. To bardzo ważne szczególnie da wyszukiwań lokalnych. Linki z tych miejsc mają większą moc niż te z Facebook’a.
  15. Linkuj do siebie ze stron nowoczesnych, takich, które są mobilne i mają oryginalne treści. Google to doceni.
  16. W sklepach warto najmocniej dbać o unikalną, ciekawą treść w kategoriach, aby tam ściągać ruch.
  17. Oznaczaj dane w sposób czytelny dla robotów, tzw. dane strukturalne (uporządkowane) np. do oznaczenia danych teleadresowych biznesu lokalnego na stronie Kontaktu, do oznaczenia produktów, artykułów, książek, wydarzeń, ofert pracy, procedury, filmy, itd.
    Możesz to robić na kilka sposobów, najprościej poprzez dedykowaną wtyczkę w WordPress, jeśli go używasz. Możesz również wygenerować taki kod (najlepiej json) w generatorze danych uporządkowanych online (np.  dla oznaczenia danych biznesu lokalnego – https://microdatagenerator.org/localbusiness-microdata-generator/).
    Możesz również skorzystać z asystenta do oznaczania danych dostarczanego przez Google.
  18. Podepnij do witryny SSL.
  19. Zrezygnuj z reklam pełnoekranowych, które uniemożliwiają dostęp do treści witryn.

Mierz efekty

Sprawdzaj, co działa, co można ulepszać. W Google Analytics dowiesz się, jaki masz ruch z wyszukiwarek i czy jest wartościowy. Przekonasz się o tym porównując wskaźniki ruchu z wyszukiwarek (tzw. organic): średni czas na stronie, ilość stron na wizytę, współczynnik odrzuceń, a najlepiej konwersje z danymi dla innych kanałów, np. wejść bezpośrednich.

Natomiast w Google Search Console na jakie słowa kluczowe i na jakich pozycjach wyświetla się Twoja strona. Jeśli jeszcze ich nie masz, to sprawdź naszą RODO proof procedurę wdrożenia Google Analytics i sprawdź do czego jeszcze przyda Ci się Google Search Console.

Nigdy tego nie rób

  1. Nie płać nikomu za osiągnięcie konkretnej pozycji w Googlach po danym haśle kluczowym. To pole do nadużyć przez firmy, które zadeklarowały zajęcie się dla Ciebie pozycjonowaniem. Nie płać za efekt, ale za wspólny proces dojścia do satysfakcji, gdzie celem jest przede wszystkim zwiększenie ruchu na Twojej stronie, tak, aby dalej wpłynęło to pozytywnie na Twoją sprzedaż.
  2. Nie kopiuj tekstów od konkurencji. Łatwo można to wykryć. Wiedz, że Google widzą wszystko – indeksują tylko jeden ten sam tekst, inne pomijają.
  3. Nie ukrywaj tekstu na stronie, np. pisząc go w kolorze tła lub umieszczając poza ekranem widocznym dla użytkownika.

DLACZEGO WARTO ZADBAĆ O pozycjonowanie Z NAMI?

Zajmiemy się Twoją stroną kompleksowo:

  • wybadamy Twoje potrzeby, przeanalizujemy Twoją aktualną sytuację biznesową,
  • zaproponujemy konkretne działania, dopasowane do Twoich możliwości,
  • będziesz wiedzieć co robimy, co planujemy i w jakim zakresie potrzebujemy współpracy z Tobą,
  • będziemy opiekować się Twoją stroną przez lata.

Dlaczego pozycjonowanie to radość dla wszystkich uczestników, którzy biorą udział w procesie?

  1. Google będą cieszyć się, że Twoja strona ma wartościową treść, bo taką chcą poprzez własną wyszukiwarkę dostarczać swoim użytkownikom (dawać im najbardziej dopasowane wyniki do danego wyszukania w danej chwili i lokalizacji).
  2. My będziemy cieszyć się, ponieważ na Twojej stronie wzrośnie ruch.
  3. Ty będziesz cieszyć się, ponieważ większy ruch na Twojej stronie oznacza większą sprzedaż.

Jednym słowem – pozycjonowanie to radocha! 🙂

ILE KOSZTUJE pozycjonowanie?

Jedyna poprawna odpowiedź to „to zależy”.

Warto na początku zrobić audyt SEO obecnej strony oraz opracować plan działań na min. najbliższy rok, po czym podjąć wspólne działania.

Dla małej lokalnej firmy często wystarczy kilka działań na początku, aby strona generowała pożądany ruch: opracowanie słów kluczowych, unikalna i ciekawa dla użytkownika treść, podstawowa optymalizacja strony, oraz 4-5 linków z wartościowych miejsc w sieci.

Masz jeszcze jakieś pytania dotyczące pozycjonowania? Zapytaj!

Autorem tej porcji wiedzy i inspiracji jest

Szukam rozwiązań, projektuję i analizuję, aby tworzyć i rozwijać strony firmowe, które będą solidnym fundamentem marketingu online.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Close
Go top