Exit

Search Console

Search Console to bezpłatne narzędzie od Google, które pomaga samodzielnie monitorować i dbać o pozycję witryny w wynikach wyszukiwania Google.

W tym artykule dowiesz się:

  • do czego przydaje się Search Console
  • jak samodzielnie korzystać z Search Console,
  • co zrobić ze zdobytą podczas analiz wiedzą,
  • w jakim zakresie możemy Tobie pomóc,
  • oraz ile kosztuje nasza praca.

 

Do czego przydaje się Search Console?

Poprzez Search Console możemy sprawdzić jak Google widzi stronę:

  • sprawdź po jakich hasłach Twoja strona jest wyszukiwana i na jakich pozycjach wyświetla się Twój serwis
  • monitoruj statystyki indeksowania strony przez roboty Google, zareaguj w razie problemów;
  • przeanalizuj wewnętrzne i zewnętrzne linki do strony, popraw, jeśli są błędy linkowania;
  • monitoruj powiadomienia od Google w przypadku zawirusowania strony lub kar za nieuczciwe pozycjonowanie;
  • ustaw preferowaną domenę (np. z www lub bez www);
  • prześlij i sprawdź status mapy witryny, aby mieć pewność, że Google dotrą do właściwych stron w serwisie;
  • sprawdź poprawność działania pliku robots.txt;
  • wykorzystaj wskazówki do pozycjonowania przesyłane od Google na podstawie analizy Twojej strony.

Jak korzystać samodzielnie?

  1. Za pomocą konta Google zaloguj się do usługi Search Console.
  2. Dodaj adres swojej strony.
    Dodaj swoją stronę do Search Console

    Screen: Dodaj swoją stronę do Search Console

     

  3. Poddaj się weryfikacji (Google musi mieć pewność, że jesteś jej właścicielem). Postępuj zgodnie z zaleceniem instrukcji. Jeżeli nie wiesz jak wgrać plik weryfikacyjny HTML na serwer – skontaktuj się z nami.
    Weryfikacja w Search Console

    Screen: Weryfikacja w Search Console

     

  4. Po pozytywnej weryfikacji (może to trwać nawet kilka dni) zobacz, jak Google renderuje strony z Twojej witryny – wersję dla komputera i smartfon. Wejdź w Indeksowanie > Pobierz jako Google (uwaga! renderowanie może potrwać dłużej, wróć do tematu jak zadanie zostanie w całości zakończone).
    Przykład strony webest.pl

    Screen: Przykład strony webest.pl

     

  5. Po otrzymaniu podglądu strony zadaj sobie pytania:
    • Czy podgląd strony (czyli render) jest taki, jak Ty widzisz stronę w swojej przeglądarce? Czy czegoś brakuje?
    • Czy podgląd strony na smartfonie jest czytelny?
    • Czy pod renderami wyświetlają się jakieś błędy?
  6. Dalej możesz sprawdzić na jakie zapytania (słowa kluczowe) i ile razy Twoja strona pojawia się w wynikach wyszukiwania, na jakich pozycjach i czy ludzie wchodzą z wyszukiwarki na Twoją stronę : Stan>Skuteczność (w nowej Search Console)
    czy coś jest zablokowane: Stan>Stan indexu (w nowej Search Console).

Jeszcze więcej informacji o Search Console znajdziesz na stronach wsparcia usługi (działanie nowej Search Console w wersji Beta).

Co zrobić ze zdobytą wiedzą?

  1. Idealnie, jeśli podgląd strony wygenerowany przez Google jest taki, jak widzisz swoją stronę w przeglądarce. Jeśli czegoś brakuje (np. styli, formatowania, obrazów, tekstów) to Google ma problem z dotarciem do wszystkich zawartych na stronie treści lub ich klasyfikacji, a co za tym idzie – indeksacją zawartości Twojej strony. Dla stron, które nie wyświetlają się prawidłowo w wersji na komputer czy smartfon – Google wylistuje w tabeli listę problemów, które należy rozwiązać.
  2. Jeżeli na liście wyszukiwanych słów i fraz kluczowych nie znajdują się, te po których chciałbyś być odnaleziony – koniecznie należy pomyśleć o przeredagowaniu zawartości na Twojej stronie (treści, obrazki, pliki do ściągnięcia itp).
  3. Zablokowane zasoby należy rozpoznać oraz odblokować.

zakres pomocy w pracy z narzędziem

Jeżeli czujesz, że Search Console, to wartościowe narzędzie, ale nie znajdziesz czasu, aby go użyć lub z góry założysz, że ta czynność nie jest dla Ciebie – możesz skorzystać z naszej pomocy. Oto co możemy dla Ciebie zrobić:

  1. Konfigurujemy konta dla wszystkich domen i subdomen.
  2. Monitorujemy natężenie ruchu w witrynie.
  3. Opracowujemy wnioski o pozycji witryny w wynikach wyszukiwania, byś mógł podejmować ważne decyzje biznesowe w zakresie wykorzystania firmowej witryny.
  4. Opracujemy XML sitemap dla Google Search Console.
  5. Monitorujemy i rozwiązujemy problemy z serwerem, wczytywaniem witryny, dostępnością na urządzenia mobilne oraz bezpieczeństwem.

ILE KOSZTUJE nasza pomoc?

Proponujemy rozliczenie godzinowe (sprawdź stawkę w cenniku), a wnioski z niej wynikające przedstawimy jako listę zadań do wykonania z wyceną ich wdrożenia na Twojej stronie.

Masz jeszcze jakieś pytania dotyczące Analizy technicznej serwisu? Zapytaj!

Close
Go top