Exit

Search Console

Google Search Console to bezpłatne narzędzie od Google, które pomaga samodzielnie monitorować i dbać o pozycję witryny w wynikach wyszukiwania Google.

W tym artykule dowiesz się:

  • do czego przydaje się Google Search Console
  • jak zacząć z niego korzystać
  • w jakim zakresie możemy Tobie pomóc.

 

Do czego przydaje się Google Search Console?

Poprzez Search Console możesz upewnić się, czy Google widzi Twoją stronę tak, jak sobie tego życzysz i sprawdzić, jak do Twojej strony docierają internauci:

  • sprawdź po jakich hasłach Twoja strona jest wyszukiwana i z których użytkownicy wchodzą na Twoją stronę, czyli co ich interesuje najbardziej
  • sprawdź na jakich pozycjach wyświetla się Twój serwis
  • poproś o przeindeksowanie po wykonaniu grubszych zmian na stronach i zgłoś nowe strony,
  • monitoruj, czy Google widzi te strony, które chcesz żeby były wyszukiwane, zareaguj w razie problemów;
  • przeanalizuj wewnętrzne i zewnętrzne linki do strony, popraw, jeśli są błędy linkowania;
  • monitoruj powiadomienia od Google w przypadku problemów z wersją mobilną, zawirusowania strony lub kar za nieuczciwe pozycjonowanie;
  • wykorzystaj wskazówki do pozycjonowania przesyłane od Google na podstawie analizy Twojej strony.

Jak samodzielnie zacząć korzystać z google search console?

Google Search Console jest darmowym narzędziem. Zanim zaczniesz z niego korzystać, będziesz potrzebować aktywnego konta Google (z którego możesz korzystać również w innych usługach Googlowych np. Google Analytics, w poczcie, kalendarzu, etc.).
Wejdź w Google Search Console  i dodaj usługę, czyli w Twoim przypadku adres strony, którą chcesz monitorować. W razie potrzeby z założeniem konta lub weryfikacją skorzystaj ze szczegółowych wskazówek np. w tym szczegółówym poradniku dot. uruchomienia i konfiguracji usługi w GSC.

Google rozpocznie sprawdzać serwis i zbierać dane. Będziesz mieć do nich dostęp dopiero po kilku dniach (chyba, że ktoś wcześniej zakładał konto dla tej domeny i dane są już dostępne). Dostaniesz też od Google propozycje ulepszeń dla swojego serwisu.

A jak sprawdzić, czy ruch z wyszukiwarek jest wartościowy?

Podłącz dane z Google Search Console z kontem Google Analytics. Jeśli z nich jeszcze nie korzystasz, to tu znajdziesz instrukcję krok-po-kroku do wdrożenia podstawowych statystyk.

zakres pomocy w pracy z narzędziem

Standardowo korzystamy z tego narzędzia po opublikowaniu nowej strony, aby ją zgłosić Googlom i upewnić się, że internauci docierają do niej bez przeszkód.

Jeśli opiekujemy się serwisem, to na bieżąco:

  1. Monitorujemy zgłoszenia z Google Search Console i rozwiązujemy problemy, żeby mieć pewność, że najpopularniejsza wyszukiwarka, czyli Google nie widzi problemów z dostępnością albo bezpieczeństwem strony.
  2. Opracowujemy wnioski o pozycji witryny w wynikach wyszukiwania, byś mógł podejmować ważne decyzje biznesowe w zakresie wykorzystania firmowej witryny.

Masz jeszcze jakieś pytania dotyczące monitorowania widoczności Twojej witryny w Google? Zapytaj!

Close
Go top