Google Search Console
Google Search Console to bezpłatne narzędzie od Google, które pomaga samodzielnie monitorować i dbać o pozycję witryny w wynikach wyszukiwania Google. Do czego jeszcze przydaje się Google Search Console? Jak samodzielnie zacząć korzystać z google search console? A jak sprawdzić, czy ruch z wyszukiwarek jest wartościowy? Zakres wsparcia w pracy z narzędziem.
Google Search Console to bezpłatne narzędzie od Google, które pomaga samodzielnie monitorować i dbać o pozycję witryny w wynikach wyszukiwania Google.
Do czego przydaje się Google Search Console?
Poprzez Search Console możesz upewnić się, jak Google ocenia Twoją stronę WWW i sprawdzić, jak do Twojej strony docierają internauci:
- sprawdź po jakich hasłach strona jest wyszukiwana i z których zapytań użytkownicy wchodzą na stronę, czyli które słowa kluczowe są najskuteczniejsze dla pozyskania ruchu
- sprawdź na jakich pozycjach wyświetla się Twój serwis
- poproś o przeindeksowanie po wykonaniu grubszych zmian na stronach i zgłaszaj nowe strony,
- monitoruj, czy Google widzi te strony, które chcesz żeby były wyszukiwane, zareaguj w razie problemów;
- monitoruj, jak Google ocenia użyteczność strony,
- monitoruj, jak Google ocenia bezpieczeństwo strony,
- zgłoś mapę serwisu,
- przeanalizuj wewnętrzne i zewnętrzne linki do strony,
- monitoruj powiadomienia od Google w przypadku problemów z wersją mobilną, zawirusowaniem strony lub karami za nieuczciwe pozycjonowanie;
- wykorzystaj wskazówki do pozycjonowania przesyłane od Google na podstawie analizy Twojej strony.
Jak samodzielnie zacząć korzystać z Google Search Console?
Google Search Console jest darmowym narzędziem. Zanim zaczniesz z niego korzystać, będziesz potrzebować aktywnego konta Google (z którego możesz korzystać również w innych usługach Googlowych np. Google Analytics, w poczcie, kalendarzu, etc.).
Wejdź w Google Search Console i dodaj usługę, czyli w Twoim przypadku adres strony, którą chcesz monitorować. W razie potrzeby z założeniem konta lub weryfikacją skorzystaj ze szczegółowych wskazówek np. w tym szczegółówym poradniku dot. uruchomienia i konfiguracji usługi w GSC.
Google rozpocznie sprawdzać serwis i zbierać dane. Będziesz mieć do nich dostęp dopiero po kilku dniach (chyba, że ktoś wcześniej zakładał konto dla tej domeny i dane są już dostępne). Dostaniesz też od Google propozycje ulepszeń dla swojego serwisu.
A jak sprawdzić, czy ruch z wyszukiwarek jest wartościowy?
Podłącz dane z Google Search Console z kontem Google Analytics. Jeśli z nich jeszcze nie korzystasz, to tu znajdziesz instrukcję krok-po-kroku do wdrożenia podstawowych statystyk.
Chcesz więcej takich przydatnych wskazówek?
Subskrybuj newsletter WEBEST i śledź nasze wpisy na Facebooku.
Zakres pomocy w pracy z GSC
Standardowo korzystamy z Google Search Console po opublikowaniu nowej strony, aby ją zgłosić Googlom i upewnić się, że internauci docierają do niej bez przeszkód.
Dla serwisów na stałej opiece abonamentowej
- Na bieżąco monitorujemy zgłoszenia z Google Search Console i rozwiązujemy problemy, żeby mieć pewność, że najpopularniejsza wyszukiwarka, czyli Google nie widzi problemów z dostępnością, jakością albo bezpieczeństwem strony.
- Opracowujemy wnioski o pozycji witryny w wynikach wyszukiwania, byś mógł podejmować ważne decyzje biznesowe w zakresie wykorzystania firmowej witryny.
Masz jeszcze jakieś pytania dotyczące monitorowania widoczności Twojej witryny w Google? Zapytaj!