Materiały marketingowe, biurowe

Księga znaku i identyfikacji wizualnej online

Jakie materiały i informacje przydadzą się przy wykonaniu księgi znaku i identyfikacji wizualnej? Jakie elementy opracować, aby ułatwić sobie i innym pracę? Jak stworzyć użyteczne CI online i udostępniać je osobom, które wytwarzają dla Ciebie zawartość marketingową?

Zadbaj o spójny wizerunek marki

Czy znasz te problemy?

  • Masz już logo zaprojektowane przez grafika, ale zawsze przy tworzeniu nowego materiału zastanawiasz się, który z dostarczonych przez niego plików użyć?
  • W kreatywnym ferworze tworzone są grafiki do mediów społecznościowych, ulotki i rollupy. Przy tworzeniu materiałów biurowych i oznakowania nie ma zasad. Angażujesz mnóstwo czasu i energii, bo chcesz pokazać “coś nowego”. Co roku powstają nowe projekty ofert, teczki lub kalendarza firmowego.

Jakie są tego efekty?

  • Logo w każdym materiale logo ma inne kolory,
  • czasem jest nieczytelne.
  • Obrazki publikowane na profilach firmowych w mediach społecznościowych może nawet są piękne, ale każdy z innej bajki.

Kiedy każdy materiał jest w innym stylu, nie pomaga budować mocnej marki.
Nawet najzagorzalsi fani nie są w stanie rozpoznać w nich Twojej marki.

Chcesz to zmienić?

  • Chcesz, aby marka była postrzegana jako wiarygodna i godna zaufania?
  • Chcesz, aby klienci pamiętali o firmie, gdy potrzebują jej produktów lub usług?
  • Chcesz, aby czas i wysiłek włożony w komunikację z klientami nie szedł na marne, lecz by był nastawiony na realizację celów firmy?
  • Chcesz szybciej i taniej projektować nowe, skuteczniejsze materiały marketingowe?
  • Chcesz obniżyć koszty pozyskania nowego klienta i koszty prowadzenia akcji marketingowych?

Opracuj księgę znaku i identyfikacji wizualnej.

Czym się różni księga znaku od identyfikacji wizualnej?

KSIĘGA ZNAKU

dotyczy logo

Zawiera informacje dotyczące logo, jego budowy, sposobów użycia oraz pliki logo z instrukcją, gdzie który plik należy wykorzystać np. który plik użyć do materiałów drukowanych, a który do profilu w mediach społecznościowych, jakiej wersji użyć na jakim tle i w jakiej minimalnej wielkości.

IDENTYFIKACJA WIZUALNA

po ang. Client Identity, w skrócie CI

Służy kreowaniu wizerunku marki Twojej firmy na rynku, w celu uzyskania czytelnej i spójnej identyfikacji rynkowej i wyróżnienia jej spośród konkurencji. Zawiera wytyczne (np. jakie użyć kolory, czcionki, elementy dekoracyjne, jak dobierać zdjęcia) oraz szablony do firmowych materiałów graficznych i internetowych np. do grafik w mediach społecznościowych, wizytówek, papieru firmowego, prezentacji itd.

W dzisiejszych czasach, gdy pracujesz na różnych urządzeniach i współpracujesz z grafikami, partnerami, którzy Cię polecają najwygodniej mieć to wszystko zebrane i łatwo dostępne online.

Księga znaku i CI online

Takie rozwiązanie dalej będziemy nazywać właśnie CI online. 

Koniec z wyszukiwaniem niezbędnych plików i załączaniem ich w mailach 🙂

Jakie materiały i informacje przydadzą się przy wykonaniu CI online

Najpierw zgromadź w jednym miejscu wszystkie pliki dot. wyglądu Twojej firmy/marki, jakie do tej pory zostały wytworzone.
Informacje o sposobach ich użycia, pomysły kreatywne, wizerunek marki, które są albo spisane w osobnych materiałach lub też tylko w Twojej głowie – zrzuć do jednego pliku tekstowego.

Aby o niczym nie zapomnieć, skorzystaj z WEBESTowej listy materiałów marketingowych i biurowych:

Identyfikacja marki

  • logo,
  • wytyczne graficzne,
  • wytyczne do treści,
  • księga znaku.

Identyfikacja wizualna - materiały biuroweMateriały biurowe

  • koperty,
  • naklejka adresowa,
  • papier listowy,
  • wizytówka osobista,
  • wizytówka niepersonalna,
  • szablon faxu,
  • faktury,
  • rachunki,
  • notatnik.

Media społecznościowe

  • szablon okładki np. do Facebooka,
  • szablony grafik do wpisu i/lub wskazówki do ich tworzenia.

Identyfikacja wizualna - materiały reklamoweMarketing/sprzedaż

  • teczka ofertowa,
  • szablon reklamy,
  • rollup,
  • prezentacja,
  • stopka maila,
  • opakowanie,
  • naklejka,
  • broszura produktowa,
  • menu restauracyjne,
  • wstęp / podpis video,
  • PR notka prasowa,
  • press kit,
  • HR ogłoszenie o pracę,
  • reklama z ogłoszeniem o pracę.

Księga znaku i identyfikacji wizualnej onlineGadżety

  • koszulka,
  • długopis,
  • smycz,
  • kubek,
  • inne.

Księga znaku i identyfikacji wizualnej onlineOznakowanie obiektów

  • szyld,
  • tabliczki na drzwi,
  • tablica dojazdowa,
  • wewnętrzne oznakowanie.

Księga znaku i identyfikacji wizualnej onlineOznakowanie pojazdów

  • samochód osobowy,
  • samochód dostawczy,
  • samochod ciężarowy.

Czego Ci brakuje?

Jeżeli masz już zebrane wszystkie pliki i informacje w jednym miejscu, zastanów się, czego brakuje w codziennej pracy. Przypomnij sobie jakie problemy pojawiały się ostatnio.

Poniższe przykłady mogą Ci w tym pomóc:

  • PROBLEM
    Logo jest tylko w małej rozdzielczości w formacie JPG lub BMP i wydrukowane np. na ulotce jest słabej jakości.
    ROZWIĄZANIE
    Plik logo w wektorze
    , który można powiększyć do dowolnego rozmiaru. Jeśli nie masz takiego, to zleć grafikowi jego przerysowanie.
  • PROBLEM
    Logo jest tylko w kolorowej wersji, a czasem jest drukowane na czarno-białej drukarce lub używane jako znak wodny na zdjęciach i w takich zastosowaniach się nie sprawdza.
    ROZWIĄZANIE
    Przydatne są wtedy dodatkowe wersje logotypu np.: monochromatycza wersja z użyciem odcieni 1 koloruachromatyczna z kontrą (wersja biała i wersja czarna). Jeśli nie masz takich wersji, to zleć grafikowi ich opracowanie.
  • PROBLEM
    Logo nie mieści się na produkcie lub jest nieczytelne.
    ROZWIĄZANIE
    Gdy chcesz oznaczyć gadżety firmowe możesz użyć samej sygnatury (graficznego znaku, bez nazwy firmy).
  • PROBLEM
    Za każdym razem, kiedy tworzysz ofertę dla swojego klienta, korzystasz z pustej kartki dokumentu i dołączasz po kolei logo i dane teleadresowe i potem każdy dokument wygląda inaczej.
    ROZWIĄZANIE
    Potrzebujesz szablonu papieru firmowego,
  • PROBLEM
    Na spotkaniu, konferencjach chętnie zostawiłbyś swoje dane klientowi w atrakcyjnej formie – tak aby kojarzył je z Twoją firmą.
    ROZWIĄZANIE
    Potrzebujesz wizytówki imiennej w brandingu swojej firmy. Zleć grafikowi opracowanie wizytówki dla siebie i szablonu dla pracowników.
  • PROBLEM
    Na spotkanie zabierasz dokumenty.
    ROZWIĄZANIE
    Potrzebujesz teczkę firmową.
  • PROBLEM
    Korzystasz z gotowych szablonów prezentacji, a chciałbyś, żeby wizualnie były lepiej dostosowane do wizerunku Twojej firmy.
    ROZWIĄZANIE
    Potrzebujesz szablonu prezentacji.
  • PROBLEM
    Często wrzucasz graficzne posty na Instagram lub Facebooka, ale każdy obrazek wygląda inaczej i trudno rozpoznać w nich Twoją markę.
    ROZWIĄZANIE
    Potrzebujesz szablonu do komunikacji wizualnej w mediach społecznościowych.
  • PROBLEM
    W każdym z kanałów/profilów w mediach społecznościowych masz inny nagłówek w tle i nie można ich ze sobą skojarzyć wizualnie.
    ROZWIĄZANIE
    Potrzebujesz spójne obrazki/okładki/zdjęcia profilowe z Twoim logo i kolorystyką, w konkretnych proporcjach do konkretnych kanałów.
  • PROBLEM
    Czasem zapisujesz nazwę firmy z małych a czasem z wielkich liter, czasem pełną, czasem skróconą; nie możesz się też zdecydować czy na Facebooku pisać do swoich klientów „na Ty” czy w sposób bardziej formalny.
    ROZWIĄZANIE
    Potrzebujesz ustalić swoje wytyczne do treści.

Niektóre z powyższych problemów można rozwiązać samodzielnie, inne należy zlecić specjalistom.

Jak stworzyć CI online?

Wszystkie zgromadzone i wytworzone do tej pory pliki, zasoby i informacje proponujemy uporządkować w dwa główne działy:

  • LOGO – zawiera informacje dotyczące logo, jego budowy, sposobów użycia oraz pliki logo do pobrania.
  • IDENTYFIKACJA WIZUALNA – zawiera wytyczne i szablony do firmowych materiałów graficznych i internetowych.

Materiały najlepiej opublikować online.

  • Można skorzystać ze specjalistycznych usług, które pomagają zebrać informacje w jednym miejscu,
  • lub przygotować stronę
  • lub przygotować dokument z linkami do plików logo i szablonów i umieścić to wszystko w chmurze.

Można też utworzyć subdomenę np.: ci.twojadomena.pl i skierować ją na wyżej wymienione materiały. Taki adres łatwo zapamiętać i z głowy przekazać pracownikom, podwykonawcom i partnerom. Znajdą tam oni wszystkie informacje na temat Twojej firmy niezbędne przy tworzeniu nowej zawartości marketingowej tekstowej i graficznej.

Przykłady księgi znaku i identyfikacji wizualnej

W naszej długiej WEBESTowej historii zajmowaliśmy się projektowaniem logo, identyfikacji wizualnej. Oto przykłady:

Księga znaku i identyfikacji wizualnej online

Poznańska Akademia Tańca

Pliki logo do pobrania, zasady stosowania, wytyczne do materiałów marketingowych.
ci.akademia-tanca.pl

Nasza realizacja CI Online zawierająca między innymi zasady stosowania logo PTU

PTU

Księga znaku i identyfikacji wizualnej, wytyczne do treści, pliki, elementy dekoracyjne i szablony do pobrania.
ci.ptusg.pl

Nasza realizacja CI online zawierająca szablony i Wytyczne do firmowych materiałów graficznych i internetowych.

Kancelaria Adwokacka Marcin Górski

Księga znaku i identyfikacji wizualnej, pliki logo i szablony do pobrania.
ci.kancelariagorski.pl

Utrzymanie CI online

CI online musi być zawsze aktualne dla wszystkich, którzy będą z niego korzystać, tak aby materiały marketingowe były spójne.

Jeżeli powstaną nowe szablony, dokumenty, pliki, wytyczne – pamiętaj, aby je podpiąć pod stworzone CI online. 

Masz jeszcze jakieś pytania dotyczące CI online? Zapytaj!

Podobne wpisy