Exit
Księga znaku i CI online

CI online to strona, dostępna przez przeglądarkę, która zawiera:

  • Księgę znaku – dotyczącą logo i zawierającą informacje dotyczące jego budowy, sposobów użycia oraz konkretne pliki do pobrania.
  • Identyfikację wizualną – z wytycznymi oraz szablonami do firmowych materiałów graficznych i internetowych.

Idealnym rozwiązaniem jest, jeżeli zarówno księga znaku, jak też wytyczne dotyczące identyfikacji wizualnej są zawsze pod ręką np. dostępne online i mogą być wykorzystane do efektywnego marketingu w Twojej firmie.

Takie rozwiązanie dalej będziemy nazywać właśnie CI online. 

Jakie materiały i informacje przydadzą się przy wykonaniu CI online

Zgromadź w jednym miejscu, np. w konkretnym katalogu na swoim komputerze, wszystkie pliki dot. wyglądu Twojej firmy/marki, jakie do tej pory zostały wytworzone. Informacje, które są albo spisane w osobnych materiałach lub też tylko w Twojej głowie – zrzuć do jednego pliku tekstowego.

Aby o niczym nie zapomnieć, skorzystaj z poniższych list:

Identyfikacja wizualna

  • wytyczne graficzne,
  • wytyczne do treści,
  • logo,
  • księga znaku.

Identyfikacja wizualna - materiały biuroweMateriały biurowe

  • koperty,
  • naklejka adresowa,
  • papier listowy,
  • wizytówka osobista,
  • wizytówka niepersonalna,
  • szablon faxu,
  • faktury,
  • rachunki,
  • notatnik.

Identyfikacja wizualna - materiały reklamoweMarketing/sprzedaż

  • teczka ofertowa,
  • szablon reklamy,
  • rollup,
  • prezentacja,
  • stopka maila,
  • opakowanie,
  • naklejka,
  • broszura produktowa,
  • menu restauracyjne,
  • podpis video,
  • PR notka prasowa,
  • press kit,
  • HR ogłoszenie o pracę,
  • reklama z ogłoszeniem o pracę.

Księga znaku i identyfikacji wizualnej onlineOznakowanie obiektów

  • szyld,
  • tabliczki na drzwi,
  • tablica dojazdowa,
  • wewnętrzne oznakowanie.

Księga znaku i identyfikacji wizualnej onlineOznakowanie pojazdów

  • samochód osobowy,
  • samochód dostawczy,
  • samochod ciężarowy.

Księga znaku i identyfikacji wizualnej onlineGadżety

  • koszulki,
  • długopisy,
  • smycz,
  • inne.

Media społecznościowe

  • szablon nagłówka np. do Facebooka,
  • szablon grafiki do wpisu,
  • inne.

CZEGO BRAKUJE?

Jeżeli masz już zebrane wszystkie pliki i informacje w jednym miejscu, zastanów się, czego brakuje w codziennej pracy. Przypomnij sobie jakie problemy pojawiały się ostatnio.

Poniższe przykłady mogą Ci w tym pomóc:

  • PROBLEM
    Logo jest tylko w małej rozdzielczości w formacie JPG lub BMP i wydrukowane np. na ulotce jest słabej jakości.
    ROZWIĄZANIE
    Plik logo w wektorze
    , który można powiększyć do dowolnego rozmiaru,
  • PROBLEM
    Logo jest tylko w kolorowej wersji, a czasem jest drukowane na czarno-białej drukarce lub używane jako znak wodny na zdjęciach i w takich zastosowaniach się nie sprawdza.
    ROZWIĄZANIE
    Przydatne są wtedy dodatkowe wersje logotypu np.: monochromatycza wersja z użyciem odcieni 1 koloruachromatyczna z kontrą (wersja biała i wersja czarna);
  • PROBLEM
    Logo nie mieści się lub jest nieczytelne.
    ROZWIĄZANIE
    Gdy chcesz oznaczyć gadżety firmowe potrzebujesz użyć samej sygnatury (graficznego znaku, bez nazwy firmy).
  • PROBLEM
    Za każdym razem, kiedy tworzysz ofertę dla swojego klienta, korzystasz z pustej kartki dokumentu i dołączasz po kolei logo i dane teleadresowe, lub każda kolejna kopia poprzedniego dokumentu wygląda inaczej.
    ROZWIĄZANIE
    Potrzebujesz szablonu papieru firmowego,
  • PROBLEM
    Na spotkaniu, konferencjach chętnie zostawiłbyś swoje dane klientowi w atrakcyjnej formie – tak aby kojarzył je z Twoją firmą.
    ROZWIĄZANIE
    Potrzebujesz wizytówki imiennej w brandingu swojej firmy,
  • PROBLEM
    Na spotkanie zabierasz dokumenty.
    ROZWIĄZANIE
    Potrzebujesz teczkę firmową,
  • PROBLEM
    Korzystasz z gotowych szablonów prezentacji, a chciałbyś, żeby wizualnie były lepiej dostosowane do wizerunku Twojej firmy.
    ROZWIĄZANIE
    Potrzebujesz szablonu prezentacji,
  • PROBLEM
    Często wrzucasz graficzne posty na Instagram lub Facebooka, ale każdy obrazek wygląda inaczej i trudno rozpoznać w nich Twoją markę.
    ROZWIĄZANIE
    Potrzebujesz szablonu do komunikacji wizualnej w mediach społecznościowych,
  • PROBLEM
    w każdym z kanałów/profilów w mediach społecznościowych masz inny nagłówek w tle i nie można ich ze sobą skojarzyć wizualnie.
    ROZWIĄZANIE
    Potrzebujesz spójne obrazki/okładki/zdjęcia profilowe z Twoim logo i kolorystyką, w konkretnych wymiarach do konkretnych kanałów,
  • PROBLEM
    Nie wiesz czy nazwę firmy pisać z małej czy wielkiej litery, pełną czy skróconą; nie możesz się też zdecydować czy na Facebooku pisać do swoich klientów „na Ty” czy w sposób bardziej formalny.
    ROZWIĄZANIE
    Potrzebujesz wytyczne do treści.

Niektóre z powyższych problemów można rozwiązać samodzielnie, inne należy zlecić specjalistom.

JAK STWORZYĆ CI ONLINE?

Wszystkie zgromadzone i wytworzone do tej pory pliki, zasoby i informacje proponujemy uporządkować w dwa główne działy:

  • LOGO – zawiera informacje dotyczące logo, jego budowy, sposobów użycia oraz pliki logo do pobrania.
  • IDENTYFIKACJA WIZUALNA – zawiera wytyczne i szablony do firmowych materiałów graficznych i internetowych.

Materiały najlepiej opublikować online w jednym miejscu z linkami do pobrania plików.

My tworzymy osobną stronę w subdomenie Twojej firmy np.: ci.twojadomena.pl.

Przykłady:

Taki konkretny adres łatwo zapamiętać i przekazać pracownikom, podwykonawcom i partnerom.
Znajdą tam oni wszystkie informacje na temat firmy, niezbędne przy tworzeniu nowej zawartości marketingowej tekstowej i graficznej.

UTRZYMANIE CI ONLINE

CI online musi być zawsze aktualne dla wszystkich, którzy będą z niego korzystać, tak aby materiały marketingowe były spójne.

Jeżeli powstaną nowe szablony, dokumenty, pliki, wytyczne – pamiętaj, aby je podpiąć pod stworzone CI online. 

Jeżeli pomysł z przygotowaniem CI online przypadł Tobie do gustu i czujesz, że właśnie czegoś takie potrzebujesz, aby lepiej i łatwiej sprzedawać – skorzystaj z naszej oferty na CI online. Chętnie przejdziemy z Tobą przez cały proces oraz przygotujemy CI online.

Masz jeszcze jakieś pytania dotyczące CI online? Zapytaj!

Autorem tej porcji wiedzy i inspiracji jest

Szukam rozwiązań, projektuję i analizuję, aby tworzyć i rozwijać strony firmowe, które będą solidnym fundamentem marketingu online. Znajdź mnie na LinkedIn.

Close
Go top