Exit

Google Search Console to bezpłatne narzędzie od Google, które pomaga samodzielnie monitorować i dbać o pozycję witryny w wynikach wyszukiwania Google.

Do czego przydaje się Google Search Console?

Poprzez Search Console możesz upewnić się, jak Google ocenia Twoją stronę WWW i sprawdzić, jak do Twojej strony docierają internauci:

  • sprawdź po jakich hasłach strona jest wyszukiwana i z których zapytań użytkownicy wchodzą na stronę, czyli które słowa kluczowe są najskuteczniejsze dla pozyskania ruchu
  • sprawdź na jakich pozycjach wyświetla się Twój serwis
  • poproś o przeindeksowanie po wykonaniu grubszych zmian na stronach i zgłaszaj nowe strony,
  • monitoruj, czy Google widzi te strony, które chcesz żeby były wyszukiwane, zareaguj w razie problemów;
  • monitoruj jak Google ocenia jakość strony,
  • zgłoś mapę serwisu,
  • przeanalizuj wewnętrzne i zewnętrzne linki do strony,
  • monitoruj powiadomienia od Google w przypadku problemów z wersją mobilną, zawirusowaniem strony lub karami za nieuczciwe pozycjonowanie;
  • wykorzystaj wskazówki do pozycjonowania przesyłane od Google na podstawie analizy Twojej strony.

Jak samodzielnie zacząć korzystać z Google Search Console?

Google Search Console jest darmowym narzędziem. Zanim zaczniesz z niego korzystać, będziesz potrzebować aktywnego konta Google (z którego możesz korzystać również w innych usługach Googlowych np. Google Analytics, w poczcie, kalendarzu, etc.).
Wejdź w Google Search Console  i dodaj usługę, czyli w Twoim przypadku adres strony, którą chcesz monitorować. W razie potrzeby z założeniem konta lub weryfikacją skorzystaj ze szczegółowych wskazówek np. w tym szczegółówym poradniku dot. uruchomienia i konfiguracji usługi w GSC.

Google rozpocznie sprawdzać serwis i zbierać dane. Będziesz mieć do nich dostęp dopiero po kilku dniach (chyba, że ktoś wcześniej zakładał konto dla tej domeny i dane są już dostępne). Dostaniesz też od Google propozycje ulepszeń dla swojego serwisu.

A jak sprawdzić, czy ruch z wyszukiwarek jest wartościowy?

Podłącz dane z Google Search Console z kontem Google Analytics. Jeśli z nich jeszcze nie korzystasz, to tu znajdziesz instrukcję krok-po-kroku do wdrożenia podstawowych statystyk.

Chcesz więcej takich przydatnych wskazówek?

Subskrybuj newsletter WEBESTśledź nasze wpisy na Facebooku.

Zakres pomocy w pracy z GSC

Standardowo korzystamy z Google Search Console po opublikowaniu nowej strony, aby ją zgłosić Googlom i upewnić się, że internauci docierają do niej bez przeszkód.

Dla serwisów na stałej opiece abonamentowej

  1. Na bieżąco monitorujemy zgłoszenia z Google Search Console i rozwiązujemy problemy, żeby mieć pewność, że najpopularniejsza wyszukiwarka, czyli Google nie widzi problemów z dostępnością, jakością albo bezpieczeństwem strony.
  2. Opracowujemy wnioski o pozycji witryny w wynikach wyszukiwania, byś mógł podejmować ważne decyzje biznesowe w zakresie wykorzystania firmowej witryny.

Masz jeszcze jakieś pytania dotyczące monitorowania widoczności Twojej witryny w Google? Zapytaj!

Autorem tej porcji wiedzy i inspiracji jest

Szukam rozwiązań, projektuję i analizuję, aby tworzyć i rozwijać strony firmowe, które będą solidnym fundamentem marketingu online. Znajdź mnie na LinkedIn.

Close
Go top