Planowanie strategiczne przy modernizacji strony firmowej. Jak nie tracić cennego czasu?

Planowanie strategiczne przy modernizacji strony firmowej. Jak nie tracić cennego czasu?

Prawidłowo przeprowadzona modernizacja strony internetowej prowadzi do zdobycia nowych klientów.
Czy wiesz, że sensownie poprowadzony projekt umożliwia też zaoszczędzenie Twojego czasu? Czasu, który możesz przeznaczyć na obsłużenie nowych zapytań 🙂

Nadszedł ten moment, gdy Twoja strona internetowa jest już przestarzała i wiesz, że nadszedł czas na jej modernizację. Ale czy wiesz, od czego zacząć? 

Możesz oczywiście zlecić to zadanie specjaliście. W końcu jest ich wielu i z pewnością wiedzą, jak stworzyć stronę, która przyciągnie nowych klientów i zwiększy sprzedaż. Ale zastanów się: gdyby istniał szablon idealnej strony, to wszyscy by z niego korzystali. 

Jak klienci odróżnialiby wtedy Twoją markę od innych? 🤔

Jak nie tracić czasu na słabą modernizację strony

My wiemy jak się zabrać za projektowanie stron, które rozwiązania się lepiej sprawdzają. 

Ale nie zgadniemy czym dokładnie się zajmujesz, kogo chcesz zainteresować ani czym Twoja marka się wyróżnia na tle konkurencji.
Mamy też kilka pomysłów, ale nie mamy pewności jak strona ma Ci pomóc w Twoim biznesie.

Żaden ekspert od projektowania stron ani marketingu tego nie wie.

Jeśli nie przekażesz informacji twórcy strony, to owszem, postawi stronę, ale będzie generyczna i tylko zmarnujesz pieniądze, bo strona chociaż nowa, nie przyniesie efektów.
Niby jak, skoro nikt konkretnie nie wyznaczył konkretnego celu strony.

To tak, jakby stanąć z grupą ludzi i powiedzieć: “Ruszajmy!”

Planowanie strategiczne przy modernizacji strony firmowej. Jak nie tracić cennego czasu?

Każdy może pójść w swoją stronę.

Żeby dojść do celu, trzeba wiedzieć, gdzie on jest.

I zawracać tych, którzy zbaczają. 

Planowanie strategiczne przy modernizacji strony firmowej. Jak nie tracić cennego czasu?

Więc jeśli przymierzasz się do modernizacji strony, to odpowiedz sobie na pytanie: 

Na co wolisz poświęcić swój cenny czas?

Dlaczego planowanie strategiczne jest tak ważne?

Czym w ogóle jest to planowanie strategiczne, czyli:

Jakie decyzje podejmujesz przy modernizacji strony firmowej?

Jeśli masz już stronę, to nie ma sensu wymyślać wszystkiego od nowa. 

Wiesz, co nadaje się do użytku, co poprawić, a czego brakuje?

Mam na myśli:

  • zawartość merytoryczną: dane kontaktowe, ofertę, informacje o zespole
  • logo, zdjęcia, obrazki, kolory, czcionki
  • nawigację i funkcjonalności np. formularze zapytaniowe
  • uporządkowanie i formatowanie treści.

Do czego chętnie klientów odsyłasz?
Co już jest nieaktualne?
Na co klienci narzekają?
O co w kółko dopytują i tracisz czas na tłumaczenie?

Dlaczego w ogóle zmieniasz stronę firmową?

Jeśli nie znajdziesz precyzyjnej odpowiedzi, co nie działa, to nikt nie będzie pracować nad naprawieniem tego stanu.

Planowanie strategiczne przy modernizacji strony firmowej. Jak nie tracić cennego czasu?

Jeśli nie wyznaczysz nowego celu, to nikt nie będzie do niego zmierzać. 

Jak się przygotowywać do modernizacji strony, żeby inwestycja się zwróciła?

Stale szukaj odpowiedzi na te pytania:

  • Jaka jest wizja firmy, czyli jakim przedsiębiorstwem chce ona być w dłuższej perspektywie?
    Jakie firma ma cele?
    Jak są mierzone i jakie liczby są potrzebne do osiągnięcia celów?
  • Kto jest Twoim idealnym klientem, od kogo chętnie odbierzesz zamówienie?
    Czego szuka idealny klient, docierając do Twojej strony?
    Co potrzebuje się dowiedzieć, żeby podjąć decyzję o kontakcie? O zakupie?
    Co wzbudza jego zaufanie? 
    Gdzie mieszka? W jakim języku mówi?
    Też komu nie chcesz sprzedawać i kto odrzuca Twoje oferty.
  • Skąd przychodzą idealni klienci? Jakie aktywności marketingowe są skuteczne?
    Kto z Twojego zespołu mógłby specjalizować się w pisaniu, prezentowaniu, robieniu zdjęć, nagrywaniu filmów?
  • Dla jakich produktów potrzebujesz wsparcia w sprzedaży (a dla jakich nie)?
    Na jakim etapie sprzedaży?
    Co jest najważniejsze z punktu widzenia biznesu?
  • W czym strona mogłaby pomóc w obsłudze klienta?
  • Co zachęci potencjalnych kandydatów do odpowiedzi na ogłoszenie rekrutacyjne?
    Jakie działania podejmujecie w ramach employer brandingu?
  • Czy w czymś jeszcze mogłaby Ci zaoszczędzić czasu lub nerwów?
    To pytanie dotyczy zarówno obsługi klientów jak i edycji aktualnej strony np. na WordPress.
  • Czym Twoja marka wyróżnia się spośród konkurencji?
    Z czego ma być znana?
    Co mówią zadowoleni klienci?

Tuż przed projektem musisz podjąć dodatkowe decyzje

  • Jaki masz budżet marketingowy? (sprawdź wskazówkę jak go ustalić)
    Jaką część przeznaczasz na działania online, w tym na stronę firmową?
    Czy dotychczas przeznaczane środki pozwalały na postawienie i utrzymanie konkurencyjnej strony?
  • Kto (z zespołu) i z jakimi kompetencjami weźmie udział w projekcie?
    Jakich kompetencji potrzebujesz z zewnątrz, żeby projekt miał szanse się powieść?

Różnice między współpracą z freelancerem, a agencją marketingu internetowego

Jakie decyzje może za Ciebie podjąć freelancer?

Freelancer to jedna osoba pracująca samodzielnie nad całym projektem.

Planowanie strategiczne przy modernizacji strony firmowej. Jak nie tracić cennego czasu?

Współpraca z freelancerem przy modernizacji strony to bardzo dobra opcja dla małego biznesu.

O ile uda się znaleźć rzetelnego wykonawcę, który potrafi samodzielnie postawić stronę.

Rozmawiacie 1:1, więc nie traci czasu na komunikację z zespołem.

Podejmując współpracę z freelancerem podejmujesz najpierw decyzję z kim współpracować.

Mniej lub bardziej świadomie wybierasz osobę z konkretnym zestawem kompetencji

Tych, których mu lub jej zabraknie – za efekt będziesz odpowiadać Ty.
A jeśli i Ty tego nie ogarniasz – to dany obszar po prostu będzie kuleć😞.

Rzetelny wykonawca pomoże Ci podjąć decyzję, czy narzędzia w których się specjalizuje będą optymalnie służyć Twojemu zespołowi i biznesowi.

Ponadto:

freelancer specjalizujący się bardziej w projektowaniu graficznym

podejmie decyzje typu: czy do przycisków lepiej pasuje kolor niebieski czy turkusowy, czy ustawić wielkość nagłówka 22 czy 28 pikseli, które zdjęcie jak wykadrować i w jakim rozmiarze umieścić na stronie,

freelancer specjalizujący się bardziej w programowaniu i kwestiach technicznych

podejmie decyzje do czego użyć gotowego oprogramowania, a dla jakich funkcjonalności napisać coś dedykowanego.

Jakie decyzje podejmiemy my jako agencja WEBEST?

Ekipa WEBEST na WordCamp 2022

Podejmując współpracę z nami korzystasz z pracy zespołowej nie tylko grafikaprogramisty, ale też: 

  • specjalisty od UX – podejmie decyzje jak uporządkować treść, żeby użytkownicy mogli wygodnie poruszać się po stronie i znajdować potrzebne informacje
  • marketingowca – dobierze optymalizacje SEO, narzędzia do mierzenia skuteczności strony internetowej, do spełnienia obowiązków prawnych w związku korzystaniem z nich (np. w związku z RODO, cookies)
  • copywritera – podejmie decyzje, jak w prosty sposób wytłumaczyć ofertę, co napisać, żeby poprawić widoczność strony w wyszukiwarkach.

Dzięki zespołowi z różnymi punktami widzenia dobieramy narzędzia, które pozwolą skalować się wraz z rozwojem firmy.

Dzięki przez lata ulepszanemu procesowi projektowania strony wiemy od czego zacząć i ile czasu poświęcić na kolejne etapy.  

Po projekcie możesz liczyć na naszą stałą opiekę nad stroną.
A to też oznacza, że gdy podczas projektu wybieramy narzędzia, to na pewno nie wybierzemy takich, które miałyby w przyszłości sprawiać problemy. 
Zadecydujemy też jak wystarczająco zabezpieczyć stronę, żeby uniknąć włamania.

Jakie jeszcze decyzje pomożemy Ci podjąć?

Pomożemy ustalić realne cele:

  • dotyczące komunikacji marki: jak pisać, żeby być zapamiętanym, czy to co chcesz powiedzieć jest jasne i odróżnia od konkurencji
  • dotyczące pozycjonowania strony, reklamowania, content marketingu na blogu firmowym, narzędzi marketingowych, angażowania odbiorców
  • dotyczące wersji językowych.

Myślisz poważnie o modernizacji strony firmowej?

Znasz strony, na których da radę szybko znaleźć to czego szukasz?
Bywasz na stronach, które wzbudzają zaufanie do marki

Taki efekt bierze się ze ścisłej współpracy biznesu z wykonawcą

Planowanie strategiczne przy modernizacji strony firmowej. Jak nie tracić cennego czasu?

Dlatego w projektach modernizacji strony firmowej zaczynamy od planowania strategicznego
Prowadzimy je krok po kroku, tak aby strategiczne decyzje, które podejmuje przedsiębiorca były jasne i sprecyzowane.
Dopiero wtedy my możemy podejmować decyzje techniczne.

Potrafimy sami przetestować projekt i wychwycić prawie 100% błędów, bo wiemy jakie są cele.
Dzięki temu nie tracisz czasu na poprawki.
Dzięki temu 100% projektów kończymy w terminie.

Zdjęcia z warsztatów podczas planowania strategicznego dla DOM NA MIARĘ, PRINZ Polska, Fundacji im. Heleny Kmieć

Skorzystaj z

Profesjonalnej modernizacji strony firmowej

i umów bezpłatną konsultację

Jeśli chcesz:

  • pomyśleć o swojej nowej stronie jak o dobrym sprzedawcy, którego trzeba wyposażyć w odpowiednie narzędzia oraz utrzymać aktualną, aby sprzedawał
  • współtworzyć swoją nową stronę internetową, a nie tylko zlecić jej wykonanie
  • porozmawiać o swoim biznesie, klientach i celach w kontekście nowo tworzonej strony
  • zainwestować swój czas w planowanie strategiczne, a tym samym niwelować czas na poprawki
  • potraktować stronę jak długofalową inwestycję, która się zwraca, a nie tylko zadanie do odhaczenia.

To świetna wiadomość! Oznacza to, że będziemy mieć o czym rozmawiać już na naszym pierwszym spotkaniu.

Podczas rozmowy dowiesz się:

  • jaki wygląda cały proces budowy strony w naszej agencji i przy realizacji których zadań Ty jesteś niezbędny(-na) 
  • jaki jest czas realizacji
  • kiedy i od czego możemy zacząć
  • ile kosztują poszczególne etapy.

Podobne wpisy