Planowanie strategiczne, czyli jak nie tracić cennego czasu przy modernizacji strony firmowej?
Prawidłowo przeprowadzona modernizacja strony internetowej prowadzi do zdobycia nowych klientów.
Czy wiesz, że sensownie poprowadzony projekt umożliwia też zaoszczędzenie Twojego czasu? Czasu, który możesz przeznaczyć na obsłużenie nowych zapytań 🙂
Nadszedł ten moment, gdy Twoja strona internetowa jest już przestarzała i wiesz, że nadszedł czas na jej modernizację.
Zaczynasz od wysłania zapytań do wykonawców albo szukania narzędzi. Ale nie wiesz czym się kierować przy ich wyborze.
Potem utykasz na zebraniu materiałów.
A gdy zupełnie masz czasu na projektowanie strony i wykonawca stawia ją samodzielnie po półgodzinnej rozmowie z Tobą, to okazuje się, że projekt jest zupełnie nie trafiony i tracisz czas na poprawki.
A po roku robisz kolejną „nową stronę”.
W takim razie od czego zacząć, żeby modernizacja strony miała sens i przyniosła zwrot z inwestycji?
Jak nie tracić czasu na słabą modernizację strony
My wiemy jak się zabrać za projektowanie stron, które rozwiązania się lepiej sprawdzają.
Ale potrzebujemy kontekstu.
Nie zgadniemy czym dokładnie się zajmujesz, kogo chcesz zainteresować ani czym Twoja marka się wyróżnia na tle konkurencji.
Mamy też kilka pomysłów, ale nie mamy pewności jak strona ma Ci pomóc w Twoim biznesie.
Żaden ekspert od projektowania stron ani marketingu tego nie wie.
Gdyby istniał szablon idealnej strony, to wszyscy by z niego korzystali.
Jak klienci odróżnialiby wtedy Twoją markę od innych? 🤔
Jeśli już masz w głowie rozwiązania (np. chcę prowadzić blog firmowy), ale nie wiesz dokładnie komu i do czego ma służyć, to w najlepszym przypadku projekt utknie z braku motywacji do jego kontynuowania, a w najgorszym pochłonie mnóstwo zasobów, a nie przyniesie wymiernych efektów.
Jeśli nie zastanowisz się, czego dokładnie potrzebujesz, to też trudno będzie Ci szukać, a co dopiero wybrać właściwe rozwiązania czy odpowiednie wsparcie.
Często słyszę taki cel: strona ma być jasna i angażować. OK, słuszny kierunek, ale co ma być jasne? Do czego angażować?
Jeśli nie przekażesz twórcy strony szczegółowych informacji, to owszem, postawi stronę, ale będzie generyczna i tylko zmarnujesz pieniądze, bo strona chociaż nowa, nie przyniesie efektów.
Niby jak, skoro nikt konkretnie nie wyznaczył konkretnego celu strony.
To tak, jakby stanąć z grupą ludzi i powiedzieć: “Ruszajmy!”
![Planowanie strategiczne, czyli jak nie tracić cennego czasu przy modernizacji strony firmowej?](https://webest.pl/wp-content/uploads/2024/06/personality-6848950_1280-720x436.png)
Każdy może pójść w swoją stronę.
Żeby dojść do celu, trzeba wiedzieć gdzie on jest.
I zawracać tych, którzy zbaczają.
![Planowanie strategiczne, czyli jak nie tracić cennego czasu przy modernizacji strony firmowej?](https://webest.pl/wp-content/uploads/2024/06/target-7684992-424x424.png)
Więc jeśli przymierzasz się do modernizacji strony, to odpowiedz sobie na pytanie:
Na co wolisz poświęcić swój cenny czas?
Jeśli cele strony są niejasne i tylko w Twojej głowie, to stracisz mnóstwo czasu na weryfikowanie opcji, przekazywanie długiej listy poprawek i poganianie wykonawcy, bo nie odgadł Twojej wizji.
My poprowadzimy projekt tak, żebyś przeznaczył(a) czas na ustalenie celów, czyli planowanie strategiczne.
Znając strategię:
- podejmujemy właściwe decyzje dotyczące architektury informacji, funkcjonalności i wyglądu
- udzielamy dopasowane, wartościowe porady.
Strategię przekuwamy na witrynę firmową, która:
- przyciąga nowych klientów i zwiększa sprzedaż
- wyróżnia się na tle konkurencji
- jest łatwa w zarządzaniu i aktualizacji.
Dlaczego planowanie strategiczne jest takie ważne?
Czym w ogóle jest to planowanie strategiczne, czyli:
Jakie decyzje podejmujesz przy modernizacji strony firmowej?
Dlaczego zmieniasz stronę firmową?
Jeśli nie znajdziesz precyzyjnej odpowiedzi, co nie działa, to nikt nie będzie pracować nad naprawieniem tego stanu.
![Planowanie strategiczne, czyli jak nie tracić cennego czasu przy modernizacji strony firmowej?](https://webest.pl/wp-content/uploads/2024/06/businessman-6138818_1280.png)
Jeśli nie wyznaczysz nowego celu, to nikt nie będzie do niego zmierzać.
Jak się przygotowywać do modernizacji strony, żeby inwestycja się zwróciła?
Stale szukaj odpowiedzi na te pytania:
Uff, dużo tych pytań! I do tego trudnych.
Na każde z nich korporacja mogłaby przeznaczyć kilka tygodni zespołowej pracy pod okiem specjalisty.
Gdy zadaję takie pytania podczas warsztatów planowania strategicznego przy projektowaniu strony firmowej dla mniejszych organizacji, to często słyszę, że nikt nigdy się nad tym nie zastanawiał.
Ty też nie sypniesz wszystkimi odpowiedziami z rękawa.
Dlatego zachęcam do ciągłego szukania odpowiedzi, najlepiej ze swoim zespołem, konsultowania z innymi przedsiębiorcami i weryfikowania na klientach.
W poszukiwaniach wspieraj się też wskazówkami i inspiracjami z WEBESTowego newslettera.
Co Ci da strategiczna wiedza o swojej firmie i marce?
![Planowanie strategiczne, czyli jak nie tracić cennego czasu przy modernizacji strony firmowej?](https://webest.pl/wp-content/uploads/2024/06/business-6756959_1280-424x424.png)
Na początku projektu musisz podjąć dodatkowe decyzje
Na pewno masz już opracowanych wiele elementów. Mam na myśli:
- zawartość merytoryczną: dane kontaktowe, ofertę, informacje o zespole
- logo, zdjęcia, obrazki, kolory, czcionki, formatowanie treści
- funkcjonalności np. formularze kontaktowe
- uporządkowanie i nawigację po treści.
Co jest spójne ze strategią firmy / marki / komunikacji?
Do czego chętnie klientów odsyłasz?
Co już jest nieaktualne?
Na co klienci narzekają?
Różnice między współpracą z freelancerem, a agencją marketingu internetowego
Jakie decyzje może za Ciebie podjąć freelancer?
Freelancer to jedna osoba pracująca samodzielnie nad całym projektem.
![Planowanie strategiczne, czyli jak nie tracić cennego czasu przy modernizacji strony firmowej?](https://webest.pl/wp-content/uploads/2024/06/man-5800290_1280-424x424.png)
Współpraca z freelancerem przy modernizacji strony to bardzo dobra opcja dla małego biznesu.
O ile uda się znaleźć rzetelnego wykonawcę, który potrafi samodzielnie postawić stronę.
Rozmawiacie 1:1, więc nie traci czasu na komunikację z zespołem.
Podejmując współpracę z freelancerem podejmujesz najpierw decyzję z kim współpracować.
Mniej lub bardziej świadomie wybierasz osobę z konkretnym zestawem kompetencji.
Tych, których mu lub jej zabraknie – za efekt będziesz odpowiadać Ty.
A jeśli i Ty tego nie ogarniasz – to dany obszar po prostu będzie kuleć😞.
Rzetelny wykonawca pomoże Ci podjąć decyzję, czy narzędzia w których się specjalizuje będą optymalnie służyć Twojemu zespołowi i biznesowi.
Ponadto:
freelancer specjalizujący się bardziej w projektowaniu graficznym
podejmie decyzje typu: czy odnośniki zrobić niebieskie czy turkusowe, czy ustawić wielkość nagłówków na 22 czy 28 pikseli, które zdjęcie wybrać, jak wykadrować i w jakim rozmiarze umieścić na stronie,
freelancer specjalizujący się bardziej w programowaniu i kwestiach technicznych
podejmie decyzje do czego użyć gotowego oprogramowania, a dla jakich funkcjonalności napisać coś dedykowanego.
Jakie decyzje podejmiemy my jako agencja WEBEST?
![Ekipa WEBEST na WordCamp 2022](https://webest.pl/wp-content/uploads/2023/03/wordcamp2022.jpg)
Podejmując współpracę z nami korzystasz z pracy zespołowej nie tylko grafika i programisty, ale też:
- specjalisty od UX – podejmie decyzje jak uporządkować treść, żeby użytkownicy mogli wygodnie poruszać się po stronie i znajdować potrzebne informacje
- marketingowca – dobierze optymalizacje SEO, narzędzia do mierzenia skuteczności strony internetowej, do spełnienia obowiązków prawnych w związku korzystaniem z nich (np. w związku z RODO, cookies)
- copywritera – podejmie decyzje, jak w prosty sposób wytłumaczyć ofertę, co napisać, żeby poprawić widoczność strony w wyszukiwarkach.
Dzięki zespołowi z różnymi punktami widzenia dobieramy narzędzia, które pozwolą skalować się wraz z rozwojem firmy.
Dzięki przez lata ulepszanemu procesowi projektowania strony wiemy od czego zacząć i ile czasu poświęcić na kolejne etapy.
Po projekcie możesz liczyć na naszą stałą opiekę nad stroną.
A to też oznacza, że gdy podczas projektu wybieramy narzędzia, to na pewno nie wybierzemy takich, które miałyby w przyszłości sprawiać problemy.
Zadecydujemy też jak wystarczająco zabezpieczyć stronę, żeby uniknąć włamania.
Jakie jeszcze decyzje pomożemy Ci podjąć?
Pomożemy ustalić realne cele:
- dotyczące komunikacji marki: jak pisać, żeby być zapamiętanym, czy to co chcesz powiedzieć jest jasne i odróżnia od konkurencji
- dotyczące pozycjonowania strony, reklamowania, content marketingu na blogu firmowym, narzędzi marketingowych, angażowania odbiorców
- dotyczące wersji językowych.
Myślisz poważnie o modernizacji strony firmowej?
Znasz strony, na których da radę szybko znaleźć to czego szukasz?
Bywasz na stronach, które wzbudzają zaufanie do marki?
Taki efekt bierze się ze ścisłej współpracy biznesu z wykonawcą.
Nie ma drogi na skróty.
![Planowanie strategiczne, czyli jak nie tracić cennego czasu przy modernizacji strony firmowej?](https://webest.pl/wp-content/uploads/2024/06/business-6827797_1280.png)
Dlatego w projektach modernizacji strony firmowej zaczynamy od analizy stanu obecnego i planowania strategicznego.
Posłuchaj odcinek podcastu
Jak pracujemy warsztatowo przy tworzeniu stron firmowych
Na podstawie podjętych jasno sprecyzowanych strategicznych decyzji możemy podejmować decyzje techniczne.
Potrafimy sami przetestować projekt i wychwycić prawie 100% błędów, bo wiemy jakie są cele i priorytety.
Dzięki temu nie tracisz czasu na poprawki.
Dzięki temu 100% projektów kończymy w terminie.
Zdjęcia z warsztatów podczas planowania strategicznego dla DOM NA MIARĘ, PRINZ Polska, Fundacji im. Heleny Kmieć
Skorzystaj z
Profesjonalnej modernizacji strony firmowej
i umów bezpłatną konsultację
Jeśli chcesz:
To świetna wiadomość! Oznacza to, że będziemy mieć o czym rozmawiać już na naszym pierwszym spotkaniu.
Podczas rozmowy dowiesz się: